;
coinex

آیا مخالفان آمریکا برای دور زدن تحریم ها می‌توانند از ارزهای مجازی استفاده کنند؟

به نظر می‌رسد که کشورهای مخالف آمریکا تصمیم دارند برای دور زدن تحریم ها از ارزهای مجازی مانند بیت کوین، استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، کارشناسان فناوری آمریکا ادعا کرده‌اند که ایران، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا به منظور دور زدن تحریم ها قصد دارند بر روی فناوری ارزهای مجازی سرمایه گذاری کنند. به گفته آنها این کشورها ائتلافی را نیز تشکیل داده‌اند.

دور زدن تحریم ها با استفاده از ارزهای مجازی

پول‌های دیجیتال برای تامین امنیت مبادلات و ایجاد واحدهای جدید از رمزنگاری بهره می‌برند. با استفاده از این روش که منشا آن به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، مبادلات تا حد زیادی غیر قابل رهگیری خواهند بود. بنابراین می‌توان از طریق آنها تحریم‌ها را نیز دور زد.

متخصصان آمریکایی برای اثبات اینکه ایران در حال استفاده از ارز مجازی برای دور زدن تحریم ها است، به چندین نقل قول از مقامات ارشد اقتصادی نیز اشاره کرده‌اند. مثالا می‌توان به گفته‌های محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از ارزهای مجازی به عنوان راهی برای اجتناب از داد و ستد با دلار و به کارگیری آن به جای سیستم پرداخت بین المللی سویفت اشاره کرد.

بر اساس این گزارش روسیه و ایران همکاری نزدیکی برای دور زدن تحریم ها داشته‌اند.

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری نیز با تأکید بر تلاش معاونت علمی برای توسعه ارز رمزنگاری‌ شده گفته بود:

در حال آماده سازی زمینه‌ها برای استفاده از ارز دیجیتال بومی در کشور هستیم که در دوران تحریم به ما کمک خواهد کرد.

علاوه بر ایران ونزوئلا هم اخیرا از ارز مجازی پترو رونمایی کرد که با هدف بهبود اقتصاد بحران زده این کشور طراحی شده است. متخصصان آمریکایی به نقل از یک منبع ناشناس در بانک مرکزی روسیه مدعی شده‌اند که کرملین روی فرایند توسعه پترو نظارت دقیقی داشته است.

البته دونالد ترامپ با صدور یک دستورالعمل اجرایی، داد و ستد شهروندان آمریکا با پول مجازی دولت ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد.

کره شمالی هم یکی دیگر از کشورهایی است که در حال توسعه فناوری ارزهای مجازی است و ظاهرا تا کنون از طریق سرقت رمزپول‌ها و ارز کاوی ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: foxnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر