;
coinex

آیا راهکارهای وزیر ارتباطات می‌تواند باعث کاهش قیمت گوشی شود؟

آذری جهرمی خبر از کاهش قیمت گوشی تلفن همراه داده است. به نظر می‌رسد که وزیر راهکارهایی برای کاهش قیمت موبایل داشته باشد.

به گزارش تکراتو، با وجود اینکه چندی پیش وزیر ارتباطات خود در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که قیمت گوشی هیچگاه به قیمت قبل از گرانی برنمی‌گردد، اکنون خبر از کاهش قیمت گوشی داده است.

در حالی که مردم امیدوار به کاهش قیمت موبایل بودند تعدادی از مسئولین اعلام کردند که گوشی‌های تلفن همراه که در واکنش به نوسان‌های ارزی با کمبود عرضه و افزایش قیمت روبرو شده‌اند، کاهش نمی‌یابند.

وزیر ارتباطات خود اعلام کرده بود که موبایل ارزان نمی‌شود. همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه نیز اعلام نموده است که قیمت گوشی به نرخ ارز وابسته است و نباید توقع داشت که ورود گوشی‌های توقیف شده و تازه، باعث کاهش قیمت‌ها شود.

با وجود این صحبت‌ها وزیر ارتباطات باز هم مردم را نسبت به کاهش قیمت تلفن همراه امیدوار کرده است.


بیشتر بخوانید: ترخیص ۵ هزار گوشی تلفن همراه از گمرک توسط شرکت‌های وارد کننده


کاهش قیمت گوشی با راهکارهای وزیر ارتباطات

اکنون به گفته تابناک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که با چند رویکردی که در دست اقدام دارند قیمت گوشی کاهش خواهد یافت. از جمله راهکار وزیر ارتباطات برای کاهش قیمت گوشی می‌توان به ترخیص تدریجی گوشی‌های تلفن همراه از گمرک و انبارهای توقیف شده اشاره کرد.

راهکارهای وزیر ارتباطات

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه اعلام نمود که بالا رفتن نرخ ارز و جمع شدن گوشی‌های تلفن همراه در گمرک و انبارهای توقیف شده توانسته باعث افزایش قیمت این کالا شود.

وی اعلام کرد که با رفع انحصار از واردات و وارد بازار شدن گوشی‌های موجود در گمرک و انبارهای توقیف شده به بازار، قیمت گوشی‌ها در بازار کاهش خواهد یافت. وی به جمع شدن حدود 600 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در گمرک و 120 هزار دستگاه گوشی در انبارهای توقیف شده، اشاره کرد و تصریح کرد که این انبارها توسط دستگاه قضایی پلمب شده تا به پرونده‌های آنها به طور کامل رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید: شرکت های وارد کننده تلفن همراه ۴۵ میلیارد تومان تخلف کرده‌اند!


به متقاضیان واردات گوشی مجوز داده می‌شود

آذری جهرمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد رویکرد کاهش قیمت گوشی ، اضافه کرد که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده تا برای اعطای مجوز به افرادی که متقاضی واردات گوشی به شرط دادن تعهد و ارائه خدمات پس از فروش هستند، اقدام کند.

کاهش قیمت گوشی

افزایش عرضه نسبت به تقاضا و کاهش قیمت‌ها

وزیر ارتباطات تاکید کرد که با وارد شدن گوشی‌ها توقیف شده و مانده در گمرک به بازار، بخشی از این افزایش قیمت‌ها که ناشی از کمبود کالا یا ساز و کار عرضه و تقاضا است، اصلاح می‌شود و قیمت‌‌ها کاهش خواهد یافت.

البته پیشتر نیز اعلام شده بود که عرضه گوشی‌های توقیف شده می‌تواند به کاهش قیمت‌ها تا حدودی کمک کند اما نمی‌توان نسبت به صحت این موضوع زیاد امیدوار بود. مدت‌هاست که خبر از ترخیص گوشی از گمرک است اما هیچ گوشی ترخیص نشده است. پس اول باید گوشی‌ها به بازار عرضه شوند و سپس دید که آیا این عرضه توانسته به کاهش قیمت گوشی کمک کند یا نه!

اگر فعلا نیازی به خرید یا تعویض گوشی ندارید، منتظر بمانید.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر