;
coinex

توسعه پهپادهای جنگی قاتل به صورت مخفیانه در بریتانیا

بریتانیا به صورت مخفیانه در حال توسعه و ساخت پهپادهای جنگی قاتل خودکار است. اما این دولت ادعا کرده که هیچ فعالیتی در این زمینه ندارد.

به گزارش تکراتو، با وجود اینکه بریتانیا اعلام کرده که هیچ فعالیتی در زمینه ساخت پهپادهای جنگی قاتل ندارد اما خبرهایی از طرح‌های گسترده این کشور در این زمینه به گوش می‌رسد. تحقیقات یک ساله گروه ناظر Drone Wars UK  حاکی از این است که شتاب دهنده امنیت و دفاع بریتانیا (Dasa) سرمایه لازم برای تحقیق روی تسلیحاتی را تامین کرده که بدون دستور انسان قادر به کشتن دیگران هستند.

ساخت و توسعه پهپادهای جنگی قاتل

در مورد پهپادهای جنگی قاتل ساخت بریتانیا به پهپاد Taranis  اشاره شده که وزارت دفاع بیش از یک دهه زمان و ۲۰۰ میلیون پوند را صرف توسعه آن کرده است. این پهپاد قابلیت پرواز، ترسیم راه‌ها و تعیین موقعیت اهداف به صورت خودکار را دارد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع این کشور درباره تسلیحات خودکار می‌گوید:

وزارت دفاع قصد توسعه سیستم‌های جنگی که بدون نیاز به دستور انسان و به صورت خودکار عمل می‌کنند را ندارد. برای اطمینان از حفظ نظارت، اختیار و مسئولیت پذیری، سلاح‌های ما همیشه تحت کنترل انسان باقی خواهند ماند.

متخصصان هوش مصنوعی پیش از این هشدار داده بودند که تفویض تصمیمات مرگ و زندگی افراد به ماشین، مرزهای اخلاقی را زیر پا خواهد گذاشت. در کمپینی تحت عنوان ربات‌های قاتل را متوقف کنید، صدها تن از فعالان دانشگاهی خواستار وضع محدودیت‌های پیشگیرانه روی توسعه ربات‌های قاتل خودکار شدند.

از نظر این افراد بدون وضع چنین محدودیت‌هایی رقابت نظامی برای توسعه سلاح‌های کشتار خودکار به راه خواهد افتاد. در این صورت ارتشی از سربازان خودکار توسعه می‌یابد که یک برنامه نویس می‌تواند کنترل آنها را به دست بگیرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر