;
coinex

اپل درباره اندازه نمایشگرهای سری آیفون X به دروغگویی متهم شد

دروغ اپل درباره اندازه نمایشگرهای سری آیفون X کوپرتینویی‌ها را به دادگاه خواهد کشاند. با مطرح شدن دادخواستی در روز جمعه، اپل درباره اندازه نمایشگرهای خانواده آیفون 10 به دروغگویی متهم شده است. 

دو شاکی با طرح دادخواستی به یک دادگاه محلی در کالیفرنیای شمالی، اپل را به دروغگویی متهم کرده‌اند. شاکیان ادعا می‌کنند که اپل در مورد اندازه صفحه نمایش و تعداد پیکسل های آیفون X، آیفون XS و آیفون XS مکس دروغ گفته است.

بر اساس این شکایت 55 صفحه ای، اتهام اپل این است که با در نظر گرفتن گوشه های قاب و بریدگی نمایشگر (ناچ)، در مورد اندازه درست صفحه نمایش و تعداد پیکسل های آن دروغ گفته است، بنابراین نمی‌توان آیفون های 2018 را یک گوشی تمام صفحه نامید.

اتهام در وغگویی اپل برای تنها 0.1 اینچ

به عنوان مثال، اندازه صفحه نمایش آیفون X باید 5.8 اینچ باشد، اما شاکیان ادعا می‌کنند که این اندازه، 5.6875 اینچ است و این یعنی کوپرتینویی ها حدودا 0.1 اینچ از اندازه واقعی بیشتر اعلام کرده‌اند، اما این تنها مورد مطرح شده نیست. شاکیان درباره مقدار رزولوشن صفحه نمایش سری آیفون 10 نیز شکایت کرده‌اند.

تماشا کنید: مقایسه سرعت گلکسی نوت ۹ با آیفون ۱۰ ؛ گوشی سریع‌تر کدام است؟

بر اساس این شکایت، مقدار رزولوشن نمایشگر آیفون X از آن چیزی که در تبلیغات عنوان می‌شود، کمتر است. رزولوشن صفحه نمایش آیفون 10 باید 1125 در 2436 پیکسل باشد، اما این محصول پیکسل های کامل با زیر پیکسل های آبی، سبز و قرمز در هر پیکسل را شامل نمی‌شود.

گفته شده که آیفون 10 در هر پیکسل تنها دو زیرپیکسل دارد. البته اگر ثابت شود که اپل درباره اندازه نمایشگرها دروغ گفته است، مطمئنا اعداد اعلام شده درباره تراکم پیکسلی این گوشی ها نیز دروغ از آب در خواهد آمد.

از سوی دیگر ادعا شده که کیفیت نمایشگر آیفون 8 پلاس بهتر از آیفون X است. البته این برای اولین بار نیست که اپل درباره محصولاتش به دادگاه احضار می‌شود.

در ماه ژوئن اپل به اتهام شکستن و یا خراش نمایشگر اپل واچ به پرداخت غرامت 5 میلیون دلاری متهم شد.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر