;
coinex

مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت 9 [تماشا کنید]

در این مطلب به مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت 9 خواهیم پرداخت و یک ویدئوی جذاب نیز در این باره برای شما آماده کرده‌ایم بنابراین تا انتها با تکراتو همراه باشید.

بزرگترین آیفون تاریخ یعنی آیفون 10 اس مکس یا همان آیفون XS Max و گلکسی نوت 9 را می‌توان بزرگترین و قدرتمندترین محصولات سال 2018 قلمداد کرد؛ به همین دلیل مقایسه قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دو محصول از اهمیت خاصی برخوردار است.

مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت 9

هر دو دستگاه گوشی‌های هوشمند بزرگی هستند؛ هرچند که نوت 9 کمی کشیده‌تر و قطورتر بوده و آیفون XS Max عرض بیشتری در مقایسه با پرچمدار سامسونگ دارد. ابعاد آیفون 10 اس مکس 157.5×77.4×7.7 میلی‌متر و ابعاد گلکسی نوت جدید سامسونگ 161.9×76.4×8.8 میلی‌متر است.

به لحاظ وزنی نیز هر دو محصول بالای 200 گرم هستند و گلکسی نوت 9 با 201 گرم وزن تنها 7 گرم از بزرگترین آیفون اپل که 208 گرم وزن دارد، سبک‌تر است. با چنین مشخصات ظاهری باید گفت که هر دو پرچمدار بزرگ اپل و سامسونگ برای کار با دو دست طراحی شده‌اند.

مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت ۹

اندازه‌ی نمایشگر نیز در این دو غول قدرتمند تقریبا برابر است هرچند که نمایشگر 6.5 اینچی آیفون XS Max از وجود بریدگی ناچ رنج می‌برد و صفحه نمایش 6.4 اینچی گلکسی نوت 9 با وجود حاشیه‌های ناچیز بالا و پایین نمایشگر یکپارچه‌تر و چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد.

پنل نمایشگر هردوی این محصولات از نوع اولد بوده و کیفیت خارق‌العاده‌ای دارند هرچند که نمایشگر نوت 9 با رزولوشن 2960×1440 و فشردگی پیکسلی 516 پیکسل در هر اینچ روی کاغذ کمی بهتر از نمایشگر آیفون XS Max با رزولوشن 2688×1242 و فشردگی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ، به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر گوشی ؛ صفحه نمایش گلکسی نوت 9 رکوردها را جابجا کرد

اما در واقعیت تنها می‌توان گفت که نوت 9 تصاویر را کمی درخشان‌تر به نمایش می‌گذارد. البته فراموش نکنید که آیفون 10 اس مکس نیز مانند آیفون 10 به تکنولوژی تاچ سه‌بعدی مجهز است و شاید این برای برخی کاربران اهمیت داشته باشد.

با در دست گرفتن هر کدام از این دو پرچمدار یک محصول رده بالا را در احساس خواهید کرد. گلکسی نوت 9 از ترکیب یک قاب قلزی با دو پنل خمیده‌ی شیشه‌ای گوریلا گلس 5 در جلو و پشت دستگاه ساخته شده و به لطف همین لبه‌های خمیده از در مقایسه با آیفون 10 اس مکس عرض کمتری دارد.

آیفون XS Max نیز از ترکیب یک قاب فلزی با دو پنل شیشه‌ای پشتی و جلویی بسیار مقاوم تولید شده است. ضمنا هر دوی این محصولات دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هستند.

مقایسه سخت افزار

در بخش سخت افزاری، سامسونگ گلکسی نوت 9 به جدیدترین چیپست پردازنده‌ی اگزینوس 9810 همراه با سیستم جدید خنک کننده‌ی کربنی مجهز شده و در مقابل اولین چیپست 7 نانومتری موبایل A12 بایونیک به عنوان قلب تپنده‌ی آیفون XS Max انتخاب شده است.

روی کاغذ پردازنده‌ی آیفون XS Max کاملا قدرتمندتر است، اما باید نتایج تست سرعت بیشتری از این دو محصول در روزهای آینده منتشر شود تا بتوان در مورد تفاوت سرعت آن‌ها عادلانه قضاوت کرد. اما در مجموع این دو پرچمدار بدون شک جزو سریع‌ترین محصولات بازار خواهند بود.

سیستم عامل نرم افزاری آیفون XS Max به صورت پیش‌فرض iOS 12 خواهد بود در حالی که سامسونگ گلکسی نوت 9 به صورت پیش‌فرض با اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ اکسپرینس عرضه می‌شود و همچنان در انتظار بروزرسانی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای است. تفاوت میان این دو سیستم عامل کاملا به سلیقه‌ی شخصی مصرف کننده باز می‌گردد و نمی‌توان با اطمینان یکی از این دو را برتر از دیگری دانست.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات و ویژگی‌های iOS 12 ؛ ترفندهایی جذاب در جدیدترین نسخه آی‌او‌اس

نتیجه‌ی مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت 9 در بخش فضای ذخیره سازی قطعا به نفع پرچمدار سامسونگ است، زیرا مدل پایه این محصول با حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود که قابلیت ارتقاء با حافظه‌ی داخلی را نیز دارد؛ البته یک نسخه‌ی 512 گیگاباتی از نوت 9 نیز وجود دارد.

اما مدل پایه آیفون 10 اس مکس 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و علاوه بر این دو مدل دیگر از پرچمدار اپل با 256 و 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز به بازار عرضه خواهند شد که طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند؛ ضمنا این محصولات نیز مانند سایر گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه دوربین

در بخش دوربین نیز پرچمداران اپل و سامسونگ بی‌شباهت به یکدیگر نیستند و هر دو دستگاه به دوربین‌های دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر نوری تصاویر و با ترکیب دو لنز عریض و تله مجهز هستند. البته دوربین اصلی گلکسی نوت 9 از تکنولوژی دیافراگم دوگانه بهره می‌برد که با توجه به شرایط نوری اندازه‌ی دریچه‌ی دیافراگم این دستگاه بین دو سایز f/1.5 برای عکاسی در نور کم و f/2.4 برای محیط‌های پر نور تغییر می‌کند.

اندازه دیافراگم لنز دوم تله در هر دو دستگاه f/2.4 بوده و زوم اپتیکال دو برابر را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند؛ ضمنا اندازه‌‌ی دیافراگم دوربین اصلی آیفون 10 اس مکس f/1.8 است. دوربین هر دو دستگاه قابلیت عکاسی با افکت بوکه یا همان تار کردن پس زمینه را دارند و همچنین به شما امکان می‌دهند که پس از عکاسی نیز میزان تاری عمق تصویر را به دلخواه تغییر دهید. اپل در زمان معرفی پرچمداران 2018 خود تاکید ویژه‌ای روی این قابلیت داشت در حالی که پرچمداران سال گذشته‌ی سامسونگ نیز این قابلیت را داشتند.

تماشا کنید: تکراتو قابلیت سوپراسلومو دوربین گلکسی +S9 را به چالش می‌کشد!

در بخش فیلمبرداری نیز هر دو محصول امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارند که در اینجا فضای ذخیره‌سازی بیشتر گلکسی نوت 9 ارزش بیشتری پیدا می‌کند. به علاوه اینکه دوربین پرچمدار سامسونگ امکان فیلمبرداری فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه با رزولوشن 720p را نیز دارد.

بالاخره پرچمدار جدید آیفون نیز به سیستم ضبط صدای استریو مجهز شده و پس از انتظار فراوان طرفداران این برند آیفون XS Max نیز همانند پرچمداران گذشته و فعلی سامسونگ به این قابلیت مجهز شده است.

مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت ۹

دوربین سلفی گلکسی نوت 9 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با اندازه‌ی دیافراگم f/1.7 تشکیل شده و در مقابل آیفون 10 اس مکس به یک دوربین 7 مگاپیکسلی با f/2.2 مجهز شده است. دوربین سلفی هردوی این محصولات قابلیت تشخیص عمق تصویر و عکاسی با افکت بوکه را نیز دارند. البته در پرچمدار اپل پس از عکاسی با دوربین سلفی نیز می‌توانید میزان تاری عمق تصویر همانند دوربین اصلی تغییر دهید اما در گلکسی نوت 9 این امکان برای شما در دوربین سلفی وجود ندارد.

به لحاظ امنیت آیفون XS Max همانند پرچمدار 2017 کمپانی اپل تنها به سیستم امنیتی تشخیص چهره پیشرفته و امن این شرکت به نام فیس آی دی مجهز شده که هرچند عملکرد بسیار بسیار دقیق و خوبی دارد، اما در مقایسه با گلکسی نوت 9 از گزینه‌های امنیتی کمتری برخوردار است.

گلکسی نوت 9 به اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی، اسکنر عنبیه چشم و اسکنر چهره مجهز است که می‌توان از دو روش آخر نیز به صورت ترکیبی در قالب اسکن هوشمند نیز بهره گرفت. شاید امنیت سیستم فیس آی‌دی آیفون بسیار بالا باشد اما تنوع امکانات امنیتی در پرچمدار سامسونگ جذابیت بیشتری دارد.

خوشبختانه سیستم صوتی هر دو محصول این مقایسه از اسپیکر‌های استریو بسیار با کیفیت ساخته شده اما پرچمدار سامسونگ علاوه بر این همچنان جک دوست داشتنی 3.5 میلی‌متری هدفون را حفظ کرده، در حالی که آیفون 10 اس مکس همانند سایر آیفون‌های چند سال اخیر اپل از این ویژگی بی‌بهره است.

از تمام این بخش‌ها که بگذریم گلکسی نوت 9 یک مزیت اختصاصی در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد و آن قلم بی‌نظیر اس پن است. این قلم امسال به بلوتوث نیز مجهز شده تا به عنوان یک کنترل از راه دور در مواردی مانند عکس دست جمعی یا جابه‌جا کردن اسلایدهای یک ارائه از آن استفاده کرد.

تماشا کنید: بررسی ویژگی های قلم S Pen گلکسی نوت 9

البته این تنها یکی از کاربردهای فراوان قلم اس پن است و در کنار این‌ها سامسونگ ویژگی سامسونگ دکس یا همان تبدیل شدن محیط گوشی به کامپیوتر را در نوت 9 ارتقاء بخشیده و این کار اکنون تنها با استفاده از یک رابط USB نوع C به HDMI امکان پذیر خواهد بود.

مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت ۹

گلکسی نوت 9 امسال به یک باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز شده تا در تمام طول روز پاسخگوی نیاز شما باشد اما حجم باتری آیفون XS Max 3179 میلی‌آمپر ساعت است. اپل عنوان کرده که زمان استفاده از این محصول در مقایسه با آیفون 10 یک ساعت و نیم افزایش پیدا کرده و ضمنا این کمپانی عنوان کرده که این بزرگترین باتری بوده که تا به امروز در یک آیفون بکار گرفته است.

باتری هر دو دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اما متاسفانه شارژر سریع آیفون همراه با این محصول عرضه نمی‌شود و شما مجبور خواهید شد به صورت جداگانه این شارژر نسبتا گران را خریداری کنید. به علاوه هردوی این پرچمداران از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند. گلکسی نوت 9 از شارژ بی‌سیم سریع نیز بهره می‌برد که آیفون XS Max از آن بی‌بهره است.

مقایسه قیمت

قیمت گلکسی نوت 9 برای مدل پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی 999 دلار و قیمت نسخه 512 گیگابایتی این محصول 1249 دلار است؛ در حالی که قیمت مدل پایه آیفون XS Max با 64 گیگابایت حافظه داخلی 1099 دلار و قیمت نسخه 256 گیگابایتی آن 1249 دلار و قیمت عجیب نسخه 512 گیگابایتی این محصول 1449 دلار است.

اختلاف قیمت پرچمداران فعلی سامسونگ و اپل کاملا معنادار بوده و پیش از این اختلاف قیمت رقبای سامسونگ و اپل تا این اندازه زیاد نبوده است؛ اکنون باید گفت که حقیقتا برای خرید پرچمدار اپل جیب پر پول‌تری داشته باشید.

اکنون از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی جذاب مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت 9 را به تماشا بنشینید و به ما بگویید شما کدام یک از این دو محصول را ترجیح می‌دهید و به چه علت؟

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر