;
coinex

ساخت مرورگر کروم روی معماری ARM توسط گوگل و مایکروسافت

مایکروسافت و گوگل در تلاش برای ساخت مرورگر کروم روی معماری ARM  هستند. تولید این مرورگر برای این دو کمپانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش تکراتو، مهندسین این دو کمپانی در گوگل و مایکروسافت به دنبال راه حلی برای ایجاد پشتیبانی کروم روی ویندوز در معماری ARM‌ هستند. تولید مرورگر کروم که به صورت بومی روی معماری آرم یا ARM عمل کند برای گوگل، کوالکام و مایکروسافت اهمیت زیادی دارد.

ساخت مرورگر کروم روی معماری ARM

کروم یکی از مرورگر‌های پر استفاده در دنیای دسکتاپ است و عدم بهره‌مندی ویندوز ۱۰ از یک نسخه‌ی بومی کروم که بتواند روی معماری آرم به وظیفه‌اش بپردازد، باعث می‌شود که دستگاه‌های آرم با استفاده از سیستم عامل ویندوز ۱۰ آنچنان جدی گرفته نشوند.

سال گذشته بود که مایکروسافت نرم افزار گوگل کروم را از استور ویندوز حذف نمود. دلیل این اتفاق، زیر پا گذاشته شدن قوانین مایکروسافت توسط مرورگر گوگل بود. این قوانین اعلام می‌کرد که همه‌ی مرورگر‌های وب باید از موتور Edge که مرورگر اختصاصی مایکروسافت است، استفاده نمایند.

در بخشی از این قوانین به طور واضح اعلام شده بود، که همه‌ی مرورگر‌ها موظف هستند که از موتور‌های HTML‌  و جاوا اسکریپت ارائه شده توسط پلتفرم ویندوز استفاده نمایند. مایکروسافت حتی بسیاری از مرورگر‌های وب را در ویندوز ۸ مسدود نمود. باید در نظر داشت که حتی در صورت موفق بودن این همکاری، نمی‌توان این نسخه‌ی محلی از کروم را در استور مایکروسافت مشاهده نمود.

مایکروسافت و گوگل همچنین در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر بتوانند به زودی امکان بوت دوگانه ویندوز ۱۰ را به دستگاه‌های کروم بوک بیاورند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر