;
coinex

رونمایی از دارویی برای درمان ام اس ؛ گلاتیرامر استات

دارویی به نام گلاتیرامر استات برای درمان ام اس ارائه شده است. از این دارو جهت کند کردن روند بیماری ام اس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تکراتو، اعضای فراکسیون غذا و دارو و ‌کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کارخانه تولید داروهای ضدسرطان و سایت آنکولوژی بازدید کرده‌اند. در این بازدید نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد داروی درمان ام اس توضیحاتی ارائه کرده است.

رونمایی از داروی درمان ام اس

کارخانه اکتوورکو از سال 1390 شروع به کار کرده و سبد دارویی‌ این کارخانه در حال حاضر با توسعه فاز یک به بیش از دویست قلم کالایی رسیده است. از جمله داروهای مهمی که این مجموعه تولید می‌کند داروهای اینترفرون‌‌ها بوده که مربوط به کنترل بیماری ام اس است. در این بازدید نیز از یک داروی دیگری با نام گلاتیرامرکه در جهت کند کردن روند بیماری ام اس مورد استفاده قرار می‌گیرد، رونمایی شده است.

بررسی داروی درمان ام اس گلاتیرامر

ویژگی داروی گلاتیرامر این است که صفرتا صد آن حتی مواد اولیه هم توسط کارخانجات تولیدکننده مواد اولیه در ایران تهیه شده و صد درصد داروی بومی ایرانی محسوب می‌شود. از نظر کیفیت هم با توجه به استانداردها و تاییدیه‌هایی که گرفته است قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است و از این نظر یک ویژگی خاص محسوب می‌شود.

امسال خط های تولیدی دیگری نیز  با مشارکت بخش‌های مختلف کشور و ظرفیت های خارجی در حال راه اندازی هستند که هم در رده‌ داروهای ضدسرطان و هم در حوزه داروهای مربوط به رماتیسم فعالیت خواهد کرد. این مجموعه داروهایی که قرار است در سالروز میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح شود یک ویژگی‌ بسیار مهم دارد و آن هم کاهش وابستگی دارویی کشور به واردات است.

این کارخانه بیش از سه هزار پرسنل دارد که از نظر ایجاد و تولید شغل نیز قابل توجه است، یکی از ویژگی هایی که برای اعضای فراکسیون غذا و دارو  هم حائز اهمیت بود جذب سرمایه گذار خارجی به میزان هشتادمیلیون یورو بود که از این جهت هم یک گام بسیار بزرگی در راستای جلب و جذب سرمایه خارجی در ایران برداشته بودند.

 

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش تاکید کرد که صاحبان این کارخانه یک ثروت ملی تلقی می‌شوند و باید از آنها  تمجید و قدردانی شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر