;
coinex

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو رسما معرفی شد

ساعتی قبل پرچمداران مورد انتظار هواوی رسما رونمایی شدند و در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات و امکانات هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو بنابراین با تکراتو همراه باشید.

در میان گوشی‌های هوشمند میان رده در بازار ایران به سختی بتوان رقیبی قدرتمند برای هواوی پیدا کرد اما فراموش نکنید که پرچمداران این شرکت چینی نیز در چند سال اخیر حقیقتا تحسین برانگیز بوده‌اند. اکنون دو پرچمدار جدید این کمپانی از خانواده‌ی میت یعنی هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو رسما معرفی شدند و باید گفت که رقبای بسیار قدرتمندی برای پرچمداران سامسونگ و اپل خواهند بود.

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو

طراحی

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو

هواوی مطابق انتظار در طراحی و ساخت میت 20 و میت 20 پرو از ترکیب شیشه و فلز در رنگ‌های جذاب گرادیانت استفاده کرده، اما یک تغییر بسیار جذاب نیز در این محصولات بوجود آورده و آن در شیشه‌ای پشت دستگاه است که از الگویی به نام هایپراوپتیکال بهره ساخته شده تا جنس این شیشه در دست نرم‌تر باشد و همینطور کمتر سر بخورد. البته این ویژگی در رنگ‌های آبی نیمه شب، سبز زمردی و رنگ گرگ و میش صبحگاهی این محصولات به کار گرفته شده و در دو رنگ مشکی و صورتی طلایی وجود ندارد.

پنل نمایش اولد میت 20 پرو همانند پرچمداران سامسونگ در دو طرف خمیده شده تا به جذابیت ظاهری این محصول اضافه کند. اما هواوی به این حد بسنده نکرده و در هواوی میت 20 پرو تمام امکانات دوربین تشخیص چهره اپل را نیز در بریدگی ناچ این دستگاه جای داده تا این محصول به لحاظ امکانات و طراحی با هر دو پرچمداران سامسونگ و اپل رقابت کند و در عین حال کاربران بتوانند از مزایای سیستم تشخیص چهره بهره ببرند. علاوه بر این هواوی میت 20 پرو به سنسور تشخیص اثر انگشت ترکیب شده با نمایشگر نیز مجهز است و بدون شک با این ویژگی‌ها اعتراف می‌کنیم که این پرچمدار جدید هواوی آینده‌نگرترین طراحی ممکن را در میان سایر پرچمداران بازار دارد.

از نظر ابعاد هواوی میت 20 کمی کشیده‌تر و البته کمی عریض‌تر از هواوی میت 20 پرو است و در نتیجه با در دست گرفتن برادر بزرگتر و گران‌قیمت‌تر این سری احساس بهتر و راحت‌تری خواهید داشت. اما بریدگی نمایشگر میت 20 بر خلاف میت 20 پرو دیگر شبیه به پرچمدار اپل نیست و طراحی بسیار کوچک قطره‌ای شکل دارد. سنسور تشخیص اثر انگشت آن نیز در پنل پشتی دستگاه جای گرفته است. حاشیه‌ی پایینی هر دو پرچمدار جدید هواوی نیز فوق‌العاده اندک بوده هرچند که در میت 20 این حاشیه اندکی کمتر از برادر بزرگتر خود است.

 نمایشگر

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو

هواوی میت 20 پرو یک نمایشگر بزرگ اولد 6.3 اینچی دارد که نسبت ابعاد آن 9 به 19.5 بوده و رزولوشن آن نیز 3120×1440 پیکسل با فشردگی پیکسلی 538 پیکسل در هر اینچ است. اما هواوی میت 20 نسبت به نسل قبل خود در این بخش یک عقب‌گرد داشته و به یک نمایشگر 6.53 اینچی با پنل LCD که نسبت ابعاد آن 9 به 18.7 بوده و رزولوشن FHD+ معادل 2244×1080 پیکسل با فشردگی پیکسلی 381 پیکسل در هر اینچ دارد، مجهز شده است. ضمنا پنل LCD هواوی میت 20 با ماتریکس چهار رنگی RGBW ساخته شده که این پیکسل سفید اضافه شده موجود می‌شود حداکثر روشنایی این نمایشگر افزایش چشمگیری داشته باشد و بر اساس ادعای هواوی به رقم شگفت‌انگیز 820 نیت رسیده است. هر دو نمایشگر قابلیت پخش رنگ‌های HDR را نیز دارند.

مشخصات فنی

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو

پردازنده‌های 7 نانومتری اکنون به دنیای اندرویدی‌ها نیز وارد شدند. چیپست کایرین 980 هواوی که با فناوری 7 نانومتری ساخته شده به عنوان قلب تپنده‌ی هواوی میت 20 و میت 20 پرو به کار گرفته شده است. این محصول در اولین تست گیک‌بنچ موفق شده در بخش تک هسته‌ای امتیاز 3390 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 10318 را بدست آورده که مقایسه با امتیاز جدیدترین چیپست‌های 10 نانومتری سامسونگ و کوالکام یعنی اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 امتیاز بسیار بالاتری است؛ هرچند که هنوز هم پایین‌تر از امتیاز کسب شده توسط چیپست بایونیک A12 اپل محسوب می‌شود. هرچند که بنچ‌مارک‌ها دقیقا نمایانگر عملکرد محصولات در شرایط واقعی نیستند اما به نوعی نشان می‌دهند که روی کاغذ هر دستگاه چه اندازه قدرتمند است.

هواوی میت 20 پرو در دو نسخه با حافظه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد و حافظه‌ی داخلی این دستگاه 128 گیگابایت بوده و از کارت حافظه جدید نانو اس دی تا 256 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. هواوی میت 20 اما در دو نسخه با حافظه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد و حافظه داخلی آن نیز همانند برادر بزرگتر خود 128 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه‌‌ی نانو اس دی است.

ناگفته نماند که پرچمداران جدید هواوی هردو از آخرین نسل مودم ارتباطی به کار رفته در چیپست کایرین 980 نیز بهره می‌برند که این مودم LTE از نسل Cat.21  بوده و سرعت دانلود تا 1.4 گیگابیت بر ثانیه را نیز ارائه می‌کند. البته اگر اپراتور تلفن همراه شما چنین سرعت اینترنتی را ارائه کند.

دوربین

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو

 

اکنون به بخش جذاب و جالب پرچمداران جدید هواوی می‌رسیم. هواوی به جای افزایش تعداد دوربین‌ها مانند آنچه سامسونگ در محصول جدید خود A9 انجام داده، فناوری موجود خود را بهبود بخشیده است. این کمپانی پیش اولین دوربین سه گانه را در گوشی‌های هوشمند با هواوی P20 پرو معرفی کرده بود و حالا با تغییر مشخصات این دوربین دستاوردهای خود را ارتقاء بخشیده است؛ البته دوربین‌های سه گانه میت 20 و میت 20 پرو نیز با هم تفاوت دارند.

دوربین پشتی میت 20 پرو از ترکیب یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با یک لنز 8 مگاپیکسلی عریض و یک لنز 20 مگاپیکسلی تله ساخته شده است. این دوربین زوم اپتیکال 5 برابر را ارائه می‌کند که در میان گوشی‌های هوشمند یک رکورد به شمار می‌رود. همچنین اندازه دیافراگم دوربین 40 مگاپیکسلی این محصول f/1.8 بوده و هواوی موفق شده با بهره‌گیری از فناوری جدیدی موسوم به FusionMind با 4 پیکسل را در 1 پیکسل ترکیب کرده تا خروجی عکاسی در نور کم را با این دوربین ارتقاء بخشد و با توجه به آن چه در مراسم رونمایی این محصولات دیدیم عملکرد این سیستم جدید در مقایسه با دوربین گلکسی نوت 9 و آیفون XS فوق‌العاده است.

اما دوربین سه گانه میت 20 از ترکیب یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، یک لنز 16 مگاپیکسلی عریض و یک لنز 8 مگاپیکسلی تله ساخته شده است و زوم اپتیکال 2 برابر را ارائه می‌کند. هرچند که به لطف دوربین عریض قدرتمندتر به راحتی می‌توانید صحنه‌های بسیار وسیعی را با دوربین این گوشی ثبت کنید. دوربین سلفی نیز در هردوی این محصولات از یک لنز 24 مگاپیکسلی قدرتمند ساخته شده است.

باتری و شارژر

هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو

انرژی موردی نیاز نمایشگر 2K هواوی میت 20 پرو توسط یک باتری 4200 میلی‌آمپری تامین می‌شود که 200 میلی‌آمپری نسبت به نسل قبلی این محصول ارتقاء داشته است. باتری هواوی میت 20 نیز یک باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپری بوده که با توجه به نمایشگر FHD+ این محصول کاملا خوب و مناسب است و انتظار داریم این محصولات بیشترین عمر باتری را به ثبت برسانند. علاوه بر این در جعبه‌‌ی هواوی میت 20 پرو یک شارژر فوق سریع 40 واتی نیز افزوده شده که تنها با 30 دقیقه شارژ بیش از 70 درصد باتری این محصول را شارژ خواهد کرد و احتمالا در کمتر از یک ساعت باتری بزرگ میت 20 پرو کاملا شارژ خواهد شد. همچنین این دستگاه از شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که سرعت شارژ آن معادل بسیاری از شارژرهای سریع معمول کابلی است. شارژر درون جعبه هواوی میت 20 نیز یک شارژر سریع معمولی 22 واتی بوده که در نوع خود کاملا کاربردی و مناسب است.

نرم افزار

اگر پیکسل 3 و پیکسل 3 XL گوگل را در نظر نگیریم، هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو اولین پرچمداران غیرگوگلی هستند که با سیستم عامل اندروید 9.0 پای به صورت پیش فرض روانه‌ی بازار خواهند شد. هواوی تلاش کرده تا تمام ویژگی‌ها و امکانات جدید سیستم عامل گوگل از جمله: مصرف باتری بهینه‌تر، پشتیبانی از بریدگی ناچ، سیستم ناوبری جدید با ژست‌های حرکتی، بارگذاری سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، شلوغی کمتر و حالت کار با یک دست جدیدتر را در رابط کاربری EMUI 9.0 خود نیز اضافه کند.

قیمت و تاریخ عرضه

 

عرضه‌ی این محصولات در بازار از دو هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد و قیمت نسخه پایه هواوی میت 20 حدود 927 دلار خواهد بود. در حالی که نسخه پایه هواوی میت 20 پرو با برچسب قیمت عجیب 1217 دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر