;
coinex

حمایت های جدید از پیام رسان های بومی فقط برای سروش و گپ خواهد بود

حمایت های جدید از پیام رسان های بومی از این پس فقط مختص دو پیام رسان سروش و گپ خواهد بود. حمایت از سایر پیام رسان‌ها متوقف خواهد شد.

به گزارش تکراتو، معاون وزیر ارتباطات از صدور ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی به این وزارتخانه مبنی بر توقف حمایت از ۵ پیام رسان بومی و حمایت‌های جدید از دو پیام رسان سروش و گپ خبر داد.

حمایت های جدید از پیام رسان های بومی گپ و سروش

حمید فتاحی بیان نمود که براساس ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، فقط ۲ پیام رسان بومی در لیست حمایت باقی خواهند ماند و سایر پیام رسان‌های بومی از لیست حمایت خارج می‌شوند.

به گفته وی برمبنای ارزیابی شاخص‌های فنی صورت گرفته از سوی مرکز ملی فضای مجازی و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، مقرر شده که از این پس وزارت ارتباطات تنها از دو پیام رسان بومی سروش و گپ حمایت کند. قرار است به مرور زمان حمایت‌ها از ۵ پیام رسان بومی دیگر محدود شود.

دو پیام رسان بومی سروش و گپ از لحاظ شاخص‌هایی مانند مدل اقتصادی، تعداد اعضا، نوع معماری، مقیاس پذیری، قابلیت توسعه، سخت‌افزار، نرم‌افزار، به روز بودن، نوع پروتکل‌هایی که استفاده می‌کنند، نوع توسعه پذیری، ارتباط با خدمات بانکی و خدماتی مانند دولت الکترونیک، در مجموع از رتبه بالاتری نسبت به سایر پیام رسان‌ها برخوردار شده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات در مورد حمایت های جدید از پیام رسان های بومی اعلام کرد که منظور این نیست که از این پس از این ۵ پیام رسان بومی حمایت نکنیم بلکه منظور این است که مطابق با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، از این پس حمایت‌های جدید فقط برای دو پیام رسان سروش و گپ خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد که تسهیلات مالی و زیرساختی که پیش از این به پیام رسان‌های بومی داده شده بود، روال خود را خواهند داشت.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گپ بسیار با کیفیت است اما سروش نه. من انتخابم گپ هست.

    پاسخ