;
coinex

شرایط جدید معافیت مشمولان خدمت سربازی اعلام شد

شرایط جدید معافیت مشمولان خدمت سربازی اعلام شد. خبر معافیت سربازی با شرایط جدید توسط معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان اعلام شد.

به گزارش تکراتو، پیش از این شرایط جدید نظام وظیفه عمومی از سوی مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارجاع داده شد بود ولی شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده و طرح را به مجلس ارجاع داد. بعد از اصلاح کردن آن، طرح را دوباره به شورای نگهبان رفت. شرایط جدید  معافیت مشمولان خدمت سربازی در شورای نگهبان بلاتکلیف بود اما بالاخره تصمیم گیری‌های لازم انجام شد.

شرایط جدید معافیت مشمولان خدمت سربازی اعلام شده است. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان اعلام کرد که شرط جدید معافیت مشمولان داشتن ۸ سال و یک روز غیبت است.

سرهنگ محمد کولیوند به مشمولان غایب و نحوه اقدام پلیس با آنان براساس ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد و اظهار داشت که مشمولانی که با کمتر از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند، به‌مدت 90 روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه شده و مشمولانی هم که با بیش از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند به مدت 180 روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه می‌شوند.

جریمه غائبین خدمت سربازی

به گفته کولیوند در اجرای ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی، افراد و کارفرمایانی که مشمولان‌ غایب را به‌کارگیری کنند چنانچه مشمولان توسط کارشناسان پلیس وظیفه عمومی، شناسایی شوند برای بار اول به میزان هزینه سالیانه یک سرباز یعنی چهار میلیون و 200 هزار تومان و برای بار دوم به میزان هزینه سالیانه سه سرباز جریمه خواهند شد.

اعلام شرایط جدید معافیت مشمولان خدمت سربازی

کولیوند اضافه کرد که مشمولانی که هشت سال غیبت سربازی دارند تا پایان امسال فرصت دارند که خود را به مراکز دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+10 مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کنند؛ در غیراینصورت به‌ ازای هر‌یک سال غیبت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند؛ دیپلم و زیردیپلم نیز ده میلیون تومان جریمه می‌شوند.

شرط جدید معافیت مشمولان این است که 8 سال و یک روز غیبت داشته باشند و براساس مدرک تحصیلی کسانی که فوق‌دیپلم داشته باشند، 20 میلیون تومان اولیه و به‌ازای هر یک‌سال اضافه هم یک میلیون تومان پرداخت کنند.

قانون کسر خدمت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان در بخش پایانی سخنان خود به قانون کسر خدمت اشاره کرد و گفت که کسر خدمت برای ایثارگران به ازای هر یک‌ماه 12 روز، جانبازان به ازای هر یک درصد 12 روز و برای آزادگان به ازای هر ماه آزادگی 12 روز برای فرزندانشان در نظر رفته می‌شود.

مشمولان می‌توانند، سئوالات و نظرات خود را در خصوص وظیفه عمومی و خدمت سربازی از طریق تلفن گویای 096480 و سامانه پیامکی 110206010 مطرح کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: khabarfoori

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام، ببخشید منظور از جریمه، یعنی فرد مشمول با پرداخت جریمه، معاف می شود؟
    فرد مشمول زیر دیپلم بعد از ده سال غیبت ده میلیون باید پرداخت کنه یابیشتر؟
    پرداخت جریمه تقسیط بندی مشود یا خیر؟
    آیا بخاطر خانواده، از جریمه چیزی کسر می شود یا خیر ؟

    پاسخ