;
coinex

بنیان‌گذار و مدیرعامل علی‌ بابا تصمیم به ترک این شرکت دارد

جک ما، بنیان‌گذار و مدیرعامل علی‌ بابا تصمیم گرفته این کمپانی را ترک کند. وی قصد دارد از این پس در بنیاد خود به اهداف بشردوستانه مشغول شود.

به گزارش تکراتو، میلیاردر چینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بزرگ تجارت الکترونیک علی‌بابا به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که از سمت خود در این شرکت کناره‌گیری خواهد کرد. وی زمان و ثروت خود را صرف بنیاد بشردوستانه شخصی‌ می‌کند.


بیشتر بخوانید: اولین دستگاه خودکار فروش خودرو در چین توسط علی‌بابا افتتاح شد!


مدیرعامل علی‌ بابا این شرکت را ترک می‌کند

جک مای ۵۳ ساله یکی از ثروتمندترین افراد در چین است که در سال ۲۰۱۴ بنیاد خود با نام بنیاد جک ما را با هدف کمک به بهبود آموزش در چین، به‌خصوص در روستاها پایه‌گذاری کرد. این بنیاد سال گذشته اعلام کرد قصد دارد مبلغی حدود ۴۵ میلیون دلار را صرف آموزش معلمان کند تا بی‌سوادی را در مناطق روستایی چین به‌طور کامل از بین ببرد.

بیل و ملیندا گیتس نیز در سال ۲۰۰۰ و ۶ سال قبل از خروج بیل گیتس از مایکروسافت، این کار را انجام دادند. آن‌ها بنیاد بیل گیتس را با هدف از بین بردن فقر و بهبود سلامت تاسیس کردند که همین ماه پیش، عنوان سخاوتمندترین بنیاد بشردوستانه‌ی آمریکا را به خود اختصاص داد.

ثروت مدیرعامل علی‌ بابا هم‌اکنون ۳۹ میلیارد دلار است که او با داشتن این ثروت توانسته در جایگاه دومین ثروتمند چین و بیستمین فرد ثروتمند دنیا قرار گیرد.

مدیرعامل علی‌ بابا یکی از عجیب‌ترین افراد ثروتمند جهان است که سال گذشته در شرکت خود با لباسی شبیه به مایکل جکسون ظاهر شد. همچنین ویدیویی منتشر شده که مهارت وی در کنگ‌فو را نشان می‌دهد. او در این ویدیو ۸ ورزشکار قدرتمند سبک تایی‌چی کنگ‌فو را شکست می‌دهد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع:  BUSINESSINSIDER

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر