;
coinex

چرا صداوسیما مانع توسعه شبکه موبایل در کشور است؟

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، صداوسیما مانع توسعه شبکه موبایل در کشور شده است زیرا از آزادسازی یک باند فرکانسی خودداری می‌کند.

به گزارش تکراتو، حسین فلاح جوشقانی به ضرورت آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که قبلا برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد، اشاره کرد و اعلام نمود که باوجود بلااستفاده بودن این باند فرکانسی، متاسفانه صداوسیما آن‌ را آزاد نمی کند. به گفته وی می‌توان از این باند برای توسعه شبکه موبایل استفاده کرد. این موضوع قرار است به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده شود.

وجود موانعی برای توسعه شبکه موبایل

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این باند فرکانسی در اختیار صداوسیما اعلام کرد که باتوجه به دیجیتالی شدن شبکه پخش همگانی که در همه جای دنیا رخ داده است، بخشی از باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که قبلا برای سرویس آنالوگ پخش همگانی استفاده می‌شد، اکنون آزاد شده است و بر اساس مقررات بین المللی و توافقات انجام شده در کشورهای مختلف، این باند به توسعه موبایلی و تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود که صداوسیما در ایران برخلاف دیجیتالی شدن و بلااستفاده بودن این باند، ادعای مالکیت بر آن را دارد. درحالیکه مطابق مقررات موجود همچون سایر باندهای فرکانسی باید برای توسعه زیرساخت و شبکه‌ها از آن استفاده شود.

معاون وزیر ارتباطات این بخش از باندهای فرکانسی را از نظر اقتصادی بسیار با ارزش خواند و اظهار داشت که به دلیل اختلافاتی که تاکنون حل نشده است موضوع در دولت و شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و فرایند آن در جریان است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر