;
coinex

سئو و ایجاد محتوای هوشمند ؛ چگونگی استفاده از اطلاعات و داده‌های جستجو

در این مقاله به بررسی و تحلیل چگونگی استفاده از اطلاعات و داده‌های جستجو به منظور شناخت بهتر کاربران پرداخته خواهد شد. این شناخت توانایی ایجاد محتوای هوشمند برای کاربران و جامعه هدف را فراهم می‌سازد.

رفتار کاربران و خریداران در دنیای وب بسیار تغییر کرده است و این به خاطر رشد سریع و به وجود آمدن نقاط عطف مهم و پرتعداد در این موضوع است. در دنیای امروز کاربران از گوشی‌های هوشمند خود بیش از هر وسیله‌ی دیگری استفاده می‌کنند و به همین دلیل موبایل‌ها در رده نخست قرار گرفته‌اند. استفاده از محتوای هوشمند و بازاریابی آن لازمه موفقیت هر استراتژی است.

بیش از هر زمان دیگر مهم است که بازاریاب‌ها یک راه و روش روشنی بین برند و کاربران به وجود آورند. می توان از یک ارتباط نمادین بین سئو و بازاریابی محتوا استفاده کرد. در همه جای دنیا مارکترها متوجه شده‌اند که ارتباط بین سئو و محتوا بسیار مهم است چون هر دو موضوع در سال‌های اخیر بسیار گسترده و در ضمن پیچیده شده‌اند.

بودجه مورد استفاده سئو در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای رساندن سایت ها به صفحه اول گوگل در سال 2016 میلادی چیزی حدود 65 میلیارد دلار تخمین زده شده است که پیش بینی می‌شود این عدد در سال 2020 میلادی به80  میلیارد دلار برسد. طبق آمار 70 % از بازاریاب‌های محتوای B2B و 73% از بازاریاب‌های محتوای B2C که در آن برند و کاربر به طور مستقیم در ارتباط هستند ابراز تمایل کرده‌اند که در سال 2019 محتوای بیشتری نسبت به سال‌های گذشته میلادی منتشر کنند.

سئو و ایجاد محتوای هوشمند

در ایجاد محتوا ممکن است به نوع و عیار توجه نشود اما در هنگام بازخوردها، برندها و صاحبان سایت انتظار دارند که محتوا با کاربر به بهترین نحو ارتباط برقرار کرده باشد. تنها 20% از محتوای ایجاد شده در در بخش B2C باعث برقراری ارتباط کاربر با محتوا شده که این آمار در قسمت B2B کمی بهتر بوده و میزان آن 50% بوده است.

هر چه برندها و تجارت‌ها در دنیای وب مقدار بیشتری محتوا تولید کرده و زمان بیشتری در این مقوله حضور داشته باشند متوجه می‌شوند که باید خواسته‌ها و نیازهای کاربران را شناسایی و از دیدگاه آن‌ها به موضوعات توجه کنند تا زاویه دید کاربر را شناسایی کنند که بحث بنیادی تجربه کاربر محور به وجود می‌آید. البته شرط موفقیت، ایجاد و تولید محتوای بیش از حد نیست بلکه باید محتوای هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. آگاهی ، ارتباط و بهبود عملکرد در رابطه بین سئو سایت و محتوای هوشمند بسیار مهم است.

 

شناخت و آگاهی درباره رفتار و سلایق کاربران

در قدم نخست محتوا و استراتژی سئو باید رفتار و علایق کاربران را مورد توجه قرار دهند. باید در جایگاه کاربر قرار گرفت تا متوجه شد که نیازها و خواسته‌های آنها چیست ؟ وقتی که جستاری را جستجو می‌کنند خواهان دریافت چه اطلاعات و داده‌هایی هستند و چرا به این اطلاعات نیاز پیدا کرده‌اند. هر چه برندها و سئوکاران بیشتر نیازهای کاربر را تشخیص دهند و خواسته‌های آنها را در جستجوهای برخط متوجه شوند ، راه آسان‌تری برای تهیه و تولید محتوا در پیش خواهند داشت.

3  دسته اصلی سلیقه‌ها و رفتارهای جستجو

  • Navigational

این نوع رفتارها به تمرکز علاقه‌های کاربران برای دست‌یابی به یک وب‌سایت مورد نظر ارجاع داده می‌شود. کاربرانی که این رفتار را دارند مقصد و هدف نهایی خود را در ذهن همراه دارند.

  •  Informational

این سبک از رفتارها به کسانی ارجاع داده می‌شود که جستجوها را به دلیل کسب اطلاعات به منظور دست‌یابی به نتایج خاص و یکتا انجام می‌دهند.

  • Transactional

در این گونه از رفتارها، جستارها به منظور خرید محصول و یا خدمتی جستجو می‌شوند.

گوگل همیشه در تلاش است که بهترین تجربه را برای کاربران موتور جستجو خود ایجاد کند. به طور مثال ایجاد تغییرات در ارائه و قابلیت‌های SERP یا همان صفحه نتایج موتورهای جستجو، تا کاربر بتواند در کوتاه‌ترین زمان و آسان‌ترین روش به داده‌های مورد نظر خود دست پیدا کند.

سئو و ایجاد محتوای هوشمند ؛ چگونگی استفاده از اطلاعات و داده‌های جستجو

در زمان‌های گوناگون و در به روزرسانی‌های مختلف قابلیت‌هایی را حذف و یا اضافه می‌کند تا کاربران به بهترین تجربه خود در جستجو دست پیدا کنند. چیدمان صفحه نتایج جستجو هم موثر هستند. به طور مثال رفتارهای Transactional شش برابر بیشتر احتمال قرارگیری در بالای SERP را دارند و یا در رفتارهای Informational میزان 69 % نرخ کلیک وجود خواهد داشت به شرط آن که در 5 نتیجه بالایی وجود داشته باشد که مقایسه‌ای بین Transactional و Informational است.

طبق نتایج به دست آمده، رفتارهای کاربران روی چیدمان و نحوه نمایش صفحه نتایج موتور جستجو و افزایش رتبه گوگل تاثیر مستقیم دارند. برندهایی که این تفاوت‌ها را شناسایی کرده‌اند خود را مجهز می‌کنند تا محتوایی تولید کنند که خواسته‌های کاربران را پوشش‌دهی کند.

 ارتباط قوی با کاربر هدف به کمک محتوای هوشمند

با شناسایی و شناخت رفتار جستجوگران، برندها باید روی محتوای بهینه سازی شده‌ای تمرکز کنند که رتبه بندی بالایی دارند و باعث می‌شوند که کاربر آن را کلیک کنند و باعث ارتباط کاربر با صفحه شود. جامعه هدف باید توسط برند شناسایی شود و پس از آن با توجه به رفتارهای آن‌ها محتوای هوشمند ایجاد شود تا پاسخی به نیازهای کاربران باشد.

برندها باید به طور منظم و در بازه‌های زمانی مشخص رفتار کاربران را در وب‌سایت خود و رقبا بررسی کنند تا متوجه شوند که خواسته‌های کاربران چه تفاوتی با گذشته دارد. ترندها در بازه‌های زمانی معین باید مورد تحلیل و آنالیز قرار بگیرند تا مشخص شود کاربران چه چیزهایی را جستجو می‌کنند، در چه سطحی جستجو می‌کنند و چه نوع از عبارات و کلمات کلیدی را استفاده می‌کنند.

اگر با این ترفند و شگرد، برندها بتوانند فعالیت‌های صحیحی انجام دهند در صحنه رقابت با رقبا زودتر از دیگران می‌توانند محتوای هوشمند خود را ارائه دهند، پس کاربران آن‌ها را انتخاب خواهند کرد.

آنالیز سایت رقبا و داشتن لیست کلمات کلیدی که رقبا با آن ها رتبه بندی شده اند، باعث تحلیل بهتر رقبا می‌شود. همچنین شناخت عنوان‌ها و کلمات جستجو شده باعث بوجود آمدن ایده های تازه و بکر درباره ایجاد محتوای جدید می شود.

برندها باید در یک برنامه منظم کلمات کلیدی عامه پسند را در بخش‌های به خصوص خود آنالیز کنند. استفاده توامان و همزمان از استراتژی‌های گوناگون به سازمان و تشکیلات اجازه می‌دهد تا یک لیست قوی از کلمات کلیدی ایجاد کنند و با شناسایی سرفصل‌های کلیدی فعالیت ها را بهبود ببخشند.

زمانی که محتوا ایجاد شد برندها باید محتوا را براساس رفتار و سلیقه کاربران و نیاز جامعه هدف بهینه سازی کنند. برای این کار ارتباط بین میکرومومنت‌های گوگل با استراتژی‌های بهبود محتوا بسیار مهم است.

دسته بندی میکرومومنت‌های گوگل

  • می خواهم بخرم I-want-to-buy
  • می خواهم بدانمI-want-to-know
  • می خواهم انجام دهم I-want-to-do
  • می خواهم بروم  I-want-to-go

برای مثال میکرومومنت I-want-to-go باید برای جستجوهای منطقه‌ای با کلمات کلیدی هدف و محتوای متمرکز بر منطقه بهینه‌سازی شوند.

 موضوع  Machine Learning

این مورد به یک موضوع مهم در استراتژی‌های سئو و محتوا تبدیل شده است. پیش‌بینی می شود که اهمیت آن با گذر زمان بیشتر هم شود چون به برندها کمک می‌کند تا محتوای صحیح را توسعه دهند.

موضوعات یادگیری ماشین اثرات بزرگی روی دنیای محتوا و توسعه آن داشته است. نمونه‌ای که می‌توان معرفی کرد RankBrain گوگل یا همان هوش مصنوعی رتبه‌بندی گوگل است. این قابلیت توانایی بررسی رفتار و الگوهای جستجویی کاربران را به مارکترها می‌دهد، پس آن‌ها می‌توانند محتوایی که کاربر انتظار آن را دارد تولید کنند.

سئو و ایجاد محتوای هوشمند ؛ چگونگی استفاده از اطلاعات و داده‌های جستجو

وقتی کاربران یک وب‌سایت را مشاهده می‌کنند اطلاعات زیادی پشت این حضور در سایت وجود دارد مثل اینکه در چه مکانی و چه چیزی را کلیک کرده‌اند ، چه مدت زمانی در یک صفحه حضور داشته‌اند، چگونه به وب‌سایت دسترسی پیدا کرده‌اند و موارد دیگر که صاحبان سایت می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

با دست‌یابی به این داده‌ها و اطلاعات، برندها می‌توانند انواع کاربران و بازدیدکنندگان را شناسایی کنند و خود را به جای آن‌ها قرار داده و سفر خریدار در دنیای وب را شبیه‌سازی کنند. در سال 2020 میلادی میزان اطلاعات موجود در اکوسیستم دیجتال از 130 اگزابایت به 40000 اگزابایت افزایش خواهد یافت. این حجم از داده‌ها و اطلاعات به اندازه‌ای است که توانایی انسان را کاهش می‌دهد پس یادگیری ماشین باید وارد میدان شود و اطلاعات را پردازش کرده و در اختیار مارکترها قرار دهد.

به این نکات توجه کنید :

  • رتبه به دست آمده در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی
  • نرخ کلیک کسب شده از صفحه نتایج موتور جستجو
  • میزان ارتباط کاربر با سایت وقتی برای اولین بار در صفحه وارد می‌شوند
  • نرخ تبدیل

توجه به این موردها به برندها کمک می‌کند که از صحت و دقت آمارهای Machine Learning مطمئن شوند. این آمارها عملکرد محتوا و تاثیر آن بر فعالیت‌های سایت را نشان می‌دهد.

سئو و محتوای هوشمند را مورد استفاده قرار دهید

برای استفاده از سئو و محتوای هوشمند به منظور بهبود وضعیت سایت به این 5 نکته توجه باید شود :

  • شناخت چگونگی تاثیر رفتار و الگو جستجوی کاربر روی رتبه‌بندی سایت
  • توسعه لیست کلمات کلیدی و استراتژی‌های محتوا
  • ایجاد محتوایی که با میکرومومنت‌ها و سفر غیر خطی کاربر در ارتباط باشد
  • استفاده بهینه از Machine learning به منظور دست‌یابی به داده‌ها و اطلاعات
  • استفاده از فاکتورهای قوی سئو برای مانیتور کردن فرایند بازاریابی

یک چالش کلیدی در موضوع بهینه‌سازی سایت، محتوا و بازاریابی محتوا می باشد. مارکترها باید یک دیدگاه هوشمندانه نسبت به این موضوع داشته باشند تا چگونگی ایجاد، بهینه‌سازی و سنجش محتوا را به بهترین سبک انجام دهند. در صورتیکه بتوانید محتوای مفید برای کاربران منتشر نمایید، کاربر شما را از خرید بک لینک بی نیاز می نماید و با اشتراک گذاری مطالب و لینک نوشته شما در سایت های دیگر، زحمات شما را جبرا خواهد نمود.

پس داشتن اطلاعات جستجوی کاربران و الگوی رفتار آن‌ها باعث بیشتر شدن شناخت می‌شود تا بتوانند بهترین نوع محتوا را برای کاربر هدف ایجاد کنند.

پایان رپورتاژ آگهی./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر