;
coinex

ساخت ساعت هوشمند با قطعات یک دوربین شکسته توسط عکاس ایرانی

یک عکاس خلاق و مبتکر ایرانی موفق به ساخت ساعت هوشمند ضدآب با استفاده از قطعات یک دوربین شکسته شد. وی با این ساعت عکاسی می‌کند.

به گزارش تکراتو، علیرضا رستمی این عکاس جوان از قطعات یک دوربین شکسته Seagull Twin-Lens Reflex یا (TLR) استفاده کرد و توانست گجت خلاقانه‌ی خود را عرضه کند. وی این دستگاه را گجت شاتر (Gadget Shutter)  نام‌گذاری کرده و به طور دستی یا با استفاده از یک تایمر داخلی با آن عکس برداری می‌کند.

ساخت ساعت هوشمند

ساخت ساعت هوشمند با قطعات دوربین شکسته

این عکاس پس از باز کردن قطعات مختلف دوربین، سعی کرد از مکانیزم شاتر، دوباره بهره ببرد و طرح‌‌های مشابه زیادی را امتحان کرد تا موفق به ساخت ساعت هوشمند شد.

در این ساعت، ویژگی‌های مختلفی نظیر اتصال به فلش با استفاده از سیم، امکان تغییر پس زمینه جهت تغییر زوم و امکان تغییر سرعت شاتر تعبیه شده است که گزینه‌های گوناگونی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. علاوه بر این گجت شاتر ضدآب بود و می تواند زمان را نیز نشان دهد.

ساخت ساعت هوشمند توسط مبتکر ایرانی

علیرضا رستمی درباره‌ی گجت شاتر اعلام کرد:

پس از آن که دوستانم ایده ساخت یک دوربین عینکی را مطرح کردند، جرقه‌های ساخت چنین ساعتی در ذهنم پدیدار شد. به همین دلیل یک دوربین عکاسی شکسته از مغازه‌ای خریداری کردم. صاحب این دوربین، آن را شکسته بود و به علت نبود قطعات لازم، نتوانسته بود آن را تعمیر کند. با بررسی دوربین متوجه شدم که شاترش سالم است و سعی کردم با آن عکسبرداری کنم.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر