;
coinex

انگشت رباتیک MobilLimb به گوشی هوشمند شما جان می‌بخشد [تماشا کنید]

گوشی‌های هوشمند شما مسلما یک شئ بی‌جان است، اما ظاهرا قرار نیست که همین‌گونه باقی بمانند در ادامه با تکراتو همراه باشید تا شما را با انگشت رباتیک MobilLimb آشنا کنیم، گجتی که به گوشی هوشمند شما جان می‌بخشد.

انگشت رباتیک MobilLimb

یک موسسه تحقیقاتی فرانسوی ابزاری ابداع کرده تا بتوانید با موبایل هوشمند خود ارتباط زنده‌تری برقرار کنید. این ابزار جدید، یک انگشت رباتیک با نام MobilLimb است که از طریق پورت میکرو USB به گوشی هوشمندتان متصل می‌شود. این انگشت مکانیکی به کمک 5 موتور حرکت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: پلیس آهنی ؛ سایبورگ ها چه زمانی وارد دنیای ما می‌شوند؟

این انگشت به عنوان مثال می‌تواند در هنگام دریافت اعلان دست شما را لمس کند، یا به عنوان یک دسته بازی مورد استفاده قرار گیرد. انگشت رواتیک MobilLimb در واقع پروژه‌ی یک دانشجوی دکترا در یکی از دانشگاه‌های فرانسه است. او در مورد این ابزار جالب اینطور نوشته است:

در راستای هدف تقویت انسانی که غلبه بر محدودیت‌های جسمی انسان‌ها به کمک علم رباتیک است، ما نیز هدف خود را غلبه بر محدودیت‌های حرکتی دستگاه‌های موبایل به کمک علم رباتیک، قرار دادیم.

همانطور که در ویدیوی انتهای این مطلب مشاهده خواهید کرد، انگشت رباتیک MobilLimb به شکل تقریبا ترسناکی حرکت می‌کند و حتی می‌تواند گوشی هوشمند شما را به دنبال خود روی میز بکشد تا به دست شما برسد.

بیشتر بخوانید: تولید ربات های قاتل ادامه خواهد داشت؛ امنیت عمومی در ابهام

اگرچه این انگشت روباتیک به نرمی مچ دست شما را برای اطلاع از اعلان گوشی هوشمندتان نوازش می‌کند، اما طبیعتا نمی‌تواند احساس خوشایند نوازش دست انسان را برای کاربر خود تداعی کند. این ایده، تنها روش تازه‌ای برای برقراری ارتباط با گوشی‌های همراه هوشمندی است که امروزه در تمام جنبه‌های زندگی بشر ورود پیدا کرده‌اند.

اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر