;
coinex

آیا تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار می‌تواند به کاهش آن کمک کند؟

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور پیشنهاد تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار را به منظور کاهش قیمت‌ها مطرح نمود.

به گزارش تکراتو، محمدرضا نجفی منش اعلام کرده که باید راهکاری برای شکسته شدن قیمت‌ها و فضای کنونی حاکم بر بازار خودرو در نظر گرفته شود. به گفته وی چنین اقدامی در سال ۱۳۷۶ انجام شده و در آن سال تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار، به ثبات قیمت خودرو برای حدود یک دهه کمک کرده است.

تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار

نجفی منش در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار ، تاکید کرد بیش از ۹۰ درصد افرادی که در پیش‌فروش‌های اخیر خودرویی ثبت‌نام کردند مصرف‌کننده واقعی نبوده‌اند. به گفته وی این افراد بیشتر به‌دنبال سرمایه‌گذاری و کسب سود، بوده‌اند. بنابراین در صورت تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار، فضای کنونی نیز شکسته خواهد شد.

نجفی‌منش در ادامه در مورد روند ترخیص کالا از گمرک سخن گفت و اعلام کرد که با تمهیدات اندیشیده شده و جلسه‌هایی که برگزار شده است، گمرک با استفاده از اختیارات خود به روند ترخیص کالاها سرعت بخشیده است.

به گفته این مقام صنفی، در بحث پایین بودن سرعت ترخیص کالاها از گمرک، این نهاد مقصر نبوده بلکه برخی قواعد و مقررات دست و پاگیر مانع ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد که آمار دقیقی از تعداد و ارزش قطعات خودرویی مانده در گمرک در دست نیست اما قبلا اعلام شده که حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو به‌دلیل کمبود یا نبود قطعات در کف کارخانه‌های خودروساز مانده است که البته اکنون بخشی از آنها تکمیل شده‌اند.

وی افزود که مطابق برآوردها، با افزایش ۲ تا سه برابری مواد شیمیایی در کنار رشد حدود چهار برابری قیمت آلومینیوم و سایر مواد داخلی و خارجی، قیمت قطعات خودرو باید به همین نسبت‌ها افزایش یابد.

 

.

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.
منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر