;
coinex

پایش وضعیت خشکسالی ایران ؛ شرایط در مدت 17 سال گذشته نرمال بوده است

معاون سازمان فضایی ایران در مورد وضعیت خشکسالی ایران سخن گفت و اعلام کرد که در ۱۷ سال گذشته ایران شرایط نرمالی از نظر خشکسالی داشته است.

به گزارش تکراتو، علی صادقی نائینی اعلام نمود که روند پایش خشکسالی یک روند بلند مدت است که تصاویر قابل دریافتی از ماهواره در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی را ممکن کرده است. به گفته وی حتی اگر هوا ابری باشد و مشکلات جوی هم وجود داشته باشد امکان پایش خشکسالی از طریق تصاویر ماهواره‌ای وجود دارد.

بررسی وضعیت خشکسالی ایران

صادقی افزود که خشکسالی از نظر پوشش گیاهی و یا وجود آب در منطقه در بلندمدت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر این اساس هم اکنون اطلاعات ماهواره‌ ای از وضعیت خشکسالی در کشور را به صورت ماهانه می‌توان اعلام کرد. به این معنی که داده‌های ماهواره ای می گویند که هر استان ماهانه چه وضعیتی از نظر خشکسالی دارد.

آخرین گزارش دریافتی از اطلاعات ماهواره ای

معاون سازمان فضایی ایران به آخرین گزارش دریافتی از اطلاعات ماهواره‌ای که مربوط به پایان خرداد است اشاره کرد و اعلام نمود که بر مبنای این داده‌ها، وضعیت خشکسالی کشور در ۱۷ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس مشخص شده که هر استان در مقایسه با خرداد سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۶ چه وضعیتی داشته است.

صادقی نائینی اضافه کرد که بر مبنای این اطلاعات ماهواره ای، استان فارس وضعیت خوبی ندارد و نسبت به این بازه زمانی (۱۷ سال گذشته) خشکسالی شدیدتری را به خود دیده است.

معاون سازمان فضایی ایران در مورد خشکسالی در کل کشور بیان نمود که اطلاعات ماهواره‌ای حاکی از آن است که نسبت به ۱۷ سال گذشته شرایط نرمال است و برای مثال در استان‌های شمال غربی کشور، میزان خشکسالی تغییر نکرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر