;
coinex

استفاده از مواد تجدیدپذیر در ساخت آیفون جدید اپل

در ساخت آیفون جدید اپل از مواد تجدیدپذیر استفاده شده است. این کمپانی آنطور که تیم کوک نیز گفته است، تاکید ویژه‌ای بر حفاظت از محیط زیست دارد.

به گزارش تکراتو، چندی پیش اپل اعلام کرده بود که در حال حاضر ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر کاری‌اش را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند. این کمپانی همچنین در ساخت آیفون‌های جدید نیز از مواد تجدید پذیر استفاده کرده است.

ساخت آیفون جدید اپل از مواد تجدیدپذیر

بورد اصلی آیفون جدید اپل از قلع بازیافتی ساخته شده و فریم شیشه‌ای این اسمارت فون نیز از یک پلاستیک تجزیه پذیر تشکیل شده است. با وجود استفاده از مواد تجدید پذیر در ساخت آیفون جدید اپل ، این کمپانی مدعی شده که فریم شیشه‌ای جدید آن محکمترهم شده است.

کمپانی کوپرتینویی به طور کامل قصد دارد از پلاستیک‌های سنتی فاصله بگیرد و در ساخت گجت‌هایش از انواع قابل بازیافت‌ استفاده کند.

اپل از چند سال پیش به دنبال تامین کل انرژی دفاتر خود از منابع پاک بود چرا که این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی، توانسته بود که ۹۳ درصد از کل انرژی‌اش را از منابع تجدیدپذیر بدست آورد. پس از آن اپل سعی کرد با تعریف پروژه‌های جدید به دنبال رسیدن به هدف خود باشد.

بنابراین با استفاده از ۲۵ پروژه برای تولید انرژی پاک که شامل نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی بادی، خورشیدی و بیوگاز می‌شد، در سال ۲۰۱۵ توانست ۶۲۶ مگاوات انرژی سالم تولید کند. شرکت کوپرتینویی اعلام نموده که پروژه‌های دیگری نیز در ۱۱ کشور جهان در دست احداث دارد و قصد دارد تا آینده‌ی نزدیک ۱.۴ گیگاوات انرژی پاک تولید کند.

همچنین اپل عنوان نموده که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در تمامی پروژه‌های انرژی محور خود، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا ۵۴ درصد پایین آورده که این مسئله موجب شده میزان گاز‌های مشابه کربن دی اکسید در هوا ۲ تن کاهش یابد.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر