;
coinex

برای ایجاد شرکت های توانمند در حوزه شبکه سیاست‌های تشویقی تدوین می‌شود

معاون رگولاتوری از تدوین سیاست‌های تشویقی برای ایجاد شرکت های توانمند در حوزه شبکه خبر داد.  زیرساخت و شبکه‌سازی باید به طور جدی دنبال شود.

به گزارش تکراتو، نسترن محسنی، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از راهکارها و گام‌های اجرایی این سازمان برای تقویت و توانمندسازی شرکت های توانمند در حوزه شبکه و خدمات ارتباطای ثابت شامل  VDSL، G.Fast  و FTTx خبر داد.

اقداماتی برای ایجاد شرکت های توانمند در حوزه شبکه

محسنی در مورد اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ایجاد شرکت های توانمند در حوزه شبکه سخن گفت و ادامه داد که رگولاتوری به طور همزمان در چندین مسیر اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته وی کمک به تسهیل و تسریع در شکل‌گیری شرکت‌های فعال و توانمندتر در عرصه شبکه و متعهد به ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه‌سازی اعم از اکتیو و پسیو، از طریق تنظیم سیاست‌های تشویقی برای ادغام، هم‌افزایی و تجمیع که به نوعی از یارانه‌دهی غیرمستقیم در این مسیر است، از جمله اقداماتی است که در رگولاتوری انجام شده است.

جداسازی ساختاری اپراتور غالب

محسنی افزود که موضوع جداسازی ساختاری اپراتور غالب از جمله موارد مد نظر برای پیشنهاد به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات است اما باتوجه به اینکه براساس تجربه‌های موفق بین‌المللی، انجام این کار حداقل حدود نیم دهه زمان می‌برد، از جمله راهکارهای قابل پیگیری از سوی رگولاتوری خواهد بود، اما باتوجه به نیازی که حوزه ارتباطات ثابت به ارتقاء و توسعه سریع دارد، یقینا این مسیر از جمله مسیرهای کوتاه مدت برای بهبود و بهینه‌سازی نیست.

محسنی، هرگونه تعامل مثبت مبنی بر شکل‌گیری شرکت‌های توانمند که با کاهش هزینه‌های خود و با بهره‌گیری از سیاست‌های حمایتی و مشوقانه تنظیمی بتوانند امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراهم کنند را به نفع بخش و بازیگران این حوزه ارزیابی کرد و افزود که همگرایی دو بخش با هم و البته همگرایی بیش از پیش رگولاتوری و اپراتورها در این مقطع زمانی، از همیشه برای کشور مهم‌تر است.

محسنی افزود که از زمان تصویب مصوبه شماره ۲۷۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با موضوع تجمیع، ادغام و ایجادNetCo های قوی و مشترک، بخش خصوصی نیز به طور پراکنده در اندیشه این موضوع بوده و اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده است.

به گفته او، درحال حاضر اکثریت بخش به تجمیع، ادغام و اکتساب اعتقاد دارند و نظرات خود را نیز اعلام کرده‌اند و در جلسات با رگولاتوری، ارتقای سطح مشوق‌های تنظیم شده در سیاست‌های حمایتی رگولاتوری را یکی از موارد انگیزشی توصیف کرده‌اند.

معاون رگولاتوری در پایان به اینکه رگولاتوری باتوجه به دریافت و تجمیع نقطه نظرات بخش خصوصی در رابطه با سیاست‌های حمایتی تنظیمی، تمامی تلاش خود را بر ارائه پیشنهادات موثر و کارامد ذیل قوانین و مقررات به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عمل خواهد آورد، تاکید کرد و گفت که بهتر است حوزه ارتباطات ثابت هرچه سریع‌تر به تجمیع و ارسال نظرات سازنده خود اقدام کند و مسوولیت‌ها و تعهدات اصلی در این حوزه را شناسایی نماید.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر