;
coinex

توقف تولید خودرو ؛ آینده نامعلوم صنعت خودروسازی کشور

توقف تولید خودرو یکی از احتمالات آینده نامعلوم صنعت خودروسازی است. نبود قطعه و ورشکستگی قطعه سازان می‌تواند این امر را سرعت بخشد.

به گزارش تکراتو، از زمان خروج آمریکا از برجام و ترک ایران توسط شرکت‌های خودروسازی مختلف، مشکلات بازار خودرو افزایش یافته است. بالا رفتن قیمت خودروها، نبود قطعه برای پایان روند تولیدات باعث شده که تولید خودروهای داخلی به کندی انجام شود. گفته شده که ادامه‌ی این روند می‌تواند باعث توقف تولید خودرو در کشور شود.

احتمال توقف تولید خودرو

عوامل مختلفی چون تعیین قیمت‌های نادرست و غیرواقعی از سوی شورای رقابت باعث شده تا تولید قطعه و خودرو با زیان همراه باشد. اگر این روال ادامه داشته باشد ورشکستگی قطعه‌سازان نزدیک خواهد بود و در این شرایط توقف تولید خودرو را نیز شاهد خواهیم بود.

مشاور انجمن خودروسازان ایران در مورد توقف تولید خودرو و مشکلات بازار خودرو سخن گفت. داوود میرخانی رشتی اظهار داشت که بزرگ‌ترین مشکل خودروسازان، تولید توأم با زیان هنگفت است. قیمت‌گذاری تحمیلی و غیرواقعی چند سالی است توسط شورای رقابت صورت می‌گیرد که بسیار زیان‌بخش بوده و باعث شده دو شرکت بزرگ خودروسازی در شش‌ماهه نخست سال جاری پنج‌هزارمیلیارد تومان ضرر کنند.

وضعیت صنعت خودروسازی کشور فعلا ناملوم است و باید منتظر بود و دید که مسئولین برای رفع آن چه‌کار خواهند کرد.

 

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: donyayekhodro

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر