;
coinex

همه چیز در مورد کارت سوخت خودرو ؛ چگونه برای دریافت کارت سوخت اقدام کنیم؟

از ابتدای سال تاکنون صحبت‌های مختلفی در مورد سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین بر سر زبان‌ها بوده و اکنون نوبت به دریافت کارت سوخت است.

اخیرا با توجه به پیشنهاد دو نرخی شدن بنزین و همچنین الزام وزارت نفت برای استفاده مجدد مالکان خودروها از کارت سوخت شخصی، کارت سوخت اهمیت یافته است. ابتدا گفته شد که بنزین سهمیه بندی می‌شود و بعد اعلام شد که قرار است قیمت آن تا 4000 تومان افزایش یابد.

علت این میزان افزایش قیمت مقابله با قاچاق سوخت اعلام شد. اکنون هم اخباری در مورد دریافت کارت سوخت مطرح شده و قرار است استفاده از آن توسط همه الزامی شود.

می‌توان بازگشت کارت سوخت را به معنای بازگشت بنزین دو نرخی به پمپ بنزین‌ها در نظر گرفت. چیزی حدود 80 درصد مردم ایران در ماه کم تر از 100 لیتر سوخت نیاز دارند بنابراین افزایش قیمت بنزین برای همه مصرف کننده‌ها چنان که باید منطقی به نظر نمی‌رسد. بنابراین لازم است مصرف کنندگان اقدام به دریافت کارت سوخت نمایند و یا اگر رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، نسبت به بازیابی آن اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: آماری شگفت انگیز از میزان مصرف بنزین در ایران ؛ چرا مصرف بنزین در کشور در حال افزایش است؟


چگونه نسبت به دریافت کارت سوخت اقدام کنیم؟

در چنین شرایطی که قرار است بنزین دو نرخی شود و قیمت ان افزایش یابد داشتن کارت سوخت لازم است. اما برای دریافت کارت سوخت چه کارهایی باید انجام داد؟

برای دریافت کارت سوخت در ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس +10 در منطقه و محل زندگی خود مراجعه کرد و درخواست کارت سوخت خود را ثبت نمود.

در ادامه لازم است نسبت به تهیه مدارک لازم برای کارت هوشمند سوخت اقدام نمود. ارائه اصل مدارک شناسایی مالک خودرو یا وکیل برای احراز هویت لازم است.

همچنین اطلاعات محل زندگی درخواست کننده به همراه آدرس پستی باید ارائه شود زیرا کارت سوخت هوشمند پست می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بنزین تا ۴۰۰۰ تومان؛ مقابله با قاچاق سوخت


در اخر هم پرداخت هزینه مورد نظر برای دریافت کارت سوخت هوشمند لازم است. نباید فراموش کرد که دریافت مبلغ ثبت نام کارت سوخت بایستی از کارتخوان‌های دفاتر مربوطه صورت گیرد.

نکته: برای خودروهای دارای پلاک قدیمی کارت المثنی صادر نخواهد شد.

چگونه نسبت به صدور کارت سوخت خود مطمئن شویم؟

بعد از ثبت درخواست دریافت کارت سوخت هوشمند، اگر آن را دریافت نکردید می‌توانید از طریق سایت sokht.epolice.ir  پیگیری لازم را انجام دهید. در این سایت با وارد کردن شماره پلاک ماشین، از شماره مرسوله و زمان تحویل آن به پست با خبر شوید. در ادامه با رفتن به اداره پست کارت خود را تحویل بگیرید.

نحوه رمزگذاری کارت سوخت هوشمند

برای قرار دادن رمز بر روی کارت سوخت هوشمند خود لازم است مراحل زیر را انجام داد:

  • قرار دادن کارت در کارت خوان
  • مشاهده پیام فعال سازی رمز و تایید آن با کلید سبز
  • وارد کردن رمز چهار رقمی مدنظر خود
  • وارد سازی مجدد رمز انتخابی خود برای کارت هوشمند سوخت
  • مشاهده پیام کارت شما دارای رمز گردید و برداشتن کارت خود

بیشتر بخوانید: سهمیه بندی بنزین نزدیک است؛ در مصرف بنزین هم صرفه جویی کنید!


نحوه حذف رمز کارت سوخت هوشمند

در صورت نیاز می‌توان نسبت به حذف رمز کارت سوخت اقدام نمود. برای این منظور لازم است مراحل زیر طی شود:

  • قرار دادن کارت در کارت خوان
  • وارد کردن رمز خود
  • فشردن عملیات تغییر رمز و وارد سازی رمز خود
  • با مشاهده پیام آیا می‌خواهید رمز شما حذف گردد کلید سبز تایید را فشار دهید.
  • با مشاهده پیام، رمز با موفقیت حذف گردید، عملیات به پایان می‌رسد.

نکته مهمی که در پایان باید به ان اشاره کرد این است که، چنان چه پنج بار متوالی رمز کارت سوخت اشتباهی وارد شود، با مشکل قفل شدن کارت مواجه خواهید شد. برای برطرف سازی این مورد نیز بایستی با ارائه مدارک لازم به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور مشکل را رفع نمود.

اخبار سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین

ساعات ابتدایی جمعه 24 آبان ماه، طرح سهمیه بندی بنزین مجددا آغاز به کار کرد. براین اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای 1500 تومان و قیمت آزاد بنزین 3000 تومان خواهد بود. همچنین سهم بنزین هر مالک خودرو 60 لیتر در نظر گرفته است. جزئیات سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین در سال 98 را در لینک مذکور مطالعه کنید.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: akharinkhabar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر