;
coinex

دعوت از کاربران شبکه‌های اجتماعی به استخراج ارزهای مجازی

مرکز ماهر در مورد افزایش دعوت از کاربران شبکه‌های اجتماعی به استخراج ارزهای مجازی از طریق برنامه‌هایی که این قابلیت را دارند، هشدار داد.

به گزارش تکراتو، چندی است که پیام‌هایی فریبنده‌ در فضای مجازی برای ترغیب کاربران به نصب یا اجرای برنامه‌هایی با قابلیت استخراج رمزهای ارزپایه که عموما هم ‫بیت‌کوین است، منتشر می‌شود. گفته شده که این مجموعه که در این زمینه فعالیت می‌کنند ساختاری هرمی دارند و از ارتباطات افراد برای افزایش گستره نفوذ خود بهره می‌برند.

استخراج ارزهای مجازی با دعوت از کاربران

ادعاها و وعده‌های مطرح شده توسط این افراد کذب است و این ابزارها علاوه بر احتمال آسیب زدن به سخت افزار رایانه‌ها می‌توانند سرمنشا مخاطرات جدی امنیتی باشند. به این ترتیب به کاربران و مدیران به طور جدی توصیه می‌شود که از عضویت در این شبکه‌ها پرهیز کنند.

از منظر اقتصادی و با توجه به انرژی الکتریکی صرف شده، انجام این کار با استفاده از رایانه‌های معمول، حتی در صورتی که گرداننده شبکه هرمی و افراد بالادست چیزی از عایدات طلب نکنند، اقتصادی نخواهد بود. به همین دلیل در سطح جهان، انجام این امور به صورت قانونی و با تکیه بر سخت‌افزارهای خاص منظوره و با اتکا به پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته انجام می‌گیرد.

ذکر این نکته حایز اهمیت است که با بیشتر شدن بار محاسباتی پردازنده‌ها برای استخراج ارزهای رمزپایه در رایانه‌های معمول و افزایش مصرف توان، دمای سیستم افزایش خواهد یافت و این خود سبب کاهش دوام دستگاه و آسیب به آن می‌شود. بنابراین حتی برای آزمایش نیز تصمیم به ورود به این شبکه‌های هرمی منطقی نیست.

نکته نگران‌کننده اصلی در این خصوص این است که با تکیه بر هر یک از روش‌های معمول برای استخراج ارزهای مجازی به صورت هرمی، کاربر و شبکه میزبان او در معرض دسترسی فراهم آورنده این ابزارها یا سایر مهاجمین قرار می‌گیرند و این خود می‌تواند سرآغاز حملات جدی‌تر باشد.

مرکز ماهر به کاربران و مدیران، توصیه اکید کرده که از ورود به این شبکه‌ها و نصب ابزارهای مرتبط با آنها پرهیز کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر