;
coinex

فیلم انتقام جویان 4 و تئوری سفر در زمان ؛ بازگشت قهرمانان مارول به فیلم اونجرز 4

در این مطلب به تئوری‌‌های مرتبط با اتفاقات احتمالی در فیلم انتقام جویان 4 : پایان بازی (یا انتقام جویان 4: نابودی) و نقشه‌ دکتر استرنج برای پیروزی بر تانوس خواهیم پرداخت تا ببینیم چه بر سر قهرمانان نابود شده‌ دنیای مارول خواهد آمد. توصیه می‌کنیم با بررسی تئوری‌های احتمالی فیلمنامه فیلم اونجرز 4 تا انتها با تکراتو همراه باشید.

پیش از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم که اگر تاکنون فیلم‌های انتقام جویان : جنگ ابدیت و مرد مورچه‌ای و زنبور را تا انتها تماشا نکرده‌اید از خواندن این متن پرهیز کنید، زیرا این مطلب به شدت حاوی افشاگری‌ یا همان اسپویلر است. البته شاید بد نباشد که پیش از خواندن، نگاهی به مطلب پیشین ما در مورد فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت نیز داشته باشید.

فیلم انتقام جویان 4 ؛ تئوری‌های بازگشت قهرمانان به اونجرز 4

حتما پس از پایان فیلم انتقام جویان : جنگ ابدیت، علاوه بر احساس ناراحتی برای مرگ قهرمانان مورد علاقه‌ خود سوالات فراوانی نیز در ذهن شما شکل گرفته است. سوال اساسی این است که چگونه می‌توان از مرگ رخ داده برای قهرمانان نابود شده توسط بشکن مرگبار تانوس جلوگیری کرد و یا این قهرمانان را به زندگی بازگرداند؟

احتمالا اولین روشی که در پاسخ این سوال به ذهن شما نیز می‌رسد سفر در زمان است؛ اما آیا همه چیز به همین سادگی حل خواهد شد؟ احتمالا یکی دیگر از سوالاتی که در زمان تماشای جنگ ابدیت به ذهن شما نیز خطور کرده، این بود که مرد مورچه‌ای کجاست و چرا در این نبرد دوشادوش سایر انتقام جویان نمی‌جنگد؟

احتمالا یکی دیگر از سوالاتی که در زمان تماشای جنگ ابدیت به ذهن شما نیز خطور کرده، این بود که مرد مورچه‌ای کجاست و چرا در این نبرد دوشادوش سایر انتقام جویان نمی‌جنگد؟

پاسخ به سوال دوم اکنون با تماشای فیلم مرد مورچه‌ای و زنبور کاملا واضح شده است، مرد مورچه‌ای به دلیل اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، در بازداشت خانگی به سر می‌برد، اما نکته مهم اینکه تمام ماجراهای فیلم مرد مورچه‌ای و زنبور پیرامون قلرو کوانتومی رخ می‌دهند و به گفته‌‌ی کارگردان فیلم، این تصمیم در راستای فیلم انتقام جویان 4 گرفته شده است.

فیزیکدان همکار کمپانی مارول، دکتر کیس، در مصاحبه‌ای قلمرو کوانتومی را به عنوان “کد منبع واقعیت” توصیف کرده و سفر در زمان را به عنوان یکی از قابلیت‌های قلمرو کوانتومی عنوان کرده است. این جملات را به خاطر داشته باشید تا در ادامه اهمیت آن را به شما بگوییم.

بیشتر بخوانید: سفر در زمان ؛ نظریات، پارادوکس‌های زمانی و احتمالات آن

همچنین در فیلم مرد مورچه‌ای و زنبور می‌بینیم که جنت ون داین همسر دکتر پیم که سال‌ها در قلمرو کوانتومی گیر کرده بود، موفق می‌شود خاطرات خود را در ذهن مرد مورچه‌ای یا همان اسکات لنگ جای دهد. این اتفاق در کنار توئیت برادران روسو در مورد اینکه رویاها ممکن است فریبکارانه باشند.

خوابی که تونی استارک در اوایل فیلم جنگ ابدیت در مورد فرزندشان برای نامزد خود تعریف می‌کند، به نظر ارتباط مهم فیلم انتقام جویان 4 با قلمرو کوانتومی را تا حدودی اثبات می‌کند و شاید نشان از این باشد که تونی استارک از آینده، خوابی شبیه به پیشگویی از اتفاقات خوشایند آینده برای خودش فرستاده باشد.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما تا اینجا اطمینان داریم مرد مورچه‌ای که در انتهای فیلم جدیدش به دلیل بشکن نابودگر تانوس، درون قلمرو کوانتومی اسیر می‌شود، نقشی بسیار کلیدی در پیروزی انتقام جویان بر تانوس خواهد داشت.

اما شخصیت بسیار کلیدی دیگر در راه پیروزی بر تانوس که به شکل غیرمنتظره‌ای از قربانیان بشکن تانوس در انتهای فیلم جنگ ابدیت نیز بود، کسی نیست جز دکتر استرنج.

به گفته‌ی برادران روسو این شخصیت به دلیل بهره‌مندی از قدرت سنگ زمان همیشه به نوعی یک گام جلوتر از سایرین حرکت می‌کند و در فیلم جنگ ابدیت نیز طی یک صحنه‌ی بسیار کلیدی دکتر استرنج 14 میلیون و 605 سناریو احتمالی در نبرد با تانوس را به کمک سنگ زمان مرور کرده و سپس اعلام می‌کند که تنها در یک سناریو آن‌ها می‌توانند بر تانوس غلبه کنند و به مرد آهنین می‌گوید: این ” پایان بازی ” است.

درباره‌ی دلیل استفاده از این اصطلاح توسط دکتر استرنج دو تئوری وجود دارد؛ تئوری اول اینکه پیش از این در فیلم انتقام جویان : عصر اولتران در یک صحنه که تونی اسکات یا همان مرد آهنین در حال صحبت با سایر انتقام جویان است از این اصطلاح برای توصیف شرایط استفاده می‌کند و این امکان وجود دارد که دکتر استرنج نیز این صحنه را در حال مرور گذشته دیده باشد و برای انتقال کامل منظور خود به مرد آهنین از همین اصطلاح استفاده کرده باشد.

دکتر استرنج

تئوری دوم به استفاده از این اصطلاح در بازی شطرنج مربوط است. در این بازی به شرایطی که شما چند مهره‌ی کلیدی خود را فدا کرده و در یک غافلگیری رقیب خود را کیش و مات می‌کنید روش پایان بازی گفته می‌شود. دکتر استرنج نیز احتمالا متوجه شده که برای پیروزی بر تانوس راهی جز این نیست که اجازه دهد او به هدف خود دست یابد و نیمی از جمعیت کهکشان را از هستی ساقط کند تا در نهایت انتقام جویان بتوانند بر وی پیروز شوند.

دکتر استرنج حتی میدانسته که خودش کشته خواهد شد، اما احتمالا نقش تونی استارک را در پیروزی مهم‌تر دیده و سنگ زمان را پس از یک نبرد دشوار تسلیم تانوس می‌کند تا از کشته شدن مرد آهنین جلوگیری کند. در واقع چیزی که ما به عنوان شکست و کشته شدن قهرمانان در مقابل تانوس می‌بینیم، بخشی از نقشه دکتر استرنج برای غلبه بر این تایتان دیوانه است و او راهی جز قربانی کردن تعدادی از دوستان خود نمی‌بینید.

بنا به گفته برادران روسو کارگردانان مجموعه‌ی انتقام جویان، دلیل شکست قهرمانان در برابر تانوس چیزی نیست جز جدایی آن‌ها از یکدیگر در نتیجه‌ی اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی؛ اتفاقاتی که به جدایی کاپیتان آمریکا و مرد آهنین منجر شده و در نتیجه گروه انتقام جویان از هم پاشیده است.

کاپیتان آمریکا و مرد آهنین در کنار یکدیگر در فیلم اونجرز 4: نابودی بازی می کنند

این تفرقه و جدایی باعث تعضیف آن‌ها در برابر دشمنی قدرتمند همچون تانوس می‌شود و بنابراین راهی جز شکست وجود ندارد. در واقع احتمالا دکتر استرنج نیز در بررسی سناریوهای مختلف برای غلبه بر تایتان دیوانه تنها یک راه می‌بیند و آن چیزی نیست جز اتحاد مجدد و حقیقی انتقام جویان؛ چیزی که در جنگ ابدیت رخ نمی‌دهد و استرنج نیز می‌داند که باید انگیزه کافی برای کنار یکدیگر قرار گرفتن کاپیتان آمریکا و مرد آهنین را فراهم کند و در نتیجه چه انگیزه‌ای بهتر از انتقام جویی برای مرگ دوستان.

این نکته، کلید اصلی تصمیم دکتر استرنج برای حفظ جان انتقام جویان است و می‌خواهد تا آن‌ها بار دیگر کنار یکدیگر قرار گیرند تا تانوس شکست بخورد و همین موضوع احتمالا مضمون اصلی فیلم انتقام جویان 4 خواهد بود. ضمنا گفته شده احتمالا تانوس نیز در نتیجه‌ی بشکن مرگبار خودش، بخشی از قدرتش را نیز نابود کرده و حتی سلاح ویژه‌ی او برای جمع‌آوری قدرت سنگ‌ها یعنی دستکش فلزی ابدیت نیز در اثر این اتفاق آسیب جدی دیده است. این نیز می‌تواند دلیل دیگری برای تصمیم دکتر استرنج باشد.

اکنون می‌خواهیم درباره‌ی نقش قلمرو کوانتومی صحبت کنیم. بر اساس افشاگری تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی در یک مصاحبه مشترک با بندیک کامبربچ، بازیگر نقش دکتر استرنج،

در فیلم انتقام جویان 4 دکتر استرنج حضور بسیار کلیدی دارد و دیالوگ‌های زیادی نیز در مورد قلمرو کوانتومی از او خواهیم شنید.

بنابراین احتمال دارد دکتر استرنج با کمک مرد مورچه‌ای که در قلمرو کوانتومی گیر افتاده و او نیز اطلاعات مهمی در مورد این قلمرو خواهد داشت به گذشته‌ انتقام جویان پیام‌هایی بفرستند و تلاش کنند تا روند اتفاقات را تغییر دهند. اما اکنون می‌خواهیم به نکته‌ای اشاره کنیم که شاید نظر شما را نیز همانند ما در مورد تئوری سفر در زمان تغییر دهد!

در عمده مطالب موجود در اینترنت که به سناریوهای احتمالی انتقام جویان 4 مرتبط هستند به تئوری سفر در زمان اشاره شده است. کارگردانان فیلم نیز این تئوری را رد یا تایید نمی‌کنند، زیرا آن‌ها نیز نمی‌خواهند وقایع فیلم انتقام جویان 4 به همین سادگی قابل حدس زدن باشد و احتمالا در حال تدارک یک سورپرایز ویژه برای تماشاگران هستند.

این در حالی است که تقریبا همه درگیر تئوری‌های سفر در زمان هستند. اما ما تکراتویی‌ها به سادگی فریب نمی‌خوریم و می‌خواهیم از یک تئوری کمتر شایع، اما بسیار محتمل هم برای شما صحبت کنیم.

در توضیح این تئوری باید گفت که احتمالا همه تماشاگران جنگ ابدیت در انتها فریب خورده‌اند؛ زیرا تاکنون ما نیز فکر می‌کردیم تانوس به این دلیل سنگ روح را نیاز داشت تا بتواند جان افراد را بگیرد، اما آنچه که تماشاگران فراموش کرده‌اند یا از آن بی‌اطلاع هستند، این است که در دنیای کامیک مارول سنگ روح نیز یک دنیای موازی جداگانه به نام دنیای روح دارد.

جایی که در انتهای فیلم به گفته‌ کارگردان جنگ ابدیت، تانوس پس از بشکن نابودگرش وارد آن دنیا می‌شود و آنجا دیالوگ کوتاهی میان او و کودکی گامورا شکل می‌گیرد. تانوس، گامورا دختر ناتنی خود را فدا می‌کند و او به دنیای روح منتقل می‌شود؛ بنابراین گامورا در آن دنیای دیگر مربوط به سنگ روح زنده است.

تانوس در فیلم اونجرز 4

در واقع هرکس که روح او توسط این سنگ گرفته شود به این دنیای روح منتقل می‌شود، اما سایر قهرمانان و موجوداتی که توسط تانوس نابود شده‌اند را در این دنیا نمی‌بینیم، پس سوال اینجاست که چه بر سر آن‌ها آمده است؟

برای پاسخ به این سوال بسیار مهم ابتدا توجه شما را به نقل قولی از کریستوفر مارکوس، یکی از نویسندگان فیلمنامه انتقام جویان 4 جلب می‌کنم؛ او در مورد اتفاقات این فیلم می‌گوید:

انتقام جویان 4 فیلمی متفاوت با آن چیزی است که شما فکر می‌کنید. ضمنا توجه داشته باشید که مرگ قهرمانان در فیلم پیشین کاملا واقعی بوده و بهتر است تماشاگران هرچه سریع‌تر این واقعیت را بپذیرند تا زودتر مرحله‌ بعدی سوگواری خود را پشت سر بگذارند.

اکنون به شما می‌گوییم که چرا این نقل قول بسیار با اهمیت است و چگونه همه ما فریب خورده‌ایم. تانوس با بشکن نابودگر خود در واقع نیمی از موجودات کهکشان را به دنیای روح نفرستاده، بلکه در عوض او واقعیت مورد نظر خود را خلق کرده است. بله او با استفاده از سنگ واقعیت و قدرت تقویت شده‌ این سنگ به وسیله‌ی سایر سنگ‌های ابدیت، دست به چنین کاری زده و در ادامه خواهید دید که این تئوری چگونه پاسخ سوالاتی که از ابتدا مطرح شده بودند را خواهد داد.

پیش از هر چیز بیایید نگاهی به توضیح قدرت سنگ واقعیت داشته باشیم. این سنگ به استفاده کننده‌اش امکان می‌دهد که آرزوهای خود را برآورده کند، حتی اگر این آرزوها مخالف قوانین علمی و طبیعی باشند و این سنگ قادر است هر واقعیت جایگزینی را خلق کند. زمانی که سنگ واقعیت در کنار سایر سنگ‌های ابدیت قرار بگیرد با نهایت قدرتش به کاربر خود امکان می‌دهد واقعیت را در مقیاسی جهانی تغییر دهد.

شخصیت تانوس در دنیای سینمایی مارول، با این شخصیت در دنیای کامیک‌های مارول یک تفاوت مهم دارد. در کتاب‌های کمیک، تانوس شیفته‌ی مرگ است و به همین دلیل نیمی از موجودات کهکشان را با بشکن خود نابود می‌کند، اما در دنیای سینمایی مارول تانوس به دنبال ایجاد یک دنیای بهتر است و راه حل را در حذف نیمی از موجودات و خلق یک زندگی بهتر برای سایرین می‌داند.

در واقع نسخه‌ سینمایی تانوس به دنبال هدفی کاملا زندگی بخش است، اما از روشی کاملا غیر عادی و مرگبار این هدف را دنبال می‌کند. بنابراین این تئوری کاملا بر این شخصیت سینمایی انطباق دارد. ضمنا زمانی که تانوس در فیلم جنگ ابدیت 3، سنگ واقعیت را بدست می‌آورد، می‌گوید:

حالا واقعیت آن چیزی است که من می‌خواهم.

بنابراین همانطور که نویسنده‌ی این فیلم نیز می‌گوید، تمام مرگ‌ها واقعیت دارند؛ زیرا اکنون واقعیت توسط تانوس تغییر کرده است. البته این بدین معنا نیست که امکان تغییر مجدد آن وجود ندارد.

ضمنا در ابتدای بررسی تئوری‌های مختلف فیلمنامه فیلم اونجرز 4 نظر فیزیکدان همکار کمپانی مارول را نیز در مورد تعریف ساده‌ی قلمرو کوانتمی به شما گفتیم و در واقع این قلمرو بنا به گفته‌ی وی کد منبع واقعیت است. حالا کلید واژه‌ای که تمام حلقه‌های زنجیر این تئوری را به یکدیگر متصل می‌کند را می‌بینید، واقعیت ، همه چیز بر خلاف تصور همگان درباره‌ی واقعیت است و نه در مورد زمان.

زمانی که چند تصویر از صحنه‌های فیلمبرداری پروژه انتقام جویان 4 افشا شد، نشان می‌دادند که انتقام جویان از جمله کاپیتان آمریکا لباس قدیمی خود را به تن دارد و در حال صحبت با مرد مورچه‌ای و مرد آهنین با ظاهری پیرتر است. آنگاه بود که تئوری‌های سفر در زمان این فیلم تقویت شدند.

اما برای اثبات بخش دیگری از تئوری واقعیت به توضیحات آنتونی روسو کارگردان پروژه درباره‌ی فیلم انتقام جویان 4 مراجعه می‌کنیم. او درباره تصاویر افشا شده می‌گوید:

طرفداران همیشه به دنبال اخبار تازه می‌گردند و افشاگری از صحنه‌ی فیلمبرداری نیز اتفاق تازه‌ای نیست اما برای حدس زدن درست اتفاقات فیلم اونجرز 4 دعوت می‌کنم هواداران 5 دقیقه ابتدایی فیلم جنگ داخلی که درباره‌‌ی یک تکنولوژی خاص بنا به دلایلی ویژه توضیحات داده می‌شود، توجه کنند تا شاید سرنخ درست را بیابند.

اما دلیل این توصیه چیست؟ ما معتقدیم با تماشای مجدد این بخش از فیلم که تونی استارک را در حال معرفی تکنولوژی موسوم به بارف نشان می‌دهد، نکات مشترک زیادی میان مرد آهنین و تانوس برایتان نمایان می‌شود. هر دو کاراکتر رویاپرداز هستند و هردوی آن‌ها در مسیر دستیابی به رویاهایشان حرکت می‌کنند، اما با این تفاوت که تانوس با کمک سنگ‌های ابدیت و دستکش فلزی قدرتمندی که در اختیار دارد، رویای خود را به واقعیت تبدیل می‌کند.

بنابراین این احتمال وجود دارد که اگر تونی استارک بتواند به سنگ واقعیت دست پیدا کند، انتقام جویان بتوانند از ترکیب قدرت آن با تکنولوژی بارف واقعیتی که تانوس جایگزین کرده را به حالت قبلی بازگردانند.

دکتر استرنج و مرد اهنین در فیلم اونجرز 4: پایان بازی

اما مرد آهنین چگونه می‌تواند به سنگ واقعیت دست پیدا کند؟ احتمالا کلید حل این مشکل در دستان مرد مورچه‌ای خواهد بود، زیرا شخصیت اسکات لنگ پیش از تبدیل شدن به مرد مورچه‌ای یک سارق بوده و از توانایی‌های او برای سرقت کردن، همیشه در فیلم‌های این کاراکتر استفاده شده است و این بار نیز احتمال دارد که او برای سرقت سنگ واقعیت دست به کار شود.

آن گونه که در فیلم جنگ داخلی توضیح داده می‌شود، تکنولوژی بارف در واقع خاطرات گذشته‌ی افراد را به تصویر می‌کشد و البته این قابلیت را نیز دارد که آن‌ها را مطابق خواسته‌‌ و رویای کاربر خود تغییر دهد؛ هرچند که در حقیقت تنها تصویر ذهنی افراد و رویاهای آن‌ها نمایش داده می‌شود و تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌گردد.

حالا اگر این قابلیت به وسیله‌ی سنگ واقعیت و البته دانش مرد مورچه‌ای و دکتر استرنج در مورد قلمرو کوانتومی به عنوان منبع واقعیت، تقویت شود، این امکان وجود دارد که انتقام جویان موفق شوند واقعیت خاطرات خود را تغییر داده و همه چیز را به پیش از زمان بشکن نابوگر تانوس بازگردانند.

همچنین اگر تئوری واقعیت را بپذیریم صحنه‌‌ی پایانی فیلم “انتقام جویان: جنگ ابدیت” که تانوس را در مزرعه‌ی خود و در سیاره‌ی زنده و سر سبز تایتان که پیش از این نابودیش را دیده بودیم، به تصویر می‌کشد نیز کاملا قابل توضیح است. بر این اساس می‌توان گفت که بازسازی سیاره تایتان و زندگی با آرامش در مزرعه‌ نیز بخش دیگری از رویای به واقعیت تبدیل شده‌ی تانوس بوده است.

عناوین فیلم اونجرز 4

در نهایت، در مورد عنوان فیلم انتقام جویان 4 نیز شایعات و حدس‌های مختلفی وجود دارد که به نظر می‌رسد دو عنوان بیش از سایرین شانس داشته باشند. با توجه به از بین رفتن بسیاری از قهرمانان در فیلم جنگ ابدیت و اینکه برادران روسو اعلام کرده بودند عنوان انتقام جویان 4 به نوعی پایان فیلم جنگ ابدیت را افشا می‌کند، این احتمال وجود دارد که عنوان این فیلم نابودی باشد.

در طرف دیگر با توجه به توضیحاتی که درباره‌ استفاده از اصطلاح پایان بازی توسط دکتر استرنج در فیلم جنگ ابدیت ارائه شد و همچنین خداحافظی بازیگر کاپیتان آمریکا با این نقش، احتمال دارد پایان بازی نیز عنوان فیلم بعدی انتقام جویان باشد.

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید. اکنون نوبت شماست که نظر خود را درباره‌ی این مطلب و تئوری‌های عنوان شده در آن با ما در میان بگذارید. آیا فکر می‌کنید در فیلم اونجرز 4 همه چیز به زمان ارتباط دارد یا به واقعیت؟

تریلر فیلم اونجرز 4

بیشتر بخوانید:
.
منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (16 نظر)

    با سلام این یک نکته مهم درباره ی فیلم اونجرز4 است نمیدونم که آیا این پیام به دست اون کسی که باید برسه میرسه یا نه ولی اشکال بزرگ فیلم اونجرز 4 این است که اگر تانوسِ گذشته به آینده میاید و تونی استارک با بشکن او را نابود میکند پس طبق تئوری سفر در زمان وقتی یک اتفاقی در گذشته می افتد پس در آینده تغییر ایجاد میکند پس وقتی تانوسِ گذشته در آینه میمیرد پس دیگر تانوسی وجود ندارد که بیاید و در آینه بشکنی بزند و حتی لوکی ، ویژن و بقیه نصف مردم جهان را نابود کند و حالا که تئوری سفر در زمان در فیلمنامه مطرح شده باید این نکته در فیلم رعایت شود هماانند کمپانی DC که این نکته را در فیلم های مانند سریال فلش که در اون تئوری سفر در زمان مطرح شده رعایت شود و اگر مارول به این نکته نگاه نکرده این اشکال بزرگ این کمپانی و کوتاه نظری این کمپانی است و طبق داستانی که در اونجرز4 اتفاق افتاده است و برخلاف نظر نویسنده این فیلم و ورود تئوری سفر در زمان اصلا و ابدا نمیتوان پایانی غمناک برای این قسمت از اونجرز تصور کرد.

    پاسخ

    من فیلمو دانلود کردم ولی هنوز وقت نکردم ببینم😥

    پاسخ

    خب بزار یک کاری کنیم خب مگه نمی‌گیم سنگ واقعیت رو میزدند انتقام جویان خب اگه مثلا سنگ زمان رو فرزند میتونم همه مردم رد برگردنن

    پاسخ

    چیشد این فیلم متوجه نشدم چرا پایان بازی بعدش کاپیتان که پیر شد اون که 100 عمر کرد نمرد الان پیر شد یعنی داستان چرت بود این سری خب اونایی که زنده موندن چی میشن داستان خیلی بدی بود این سری

    پاسخ

    من فیلم رو دیدم خیلی باحال و مشتی بود فقط حیف که ناناشا و تونی مردن و استیو هم پیر شد. ولی اونجا که استیو چکش ثور رو بلند میکنه خیلی حال کردم. ولی توصیه میکنم فیلم با کیفیت پایین نبینید خخخ

    پاسخ

    چرا لو دادی؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    من دیدم بابا تو زمان سفر می کنن
    تونی(دستکشو دستش میکنه و بشکن میزنه )و ناتاشا(برای سنگ روح) فقط می میرن

    پاسخ

    من کاملا مخالفم با اون تعوری دوم در مورد دکتر استرنج ک میدونسته راه مقابله با تونوس فقط اینه ک بزاره ب هدفش برسه.اگه دکتر استرنج میدونست قراره چی بشه ک نمیزاشت بخاطر یه کشیده الکی دستکشو از دست بدن.منظورم اون صحنه ای که یکی از نگهبانان کهکشان موقعی ک داشتن دستکش رو از د ست تانوس در میاوردن میاد و تانوس رو از خواب بیدار میکنه و باعث شکست اونا میشه.یعنی استرنج اینارو ندیده بود ک نتونست جلوشو بگیره.

    پاسخ

    همه ی فیلم های مارول به فیلم اونجرز برمیگرده مردان ایکس،ددپول و ونوم این فیلم به نظر من بهترین فیلم دنیا تبدیل خواهد شد

    پاسخ

    توی یک بخش مقاله بجای تونی استارک نوشتیه شده تونی اسکات

    پاسخ

    اینو خودم نمی دونم اما داشتم تیزر انتقام جویان4رو می دیدم داخل اول اول ثانیه هاش عکس ونوم و تانوس می دیدم و مرد مورچه ایی و ددپول هم میاد

    پاسخ

    در مورد اینکه چرا مرد مورچه ای تو جنگ ابدیت حضور نداشت باید به انتهای فیلم مرد مورچه ای 2 توجه کنین👇👇👇

    وقتی که انتقام جویان با تانوس می‌جنگیدند هنگ پیم اسکات یا همون مرد مورچه ای رو فرستاد به دنیای کوانتوم تا از اونجا انرژی جمع کنه در همین موقع تانوس بشکن معروف خود رو میزنه و هنگ پیم و زنش و دخترش بخاطر بشکن تانوس پودر میشن

    و تو اونجرز 4 خواهیم دید که اسکات از دنیای کوانتوم در اومده و اومده پیش کاپیتان آمریکا

    پاسخ

    باید یه توجه ای هم به اخر فیلم ددپول۲ داشت!
    در اخر فیلم ددپول۲ ددپول موفق شد به کمک دوستانش دستگاهی که آن مرد از آینده آورده بود را تعمیر و یا شارژش کند و به گذشنه برگردد و جان زنش را نجات دهد
    این امکان وجود دارد که ددپول در فیلم انتقام جویان۴ نقشی داشته باشد و دستگاه سفر در زمان را به ان ها بدهد تا انها بتوانند جان دوستانشان را نجات دهد

    پاسخ

    از بس به کامنتت خندیدم پاره شدم اونجرز کجا ددپول کجا یدفعه ای بروبچ دی سی سوپرمنو بتمنو هم بیار با هم باشیم

    پاسخ

    باعرض معذرت ددپول خودش جزو کمپانی ماروله

    پاسخ

    خب درباره نقش کاپتان مارول و ثور هیچی نگفتید؟
    یعنی اونا هیچ کاری نمیکنن؟
    یه سری از موارد با اکران فیلم کاپتان مارول معلوم میشه

    پاسخ