;
coinex

قطعی اینترنت ایران به دنبال تحریم های آمریکا؛ آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟

قطعی اینترنت ایران به دنبال تحریم‌های آمریکا، نگرانی‌های را ایجاد کرده است اما واقعا چنین چیزی امکان پذیر است و لازم است نگران بود؟

به گزارش تکراتو، از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشکلات زیادی در کشور ایجاد شده است اما اکنون آمریکا موضوع جدیدی را مطرح کرده است. یکی دیگر از ادعاهای آمریکا در این مدت قطعی اینترنت ایران بوده است. اما اینکه واقعا چنین چیزی امکان پذیر است هنوز مشخص نیست.

١٣ آبان ابعاد جدیدتری از تحریم‌ها آغاز می‌شود که یکی از آنها قطعی اینترنت ایران است. این‌بار بحث قطع اینترنت توسط آمریکا مطرح شده و این خبر را رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اعلام کرده است.

یک کارشناس رسانه درباره ادعای آمریکا مبنی بر قطعی اینترنت ایران گفته است که اگر چنین عملی اتفاق بیفتد، اختلالات زیادی برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در جهان به وجود خواهد آمد.

راه حل جلوگیری از قطعی اینترنت ایران چیست؟

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در مورد طرح مسأله قطع اینترنت ایران از سوی آمریکا اعلام کرده که برای مقابله با طرح قطع اینترنت توسط آمریکا در آبان راه‌حل‌هایی دارند. سردار جلالی گفته است که احتمال این کار ضعیف است اما از طرفی در صورتی که این اتفاق بیفتد، تدابیری اندیشیده شده که کارکردهای ضروری کشور حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای که آماده شده بتواند خدمات اساسی مردم را پاسخگو باشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرده که آمریکا قصد دارد با ابزار شبکه، رسانه و گوشی و اینترنت مردم را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازد.

اینترنت ایران قطع نمی‌شود

قطعی اینترنت ایران به دنبال تحریم های آمریکا

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مورد قطعی اینترنت ایران توسط آمریکا اعلام نمود که آمریکا رئیس اینترنت نیست که اینترنت ایران را قطع کند و جای نگرانی برای قطع شدن اینترنت ایران وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در تماس تلفنی با برنامه حالا خورشید درباره تحریم‌های اینترنتی آمریکا علیه ایران و شایعه قطع اینترنت توضیح داد. وی گفت که دسترسی به اینترنت در دنیا رئیس ندارد که بگوییم آمریکا رئیس اینترنت است و اینترنت ایران را قطع می‌کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد که در حوزه خدمات و سرویس‌ها، آمریکا می‌تواند با تحریم برخی دسترسی‌ها به خدمات،به کسب و کار جوانان ما لطمه زده و مشکلاتی را ایجاد کند. جهرمی خاطرنشان کرد که جای نگرانی برای قطع شدن اینترنت ایران نیست.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna , mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر