;
coinex

آغاز رجیستری مودم و روتر به زودی؛ ثبت شناسه سایر تجهیزات سیم کارت خور

رجیستری مودم و روتر به زودی آغاز می‌شود. معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر از اجرای طرح رجیستری برای این تجهیزات داد.

به گزارش تکراتو، طرح رجیستری ابتدا برای تلفن‌های همراه آغاز شد و در ادامه تبلت‌ها رجیستر شدند. اما از آنجا که طرح رجیستری برای تجهیزات سیم کارت خور است، قرار است مودم‌ها و سایر تجهیزات نیز مشمول این طرح شوند. گفته شده که روترها نیز شامل این طرح خواهند شد.

اجرای طرح رجیستری مودم و روتر

حمیدرضا دهقانی‌نیا معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام نموده است که رجیستری موبایل تمام شده، اما این طرح قرار است برای مودم‌ها، دانگل‌ها (مودم‌های کوچک) و روترها (مسیریاب‌ها) به زودی اجرا شود.

وی تأکید کرد که این دستگاه‌های الکترونیکی وارداتی هستند که به زودی با اجرای رجیستری برای آنها، قاچاق در این زمینه حذف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز خبر از اجرای رجیستری مودم و روتر داد و بیان نمود که طرح ثبت شناسه مودم‌ها و مسیریاب‌هایی که سیم کارت خور هستند، از دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود. وی ادامه داد که یکی از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق این مودم‌ها به کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود که هم اکنون 1/5 میلیون مودم سیم کارت خور در کشور فعال هستند که تقریبا همه آنها به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند که اجرای رجیستری مودم و روتر مانع از ورود آنها به صورت قاچاق خواهد شد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر