;
coinex

ساخت تبلیغ جدید لکسوس با کمک هوش مصنوعی [تماشا کنید]

ساخت تبلیغ تلویزیونی با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند ایده اجرای تبلیغات را به سطح جدیدی منتقل کند. برند معروف لکسوس با استفاده از هوش مصنوعی و بوسیله ابر کامپیوتر واتسون شرکت IBM یک تبلیغ جدید ساخته است. 

تبلیغ جدید لکسوس با کمک لیستی از برندگان کارهای تبلیغاتی در سال های گذشته و البته با جمع آوری داده ها و واکنش های عاطفی افراد توسط هوش مصنوعی طراحی شده تا بتواند احساسات مخاطب را جلب کند.

تبلیغ جدید لکسوس و استفاده از هوش مصنوعی

تبلیغ جدید لکسوس بوسیله ابر کامپیوتر IBM و با استفاده از بهترین تبلیغات خلاقانه ای که در 15 سال گذشته توانسته بودند جوایز Cannes Lions International را به دست آورند، ساخته شده است. الگوریتم یادگیری عمیق بصری با جمع آوری اطلاعاتی از موضوعات، موقعیت های مختلف، عملکردها و صحنه های احساسی، مجموعه ای از انواع شات ها و عکس های مختلف را برای ساخت این تیزر تبلیغاتی فراهم کرد.

البته در کنار این اطلاعات از داده های MindX، بخش علمی کاربردی دانشگاه استرالیا واقع در ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales) نیز استفاده شد. برای این کار یک آزمایش سفارشی طراحی شده بود. با نشان دادن تبلیغات متعدد خودرو به افرادی از گروه های مختلف، عواطف و احساسات آنها در هر لحظه ثبت شد تا ببینند که کدام نوع تصاویر، موقعیت ها و یا صداها می‌تواند به بهترین شکل ممکن تاثیر خود را بر روی بیننده بگذارد.

در نهایت داده های جمع آوری شده در اختیار گروه سازنده این تبلیغ قرار می‌گیرد و نتیجه نهایی آن چیزی می‌شود که در انتهای این مطلب می‌بینید.

در ساخت این تبلیغ تلویزیونی که با کمک هوش مصنوعی ساخته شده، داستان کوتاه منسجم و تاثیر گذاری را می‌بینید. تیزر تبلیغاتی، با تصویر یک مهندس لکسوس آغاز می‌شود که خودروی را قبل از انکه برای تست تصادف بفرستد، در نهایت ظرافت و دقت پاک می‌کند.

پس از آن ما ماشینی را می‌بینیم که در تست تصادف قبلی به طور کامل از بین رفته است. اکنون نوبت به قهرمان داستان ما، لکسوس، می‌رسد که با زنجیر بسته شده و با سرعت به سمت یک کامیون قدیمی کشیده می‌شود.

خبرنگاری در صحنه وجود دارد و مهندس و دخترش در حال تماشای این تست تصادف هستند، گویی که یک برنامه زنده تلویزیونی در حال اجراست. چهرها غمگین و مضطرب است و هنگامی که سیستم ترمز اضطراری خودرو فعال می‌شود، زنجیر پاره شده و مهندس و دخترش غرق در شادی یکدیگر را در اغوش می‌کشند.

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی و داده های MindX کار خود را به خوبی انجام داده اند، تبلیغ زیر را ببینید و بگویید که شما درباره آن چه نظری دارید؟

بیشتر بخوانید:
.
منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی عالی بود ولی من برای این طرح کاربرد خیلی خیلی عالی تری سراغ دارم با مهندسی معکوس این طرح
    بدنه کشتی ها و هواپیماها و سامانه های … مجهز به هوش مصنوعی بشوند تا از آسیب و برخورد جلوگیری بعمل بیاید

    پاسخ