;
coinex

بررسی میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور مورد بررسی قرار گرفته است. گزارش این بررسی با عنوان بازی‌خیزهای 96 منتشر گردید.

به گزارش تکراتو، معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در یک گزارش با عنوان بازی‌خیزهای ۱۳۹۶، میزان مصرف بازی های دیجیتال در ۵ استان از استان‌های کشور را که البته دارای بیشترین بازیکن بازی‌های رایانه‌ای بوده‌اند را منتشر کرد.

از جمله این استان‌ها، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان بودند که در این گزارش به عنوان بازی‌خیزترین و دارای تعداد بیشترین بازیکن نسبت به استان‌های دیگر معرفی‌ شده‌اند.

بررسی میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

براساس گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال ، تهران با ۳۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توانست عنوان بیشترین درآمد بازار بازی را به دست اورد. در مقابل استان خوزستان با ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کم‌ترین درآمد از بازار بازی را داشته است.

در گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال ، تعداد بازیکن در این ۵ استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در تهران ۵ میلیون و ۱۵۷ هزار ، فارس ۲میلیون و ۲۴۶ هزار، خوزستان ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار، خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵ هزار و  اصفهان یک میلیون و ۲۹۴ هزار بازیکن وجود دارد.

تعداد بازیکنان در گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

میانگین سنی این بازیکنان نیز مشخص شده است. بازیکنان استان فارس دارای میانگین سنی ۲۱ سال ، تهران ۲۰ سال، خوزستان و خراسان رضوی ۱۸ سال و اصفهان ۱۷ سال بوده‌اند.

سن بازیکنان در گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

از میان ابزارهای استفاده شده برای انجام بازی‌ کامپیوتری، تلفن‌همراه، رایانه و کنسول تلفن‌همراه پرکاربردترین پلتفرم‌ها برای انجام بازی بوده‌اند. بازیکنان در استان اصفهان با ۹۴ درصد بیشترین استفاده را از موبایل دارند.

 گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

در گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال که توسط معاونت پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد، از میان ۵ بازی کلش آف کلنز، PES،GTA ، کانتر استریک، باقلو در این ۵ استان، بازی کلش اف کلنز در هر ۵ استان رتبه یک را به خود اختصاص داده‌ است.

بازی محبوب در گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

در بررسی متوسط میزان انجام بازی در روز( به دقیقه) خراسان رضوی با ۱۰۴ دقیقه بیشترین میزان و اصفهان با ۸۰ دقیقه کمترین میزان را به خود اختصاص داده است. بازیکنان در تهران به طور متوسط ۹۷ دقیقه، در خوزستان ۸۸ دقیقه و در فارس ۸۴ دقیقه بازی می‌کنند.

مدت زمان بازی بازیکنان در گزارش میزان مصرف بازی های دیجیتال در 5 استان کشور

در این گزارش وضعیت خریداران بازی یعنی افرادی که بـرای دسترسـی بـه بـازی هزینـه می‌کننـد نیز مورد بررسی قرار گرفته‌ که از کل بازیکنان در تهران ۲۴ درصد برای خرید بازی هزینه پرداخت می‌کنند. این میزان در اصفهان ۲۰ درصد ، فارس و خراسان رضوی ۱۷ درصد و خوزستان ۵ درصد گزارش شده‌ است.

 

اخبار بازی را در تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: peivast

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر