;
coinex

مایکروسافت با ارزش ترین شرکت جهان شد ؛ سلطنت اپل در معرض خطر

به نظر می‌رسد که سلطنت اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان به خطر افتاده است. در حال حاضر مایکروسافت با اختلافی بسیار کم، ارزشمندترین کمپانی دنیا است.

کمپانی اپل که چندی پیش یک شرکت تریلیون دلاری شناخته می‌شد، با سقوط ارزش سهامش به 800 میلیارد دلار باعث شد تا رقیب آمریکای دیگرش، مایکروسافت، در جدول با ارزش ترین شرکت های جهان به جایگاه اول برسد.

مایکروسافت با ارزش ترین شرکت جهان

اپل این روزها حال و روز چندان خوشی ندارد. سقوط ارزش سهام اپل از تابستان امسال آغاز شد و ارزش این شرکت یک تریلیون دلاری به 800 میلیون دلار رسید. تحلیلگران برای این موضوع دو دلیل عمده را مطرح می‌کنند. اولین مورد عدم اطمینان اقتصادی نسبت به تعرفه ها اعلام شده و مورد بعدی عملکرد خود اپل است.

این شرکت بیش از حد به بازار اشباع شده گوشی های هوشمند وابسته است. غول کوپرتینو بیشتر از آنکه روی تعداد فروش گوشی های آیفون تمرکز کند به سود بیشتر فروش این دستگاه‌ها دارد. این موضوع باعث افزایش قیمت گوشی های آیفون شده و به دنبال آن کاهش استقبال کاربران را در بر دارد.

اگر چه به نظر می‌رسد که اپل تحلیل کارشناسان را جدی تر گرفته و به دنبال توسعه سرویس های دیگر خود از جمله Apple Music و یا لوازم جانبی آیفون و همچنین ساعت هوشمند اپل واچ است.

از سوی دیگرمایکروسافت نیز با تغییر استراتژی به دنبال رشد بیشتر است. این شرکت وابستگی صرف خود به برنامه ویندوز را کاهش داده و در بازار PC ها نیز در حال رشد است. رونق گرفتن سرویس های کلود مانند آزور و آفیس ۳۶۵ در بالا بردن ارزش این شرکت نیز نقش مهمی داشته است.

در هر صورت ارزش اپل بعد از سقوط سهام به 812.6 میلیارد دلار کاهش یافته و در مقابل مایکروسافت ارزشی برابر با 812.93 میلیارد دلار به دست آورده است. اگر چه اکنون مایکروسافت با ارزش ترین شرکت دنیا است، اما باید دید که می‌تواند این موقعیت را برای خود حفظ کند، یا اینکه مجددا اپل جایگاه قبلی خود را به دست می‌آورد. گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر