;
coinex

فعالیت هاتگرام و طلاگرام مستقل از تلگرام خواهد بود

فعالیت هاتگرام و طلاگرام مستقل از تلگرام می‌شود. استقلال این دو نسخه از تلگرام به صورت آزمایشگاهی انجام شده و موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش تکراتو، ابوالحسن فیروزآبادی در مورد تعیین تکلیف دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی سخن گفته و اعلام کرده که تلاش هاتگرام و طلاگرام در محیط آزمایشگاهی برای مستقل شدن از تلگرام موفقیت آمیز بوده است.


بیشتر بخوانید: چه کسی اجازه ادامه‌ی فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی را صادر کرد؟


فعالیت هاتگرام و طلاگرام مستقل از تلگرام می‌شود

فعالیت هاتگرام و طلاگرام مستقل از تلگرام

فیروزآبادی در ادامه بیان نمود که یکی از مباحثی که در کنار فیلتر تلگرام و حمایت از پیام‌رسان‌های بومی مطرح شده، فعالیت موقت نسخه‌های فارسی تلگرام بوده است زیرا ممکن بود استفاده یکباره کاربران ایرانی از شبکه‌های بومی، مشکل ساز شود.


بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف نسخه های فارسی تلگرام ؛ مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی رو به پایان است


دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود که به این دو نسخه تا شهریور ماه فرصت فعالیت داده شده بود تا مستقل شوند که مهلت آنها به دلایل تحریم و سایر موارد مطرح شده، تا پایان آذرماه تمدید شد.

وی ادامه داد که گزارش‌هایی از سوی این دو پیام رسان به دست رسیده که در حال استقلال از تلگرام هستند و توانسته‌اند به صورت آزمایشگاهی این کار را انجام دهند. پیاده‌سازی کامل آن، نیازمند سخت‌افزارها و تجهیزاتی مانند دیتاسنتر و سرور دارد که قرار است فراهم شود و تا پایان آذر این استقلال به صورت کامل اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر