;
coinex

حضور زنان در ورزشگاه آزادی ؛ آغاز ورود بانوان به ورزشگاه با بازی ایران و بولیوی

حضور زنان در ورزشگاه آزادی را باید یه اتفاق بزرگ قلمداد کرد. این موضوعی است که تاکنون بسیاری از هواداران فوتبال به خصوص بانوان فوتبال‌ دوست ایرانی را درگیر خود کرده است. ساعتی پیش خبر رسید که ورود زنان به ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار بازی ایران و بولیوی بلامانع است.

مجوز حضور زنان در ورزشگاه آزادی همزمان با بازی ایران و بولیوی

شاید بازی ایران و بولیوی فارغ از هر نتیجه‌ای که در آن بدست آید، یک اتفاق مثبت برای فوتبال ایران باشد؛ چراکه بر اساس موافقت شورای تامین عده‌ای از بانوان می‌توانند بازی ایران بولیوی را در ورزشگاه آزادی و از نزدیک تماشا کنند.

ورزشگاه آزادی امروز می‌تواند نشانی از آزادی را در خود ببیند. شورای تامین مجوز حضور زنان در ورزشگاه آزادی را صادر کرده است، اما این موضوع در حال حاضر شامل همه بانوان نخواهد شد.

ایلنا در این رابطه می‌نویسد بانوانی که مجوز حضور در ورزشگاه آزادی را دارند، شامل خانواده بازیکنان، کارمندان زن فدراسیون فوتبال، همه بازیکنان تیم های ملی فوتسال و فوتبال بانوان و البته تعدادی از هواداران زن هستند. این زنان هستند که امروز می‌توانند از نزدیک و در بزرگترین ورزشگاه ایران، بازی فوتبال تیم های ایران و بولیوی را به تماشا بنشینند.

هفته گذشته وزیر ورزش پیشنهاد حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال پرسپولیس و السد قطر را پیشنهاد داد و اکنون صادر شدن مجوز برای ورود بانوان به ورزشگاه می‌تواند اتفاق خوشایندی نه تنها برای بانوان، بلکه برای همه فوتبال دوستان باشد. حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی یک اتفاق مثبت برای کشور است، اتفاقی که سالهاست هواداران فوتبال منتظر آن هستند.


بیشتر بخوانید: عجیب‌ترین تئوری‌های توطئه‌ فوتبالی


البته بحث حضور زنان در وزشگاه ها از قبل نیز مطرح بوده است. پیش از این فدراسیون های والیبال و بسکتبال نیز برای ورود بانوان به ورزشگاه تلاش هایی را انجام داده بودند. در برخی از این مسابقات خانواده ها می‌توانستند از نزدیک شاهد این رقابت‌ها باشند، اما برای تماشای فوتبال هیچ گاه چنین اتفاقی در بعد از انقلاب مشاهده نشده بود.

بعد از انقلاب 57 و سیاست های نظام مبنی بر جداسازی زن و مرد، ورود زنان به ورزشگاه ممنوع شد. در دهه‌های هفتاد و هشتاد این موضوع با درخواست زنان برای دیدن بازی‌های ورزشی خصوصا فوتبال که محبوبترین ورزش ایران است، جدی‌تر شد و فشار کنفدراسیون‌های ورزشی آسیایی و جهانی برای پایان دادن به این ممنوعیت ابعاد تازه‌تری به این موضوع داد. ممنوعیت تماشای بازی در ورزشگاه‌ها برای زنان نوعی تبعیض جنسیشمرده می‌شود.

در طی بازی‌های جام جهانی نیز هواداران زن توانستند به ورزشگاه آزادی بروند و از طریق ویدیو پرژکتور بازی‌های ایران با اسپانیا و پرتغال را از نزدیک تماشا کنند.

اکنون با اعلام ورود بانوان به ورزشگاه آزادی امیدواریم که حضور زنان برای بازی‌های فوتبال آزاد شود تا خانواده‌ها بتوانند در کنار هم بازی‌های مورد علاقه خود را ببینند. این موضوع می‌تواند به استحکام و ارتباط بیشتر خانواده‌ها ایرانی نیز کمک موثری کند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر