;
coinex

تصمیم غیرکارشناسانه‌ی حذف آبونمان تلفن ثابت باعث آسیب به صنعت مخابرات می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران حذف آبونمان تلفن ثابت را تصمیمی غیرکارشناسانه دانست و اعلام کرد که چنین اقدامی می‌تواند باعث آسیب به این صنعت شود.

به گزارش تکراتو، سید مجید صدری اعلام کرد که تعرفه تلفن ثابت نسبت به سایر شرکت‌های خدماتی در ۱۴ سال اخیر کمترین افزایش را داشته است. بنابراین برای جبران هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت و به منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها، آبونمان ضروری است.

حذف آبونمان تلفن ثابت تصمیمی غیرکارشناسانه است

سیدمجید صدری در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد حذف آبونمان تلفن ثابت اعلام کرد که هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت در حال حاضر چند برابر آبونمان دریافت شده از مشتریان است و در صورت حذف کامل آبونمان هیچ منبعی برای جبران هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی کشور است، وجود نخواهد داشت.

وی همچنین اظهار داشت که اجرای این مصوبه به ضرر و زیان شرکت مخابرات ایران و در نتیجه تمام ذی‌نفعان از جمله مشتریان، کارکنان، سهامداران و مردم است؛ زیرا در این شرایط شرکت مخابرات ایران در حوزه تلفن ثابت بیشتر به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده است و سوددهی چندانی در این بخش وجود ندارد و با حذف آبونمان تلفن ثابت ، برنامه‌های توسعه‌ شرکت با مشکل مواجه خواهد شد.

صدری تاکید کرد که بخش تلفن ثابت و سرویس‌های وابسته به آن نقش کلیدی در راه اندازی و استمرار ارتباط فراگیر در سطح کشور از جمله در بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و در حوزه زیرساختی ارتباطات سیار دارد. به گفته وی حرکت در مسیر توسعه تلفن ثابت نیاز به عزم ملی دارد که از طریق آن بتوان شرایط توسعه کشور را به‌ خصوص در حوزه ICT فراهم نمود.

وی در پایان تاکید کرد که حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است و ادامه داد در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه تلفن ثابت به‌ عنوان پایه و زیربنای اصلی تمام ارتباطات اعم از ارتباطات سیار، دیجیتالی و غیره نقش‌آفرین است و نگاه به توسعه بخش تلفن ثابت نیز باید در همین راستا باشد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر