;
coinex

یک باج افزار خطرناک در کمین سیستم های سازمانی کشور

مرکز ماهر خبر از حمله سایبری یک باج افزار خطرناک در کشور داد و اعلام کرد که سیستم‌های سازمانی آماده پیشگیری و مقابله با این باج گیر باشند.

به گزارش تکراتو، مرکز ماهر با هشدار در خصوص گسترش حملات باج افزاری اعلام کرده که براساس آمار گزارش‌های دریافت شده و نتایج امدادهای انجام گرفته حملات باج افزاری نسخه چهارم باج افزار خطرناک ‫GandCrab به کاربران در سراسر کشور افزایش پیدا کرده است.

حمله یک باج افزار خطرناک به سیستم‌ها

این باج افزار خطرناک از روش‌های گوناگونی برای نفوذ به سیستم‌ها استفاده می‌کند که از جمله می‌توان به ضعف در پیکربندی سرویس پروتکل از راه دور (ریموت دسکتاپ -‫RDP) و پیوست هرزنامه‌ها و اکسپلویت کیت‌ها را در حملات اشاره کرد.

بنابراین لازم است که مدیران فناوری اطلاعات ادارات و شرکت‌ها آمادگی پیشگیری و مقابله با این باج افزار را داشته باشند. این باج افزار از ابتدای پیدایش خود تاکنون ۴ نسخه متفاوت داشته و در سطح جهانی نیز خسارت‌های بسیاری ایجاد کرده است.

به گفته این مرکز تحلیل‌های انجام گرفته در فضای سایبری کشور نشان داده که بیشتر قربانیان از طریق ضعف در تنظیمات پروتکل RDP به این باج‌افزار مبتلا می‌شوند. البته در این بین مواردی از آلوده‌شدن در اثر دیگر روش‌های نفوذ از جمله پیام‌های جعلی و اکسپلویت کیت موسوم به FallOut نیز مشاهده شده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر