;
coinex

چیپست A12 بیونیک از دیدگاه اپل هوشمندترین و قوی ترین چیپست موبایل است

اپل در کنفرانس معرفی آیفون‌های Xs و Xs Max داده‌هایی را در رابطه با چیپست  A12بیونیک ارائه و آن را قوی ترین چیپست اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، چیپست A12 بیونیک مجهز به پردازنده شش هسته‌ای، پردازشگر گرافیک چهار هسته‌ای و موتور عصبی به روز شده براساس فرایند هفت نانومتری است که نسبت به نسل قبل تا ۵۰ درصد سریع‌تر است.

این موتور عصبی مذکور که اجرای محاسبات هوش مصنوعی را بر عهده دارد، از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد، این در حالی که چیپست A11 به کار رفته در آیفون ۱۰ دارای ۲ هسته بود.

افزایش تعداد این هسته‌ها باعث شده تا تعداد عملیات‌های ممکن در ثانیه از ۶۰۰ میلیارد واحد به عدد شگفت انگیز پنج تریلیون ارتقا یابد.

اپل برای نمایش کارایی این چیپست قدرتمند اپلیکیشنی به نام Homecourt را روی سن به نمایش درآورد که با تجزیه و تحلیل بازی بسکتبال کاربر، تعداد شوت‌های صورت گرفته و از دست رفته وی را محاسبه و به نمایش گذاشت.

چنین تحلیل‌های قدرتمندی تا چند سال قبل حتی برای باشگاه‌های بزرگ هم میسر نبود و حالا به لطف چیپست A12 بیونیک برای هر کاربری امکان پذیر شده است.

اپل واچ جدید نیز از نسخه به روز شده پردازنده ۶۴ بیتی SIP بهره می‌برد که با بهره گیری از دو هسته پردازشی سرعتی ۲ برابری را نسبت به نسل قبلی به ارمغان خواهد آورد. ژیروسکوپ و شتاب سنج بهبود یافته جدید نیز داده‌های حرکتی را تا هشت برابر سریعتر نمونه گیری می‌کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر