;
coinex

توسعه تکنولوژی بوهای دیجیتالی ؛ استفاده از حس بویایی در دنیای مجازی

با توسعه تکنولوژی بوهای دیجیتالی از این پس می‌توان برای انتقال هر چه بهتر اطلاعات و واقعی تر جلوه دادن آنها از حس بویایی نیز کمک گرفت. 

در حال حاضر به راحتی می‌توانید با دوستان خود چت ویدیویی انجام دهید، صدای آنها را بشنوید و تصویرشان را ببینید، اما اخیرا آزمایش‌هایی در مالزی انجام شده که ممکن است به توسعه فناوری بوی الکتریکی منجر شود. با این تکنولوزی می‌توان از حس بویایی نیز در دنیای مجازی استقاده کرد.

تکنولوژی بوهای دیجیتالی

اگرچه توسعه بوهای دیجیتالی در مراحل اولیه خود است، اما اگر بوهای الکتریکی به اینترنت راه یابد احتمالا چت های کاربران نیز جذاب‌تر و طولانی تر خواهد شد. ارسال بو برای افراد در فضای مجازی موقعیت های جالبی را فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید که یک شام اینترنتی را با دوست خود صرف کنید و البته از طریق بوهای دیجیتالی فضای واقعی تری برای خود ایجاد کنید.

آدریان چئوک (Adrian Cheok) یکی از محققان این پروژه می‌گوید:

این فقط مربوط به حس بویایی و استشمام نیست، بلکه این موضوع بخشی از یکپارچه سازی تمامیت واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را نیز در بر می‌گیرد. به عنوان مثال شما می‌توانید خوردن یک شام مجازی با دوست‌تان در اینترنت را تجربه کنید. شما می‌توانید یکدیگر را سه بعدی ببینید و لیوان نوشیدنی خود را با هم به اشتراک بگذارید.

استشمام و بوییدن در دنیای واقعی به این شکل است که بوها و رایحه های مختلف که در مولکول های هوا قرار دارند به داخل بینی وارد شده و موجب می‌شوند تا سلول های عصبی خاصی که در این قسمت قرار دارند، اطلاعات را به مغز منتقل کنند.

اگرچه توسعه بوهای دیجیتالی در مراحل اولیه خود است، اما اگر بوهای الکتریکی به اینترنت راه یابد احتمالا چت های کاربران نیز جذاب‌تر و طولانی تر خواهد شد.

این دانشمندان در آزمایش اخیر خود با استفاده از الکترودهای قرار گرفته در بینی افراد همین فرآیند را از طریق جریان الکتریکی انجام داده و از این طریق توانستند احساس بوییدن 10 عطر مجازی را برای 31 نفر فرد شرکت کننده در این آزمایش فراهم کنند. محققان با این فناوری، بوهای دیجیتالی شامل میوه ای، چوبی و نعنایی تولید کردند.

چئوک معتقد است که بوهای الکتریکی ممکن است که در آینده از طریق بینی الکتریکی در اینترنت قابل اشتراک گذاری باشد، اما نه از طریق الکترودهایی که در بینی قرار می‌گیرند، بلکه توسط الکترودهایی که روی عینک کاشته می‌شوند.

آدریان چئوک معتقد است در آینده بوها به شکل دیجیتالی در فضای مجازی ارسال خواهند شد، اما این فناوری احتمالا چند دهه دیگر آماده می‌شود.

.

منبع: nbcnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر