;
coinex

طرز تهیه نان با آرد سوسک ؛ غذایی ارزان و مغذی

بهتر است طرز تهیه نان با آرد سوسک را یاد بگیرید زیرا ممکن است به بخشی از غذای روزانه تبدیل شود. پروتئین موجود در آرد سوسک بیشتر از آرد گندم است.

به گزارش تکراتو، محققان برزیلی از آرد سوسک نان درست کردند. آندرسا لوکاس و لورن منگان دانشجویان مهندسی تغذیه و دو دانشمند دانشگاه Rio Grande در برزیل آردی ساخته‌اند که از سوسک به دست آمده است. یادگیری تهیه نان با آرد سوسک پیشنهاد می‌شود زیرا این آرد حاوی مقدار قابل توجهی آمینو اسید، لیپید و اسیدهای چرب است که همگی برای ایجاد توازن در تغذیه روزانه انسان موثر هستند.


بیشتر بخوانید: شیر سوسک می‌خورید؟ این آینده غذایی جهان است!


بررسی مزیت تهیه نان با آرد سوسک

لازم به ذکر است که سوسک‌هایی که از آنها آرد تهیه می‌شود، سوسک‌هایی نیستند که هر روز در خانه یا در فاضلاب می‌بینیم بلکه برای تهیه نان با آرد سوسک گونه خاصی از آنها به نام Nauphoeta cinerea یا سوسک خرچنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر در آفریقا موجود هستند.

طرز تهیه نان با آرد سوسک

هدف از انجام این آزمایش و تهیه نان با آرد سوسک ، کشف راهکارهای تازه به منظور تامین غذا و کمبود پروتئین حیوانی بود. پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک به خاطر رشد بی رویه جمعیت جهانی بشر، این راهکار مفید باشد.

هزینه خرید سوسک‌های خرچنگی هم برای تهیه نان با آرد سوسک بسیار اندک است؛ ۷۰ درصد از مواد تشکیل دهنده بدن سوسک پروتئین است اما میزان پروتئین گوشت‌های قرمز ۵۰ درصد است.


بیشتر بخوانید: گوشت آزمایشگاهی ؛ آینده غذایی جهان یا گمراه کردن مشتریان؟


طرز تهیه نان با آرد سوسک

در ابتدا دانشمندان برزیلی برای تهیه نان با آرد سوسک آب بدن سوسک‌ها را خشک کردند. هزینه این کار ۵۱ دلار بابت هر کیلوگرم بود اما برای آنکه محصول طعم همیشگی نان را بدهد تنها ۱۰ درصد از کل حجم مواد مصرفی خود را به آرد سوسک اختصاص دادند.

تهیه نان با آرد سوسک

به گفته یکی از دست اندرکاران این پروژه همین ۱۰ درصد آرد سوسک، پروتئین یک قرص نان را تا ۱۳۳ درصد افزایش می‌دهد. به عنوان توضیح بیشتر، یک برش صد گرمی نان گندم تنها ۹.۷ گرم پروتئین دارد حال آنکه نان تهیه شده از آرد سوسک حاوی ۲۲.۶ گرم پروتئین است. گفتنی است میزان چربی نان نیز در این رسپی تا ۶۸ درصد کاهش یافت. به گفته محققان برزیلی طعم و عطر نان آرد سوسک تفاوت چندانی با نان معمولی ندارد.

آموزش تهیه نان با آرد سوسک

در پایان باید گفت که این دانشمندان قصد دارند در آینده از حشرات دیگری مثل مگس، مورچه، پروانه، کرم ابریشم و حتی عقرب برای ساخت نان و دیگر مواد غذایی استفاده کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: munchies

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر