;
coinex

چرا سوئدی‌ها از چیپست های زیرپوستی استفاده می‌کنند؟

بیش از ۴ هزار سوئدی از چیپست های زیرپوستی استفاده می‌کنند. استفاده از این چیپست‌ها به یک ترند تبدیل شده و کاربران سعی دارند زندگی خود را آسان کنند.

به گزارش تکراتو، کمپانیBiohax  یکی از شرکت‌هایی است که این عمل را برای کاربران انجام ‌می‌دهد و چیپست های زیرپوستی را برای کاربران قرار می‌دهد. اکنون این شرکت مدعی شده که از ۵ سال پیش تاکنون بیش از ۴ هزار نفر سراغ این تکنولوژی رفته‌اند تا بتوانند چیپست های زیرپوستی را جایگزین کارت‌های احرازهویت، کلید‌ هوشمند، تگ یا بلیط قطار کنند.

افزایش استفاده سوئدی‌ها از چیپست های زیرپوستی

چیپست‌ های زیرپوستی که زیر پوست میان انگشت شست و اشاره کاربران  تزریق می‌شود، از تکنولوژی شناسایی با امواج رادیویی (radio-frequency identification یا RFID) استفاده می‌کند که در واقع فناوری مورد استفاده‌ی بسیاری از کارت‌های اعتباری و پاسپورت‌ها محسوب می‌شود.

این چیپست‌ها توسط تمامی دستگاه‌هایی که از تکنولوژی NFC پشتیبانی می‌کنند، قابل خواندن هستند و کاربر می‌تواند بدین طریق خرید‌هایش را پرداخت نماید. این چیپ‌ها نیاز به باتری یا شارژ ندارند و توسط بسیاری از تلفن‌های هوشمند نیز قابل خواندن هستند.

چیپست های زیرپوستی

این چیپست‌ها در واقع عملکردی مشابه با کارت‌های فیزیکی، رمز عبور و امضاهای مختلف دارند و می‌توانند فرآیند خرید یا احراز هویت را سرعت ببخشند. البته ماهیت این دیوایس‌ها نگرانی‌های مختلفی ایجاد کرده و بسیاری نگرانند که دولت بتواند با استفاده از این چیپست‌ها موقعیت مکانی کاربران را تشخیص دهد.

استفاده از چیپست‌ های زیرپوستی موجب می‌شود که در ساخت کارت‌های پلاستیکی صرفه جویی شود و پسماند پلاستیکی کمتری تولید شود. این مسئله می‌تواند بسیار به حفاظت از محیط زیست کمک کند چرا که هم اکنون سالانه بیش از ۶ میلیون کارت مختلف تولید می‌شود.

مشکل این اقدام این است که پس از تزریق چیپست‌های مذکور، کاربران مجبورند برای ارتقای آنها، عمل جراحی انجام دهند. البته راه حلی برای این مسئله در نظر گرفته شده و دکتر‌ها قصد دارند یک لوله زیر پوست قرار دهند تا چیپست‌ها به راحتی از آن منطقه عبور کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر