;
coinex

آیا تنظیم بازار دلیل فروش گوشی با یک کد ملی است؟

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اعلام کرد که دلیل فروش گوشی با یک کد ملی کنترل و تنظیم این بازار است اما ابلاغی در این زمینه به صنف داده نشده است.

به گزارش تکراتو، چندی پیش رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از ضوابط جدید برای خرید و فروش موبایل‌های وارداتی خبر داد و گفت که هر کاربر با یک کد ملی تنها مجاز به خرید یک گوشی است که با این کار بازار تنظیم می‌شود.


بیشتر بخوانید: چرا مجوز عرضه گوشی های توقیفی در انبار صادر نمی‌شود؟


درست است که دلیل فروش گوشی با یک کد ملی تنظیم بازار است اما این یک دستور نیست و این تصمیم از سوی واردکنندگان و توزیع کنندگان موبایل گرفته شده و ارتباطی با طرح رجیستری هم ندارد. دهقانی نیا اعلام کرد که، برمبنای آنکه از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان مقرر شده بود تمام فرآیند توزیع گوشی از زمان ورود به کشور تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، پیگیری شود، صنف تلفن همراه تصمیم بر فروش گوشی با یک کد ملی گرفت.


بیشتر بخوانید: نصب اتیکت قیمت روز روی کالاهای آی تی اجباری است


دلیل فروش گوشی با یک کد ملی

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد که فروش گوشی با یک کد ملی باعث می‌شود که برای مثال یک نفر امکان خرید ۱۰۰ گوشی موبایل را نداشته باشد که بخواهد آن را احتکار کرده و چند ماه بعد، گرانتر از قیمت اولیه بفروشد.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم از سوی صنف تلفن همراه صورت گرفته و ابلاغیه و یا دستورالعملی دراین راستا، صادر نشده است، تاکید کرد که صنف تلفن همراه با اجرای این تصمیم، قصد کنترل بازار را داشته تا افراد نخواهند پول خود را تبدیل به سرمایه‌ای مانند گوشی موبایل کنند.

وی این اقدام را در جهت شفافیت بازار دانست و گفت که این تصمیم محدودیت در خرید ایجاد نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر