;
coinex

اپراتورها برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی و شبکه‌سازی یارانه دریافت می‌کنند

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر از اعطای یارانه به اپراتورها داد. دلیل این امر ایجاد زیرساخت های ارتباطی و شبکه سازی است.

به گزارش تکراتو، قرار است به برای شرکت‌هایی که خواهان ادامه فعالیت در عرصه شبکه و متعهد به ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه‌سازی هستند، سیاست‌های مشوقانه‌ و یارانه دهی غیرمستقیم انجام شود.

نسترن محسنی به تشریح راهکارهای رگولاتوری برای بهبود وضعیت حوزه ارتباطات ثابت اشاره کرد و اعلام نمود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری حوزه ICT درباره این موضوع، چند اقدام همزمان را از طریق چند مسیر در دستور کار خود قرار داده است.

اعطای یارانه برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی

به گفته محسنی در وهله اول برای ادامه حرکت توانمند شرکت‌های فعال و خواهان ادامه فعالیت در عرصه شبکه و متعهد به ایجاد زیرساخت های ارتباطی ، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به نوعی یارانه‌دهی غیرمستقیم را درنظر گرفته است.

محسنی تاکید کرد که این سیاست‌ها پس از تدوین در قالب نظرخواهی تخصصی در نیمه شهریور ماه برای تمامی دارندگان پروانه در حوزه ارتباطات ثابت و همچنین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ارسال شده تا فعالان این حوزه درباره آن نظر بدهند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی خاطرنشان کرد که همزمان با این راهکارها موضوع جداسازی ساختاری اپراتور غالب (Incumbent) برای طرح و پیشنهاد به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد که البته راهکارهای پیش رو، راهکارهای جدیدی نیستند و در حوزه بین‌المللی نیز راه‌های متفاوت امتحان شده‌ای وجود دارد که هر کشوری بسته به شرایط و هدف‌گیری‌های خود، یک یا دو راهکار را به طور همزمان برای تقویت حوزه ارتباطات ثابت خود در پیش گرفته است.

به گفته محسنی از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یارانه‌دهی مستقیم و غیرمستقیم
  • استفاده از زیرساخت‌های نهادهای عمومی مانند فیبر و داکت‌‎‌های شهرداری یا فیبر و دکل‌های شبکه‌های توزیع
  • استفاده حداکثری از ظرفیت بالفعل اپراتور غالب (Incumbent) از طریق جداسازی ساختاری بخشهای خرده‎‌فروشی از عمده‌فروشی این اپراتورها
  • ایجاد یک شرکت از فعالان حوزه ارتباطات ثابت و ایجاد Netco مشترک

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر