;
coinex

افزایش قیمت در قبض گاز ؛ مبلغ جدیدی به قبوض گاز بدهکاران اضافه شد

قیمت گاز مصرفی در قبوض صادر شده افزایش خواهد شد، اگر مشترکین بدهی های قبلی خود را پرداخت نکرده باشند. به نظر می‌رسد مبلغ جدیدی به قبوض گاز اضافه شده که سود دیرکرد و جریمه پرداخت نکردن قبض های قبلی است. با این وجود بدهکاران شاهد افزایش قیمت گاز مصرفی خود خواهند بود.

چند روزی است که دریافت مبلغی بیش از بدهی قبوض گاز قبلی، اعتراض مشترکان گاز خانگی را در پی داشته است.

افزایش قیمت قبض گاز برای بدهکاران ؛ سود بدهی در قبوض گاز جدید

موضوع سودهای بانکی و ابعاد اقتصادی و فقهی آن در کشور همواره از مسائل بحث‌برانگیز بوده است. حتی بسیاری از مراجع تقلید دریافت سود دیرکرد بدهی وام گیرنده ها توسط بانک را شرعا حرام دانسته و آن را مصداق رباخواری دانسته اند، اما جالب اینجاست که نه تنها بانک ها که از این پس شرکت گاز هم به این جمع خواهد پیوست.

مبلغ جدیدی به قبض گاز اضافه شده است، البته این افزایش قیمت در قبوض گاز بدهکاران دوره‌های قبلی مشاهده می‌شود. در واقع با عدم پرداخت یک دوره قبض گاز، مشترکین باید سود بدهی قبلی خود را نیز به این شرکت پرداخت کنند.

مشرق می‌نویسد که برخی از کاربران با ارسال تصاویری از قبوض گاز خود که به تازگی برایشان ارسال شده است، از دریافت سود بدهی های گذشته توسط شرکت گاز خبر داده‌اند. شرکت ملی گاز در قبض مشترکینی که دارای بدهی معوقه بودند، مبلغ جدیدی را در نظر گرفته که احتمالا سود دیرکرد پرداخت قبض قبلی است.

در تصویر بالا که یکی از مشترکین گاز خانگی آن را ارسال کرده، مشخص است که این مشترک در قبض مربوط به بازه زمانی خرداد تا مرداد دارای 545 هزار ریال بدهی معوق است که در قبض جدید این مبلغ به 601 هزار ریال افزایش یافته و 56 هزار ریال سود به آن تعلق گرفته است.

چندی پیش نیز یکی از کاربران توئیتر با اکانت KHATE_AKHAR به سود بدهی قبض گاز خود اشاره کرده بود.

چندی پیش نیز یکی از کاربران توئیتر با اکانت KHATE_AKHAR به سود بدهی قبض گاز خود اشاره کرده بود

باید دید در جایی که حتی سود دیرکرد معوقات بانکی چه شرعا و چه عرفا اشکال دارد، سود دیرکرد بدهی در قبض گاز چه توجیحی خواهد داشت؟ بد نیست که مسولان شرکت گاز در این رابطه توضیحی ارائه دهند، البته اگر توضیحی وجود داشته باشد!

اخبار داخلی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر