;
coinex

بهترین گوشی های 5G ؛ نسل پنجم شبکه در بهترین موبایل های 2019

نسل پنجم شبکه تلفن همراه در راه است و به زودی با بهترین گوشی های 5G معرفی می‌شود. در این مطلب با بهترین موبایل های 2019 با پشتیبانی از شبکه 5 جی آشنا خواهید شد.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، هم اکنون جدیدترین نسل سیستم های ارتباطات سیار سلولی است که در سال 2019 در بهترین موبایل های جهان ارائه می‌شود

در پشت بهترین گوشی های 5G در سال 2019 میلادی نام های بزرگی دیده می‌شود. سامسونگ گلکسی اس 10، هواوی پی 30 و وان پلاس 7 برخی از این اسمارت فون ها هستند.

کریستینا آمون Christiano Amon، مدیر عامل کوالکام تایید کرده است که فروشندگان بزرگ گوشی های هوشمند در حال کار روی شبکه 5 جی هستند و تا قبل از پایان سال 2019 پنجمین نسل شبکه تلفن همراه را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

در واقع در اوایل ماه دسامبر 2018 بود که کریستیانا به این نکته اشاره کرد که با شروع تعطیلات 2019 هر گوشی پرچمدار _حداقل در پلتفرم اندروید- که از پردازنده کوالکام استفاده می‌کند از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد.

در کنار این صحبت ها و البته خبرهای دیگری از همین دست، می‌توان اطمینان یافت که در سال جدید میلادی شبکه 5G از آزمایشگاه ها خارج شده و به گوشی های هوشمند راه خواهد یافت.

لیست بهترین گوشی های 5G

تکنولوژی نسل بعدی شبکه های تلفن همراه، نسل 4G و 3G را به کناری خواهد راند و یک تغییر اساسی در بهترین موبایل های جهان ایجاد خواهد کرد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی قدرتمندتر، بهبود در رزولوشن تصاویر استریم، نمایش هولوگرافی و همچنین افزایش قدرت محاسبات ابری از دستاوردهای تکنولوژی 5G خواهد بود. با ارائه نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار یک جهش بزرگ در صنعت موبایل جهان اتفاق خواهد افتاد.

با دسترسی به پهنای باند بیشتر، گجت ها و دستگاه های بیشتری می‌توانند به شکل آنلاین مورد استفاده قرار بگیرند. توسعه هرچه بیشتر ماشین های خودران بخشی از آورده های پنجمین نسل شبکه است.

در هر صورت تکنولوژی 5G در کنار پیشرفت هایی که در شارژ وایرلس و طراحی نمایشگرهای منعطف و بدون حاشیه انجام خواهد شد، وضعیت هیجان انگیزی را برای بازار موبایل دنیا رقم خواهد زد. به همین دلیل برخی از مفسران و نویسندگان دنیای تکنولوژی، سال 2019 را سال تغییرات بزرگ در گوشی های هوشمند می‌دانند.

در ادامه با بهترین گوشی های 5 جی آشنا خواهید شد، گوشی های هوشمندی که جزو بهترین های 2019 بوده انتظار داریم که از تکنولوژی 5G پشتیبانی کنند. اپل، سامسونگ، سونی، وان پلاس و هواوی گوشی سازان قدرتمندی هستند که آخرین نسل از شبکه تلفن همراه را به خدمت کاربران خود در خواهند آورد.

 شبکه 5G چیست

قبل از آنکه به سراغ بهترین موبایل های 5G برویم بهتر است که ابتدا بدانیم که شبکه 5G چیست و چه سرعتی دارد.

نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار جانشین 4G یا LTE خواهد بود. هنگامی که زیرساخت ها برای تکنولوژی 5 جی به طور کامل آماده شود، همه ما از سرعت بالاتر آپلود و دانلود در اینترنت لذت خواهیم برد، اما این فناوری چقدر سریعتر خواهد بود؟

 

سرعت شبکه 5 جی با موقعیت مکانی و شبکه ای که از آن استفاده خواهید کرد، رابطه مستقیم دارد، اما بر اساس بررسی های ابتدایی چیزی در حدود 15 تا 50 درصد سرعت بیشتر را دریافت خواهید کرد. تصور کنید که دانلود فیلم های 4K تنها چیزی در حدود 1 تا دو دقیقه زمان ببرد، هیجان انگیز نیست؟

تکنولوژی 5G تنها محدود به سرعت نخواهد بود، بلکه ظرفیت و توانایی بالای دریافت سیگنال در مناطق شلوغ را هم شامل می‌شود. به عبارت دیگر با موبایل 5 جی دیگر نگران از دست دادن ارتباط در ورزشگاه ها و یا کنسرت های موسیقی نخواهید بود.

سامسونگ گلکسی اس 10 (SAMSUNG GALAXY S10)

بدون شک گلکسی اس 10 یکی از بهترین گوشی های 5 جی در سال 2019 خواهد بود. سامسونگ چندی قبل یک نسخه ازمایشی و یک نمونه اولیه از گلکسی اس 10 با پشتیبانی از شبکه 5G را به نمایش گذاشت.

فیلم های 4K بدون هیچ مشکلی از نتفلیکس نمایش داده می‌شد و همزمان با اتصال به یک تلویزیون 4K می‌شد از تماشای ویدیوهای باکیفیت و بدون وقفه لذت برد.

گلکسی S10 با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه برای اولین بار در سال 2018 اعلام شد و گزارش هایی درباره چگونگی توافق کوالکام و سازنده کره‌ای بر سر انتقال 5 جی منتشر گردید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ

کوالکام با معرفی اسنپدراگون 855 در اجلاس فناوری اسنپدراگون 2018 نشان داد که در ساخت این پردازنده تمرکز اصلی را روی سرعت اینترنت و اتصال به شبکه های تلفن همراه و یا وای فای قرار داده است. پشتیبانی از شبکه ۵G یکی از مهمترین مشخصات اسنپدراگون 855 بوده و گلکسی اس 10 یکی از اولین استفاده کنندگان از این پردازنده است.

با این وجود اگر قرار باشد که شایعات مربوط به گلکسی S10 را باور کنیم، احتمالا تنها مدل های Beyond 1 و  Beyond 2 از ارتباطات 5G پشتیبانی خواهند کرد.

هواوی پی 30 / هواوی میت 30

ما می‌دانیم که هواوی مشغول کار روی گوشی های هوشمند 5g است. والتر جی (Walter Ji)، یکی از مدیران ارشد هواوی می‌گوید که «تکنولوزی 5 جی اگر در هواوی پی 30 دیده نشود، حتما در ماه سپتامبر با معرفی هواوی میت 30 دیده خواهد شد.»

والتر جی در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند:

ما دو گوشی پرچمدار داریم. در ماه مارس جدیدترین گوشی سری P معرفی میشود و در ماه اکتبر سری Mate را داریم، بنابراین این بستگی به توسعه چیپست جدیدمان دارد، چراکه 5g نیاز به مصرف انرژی بالایی دارد.

برای توسعه فناوری 5 جی نیاز به فضای بیشتری از نظر فیزیکی وجود دارد. زیرا نیاز است تا آنتن ها بزرگتر شده و قدرت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی

گوشی های هواوی پی 20 و هواوی میت 20 در سال 2018 توانست ویژگی های زیادی را عرضه کند و مطمئنا اسمارت فون های نسل بعدی آنها نیز جزو بهترین گوشی های 5G خواهند بود.

عمر باتری یکی از بزرگترین مسائل مربوط به صنعت گوشی های هوشمند است. در حال حاضر عمر باتری اکثر تلفن های پرچمدار چیزی در حدود یک روز و نیم است. به طور واضح سازندگان باید راه هایی برای افزایش قدرت باتری محصولات خود پیدا کنند.

ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر ارشد هواوی به تازگی تایید کرده که موبایل های 5 جی هواوی قابل انعطاف نیز خواهند بود. با این شرایط، بهترین موبایل های 2019 می‌توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وان پلاس 7 / وان پلاس 7 تی

مطمئنا یکی از بهترین گوشی های 5G در سال 2019 به شرکت وان پلاس تعلق دارد. پیت لاو (Pete Lau) اخیرا در کنگره جهانی موبایل شانگهای تایید کرد که این شرکت به منظور ساخت یک گوشی هوشمند 5g با اپراتورهای آمریکایی همکاری خواهد کرد.

این به معنای آنست که یا وان پلاس 7 و ویا وان پلاس 7T با تکنولوژی 5G معرفی خواهند شد. این موضوع باعث خواهد شد تا پرچمداران جدید این شرکت چینی یکی از بهترین موبایل های 2019 قلمداد شوند.

وان پلاس معمولا گوشی های خود را در ماه مه یا جولای رونمایی خواهد کرد، بنابراین وان پلاس 7 به احتمال بسیار زیاد بعد از محصولات سامسونگ، سونی و هواوی در موج دوم عرضه گوشی های 5 جی در سال 2019 قرار خواهد گرفت.

اوپو (Oppo)

علاوه بر شرکت های بزرگ تولید کننده جهان، اوپو نیز به دنبال ساخت یک موبایل با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات سیار است. سازنده چینی تایید کرده است که با موفقیت ارتباط بین یک گوشی هوشمند Oppo R15 سفارشی و شبکه 5G ایجاد کرده است.

در حالیکه این نمونه اولیه در آزمایشگاه اوپو ساخته شده، اما نشان می‌دهد که این شرکت نیز به دنبال ساخت یکی از بهترین گوشی های 5G در سال 2019 است. در ماه ژانویه 2018 شرکت Oppo قراردادی را با کوالکام نهایی کرد تا از اجزا و تکنولوژی آن در دستگاههای خود استفاده کند.

آنر (HONOR)

جورج ژائو (George Zhao)، مدیر ارشد آنر تایید کرده است که اولین گوشی 5G این شرکت در سال 2019 عرضه خواهد شد. او تاکید دارد که آنر با ساخت این گوشی رقبای خود را به مبارزه می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های آنر

شیائومی می میکس 3

اولین گوشی 5 جی شیائومی نیز که یکی از بهترین موبایل های 2019 خواهد بود، در همین سال به بازار عرضه خواهد شد. این دستگاه به احتمال بسیار زیاد مدت کوتاهی بعد از نمایشگاه MWC 2019 وارد بازار موبایل خواهد شد.

شیائومی می میکس 3 که در اکتبر سال 2018 معرفی شد، برای سال 2019 مجهز به 5g خواهد بود. این دستگاه در اولین سه ماهه از سال جاری میلادی به بازار اروپا وارد می‌شود.

صفحه نمایش 6.39 اینچی OLED با کشوی مغناطیسی است که در یک طراحی بی نظیر (93.4 درصد نسبت بدنه به صفحه نمایش) و مجموعه ای از سخت افزار که شامل حداکثر 10 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و همچنین سیستم دوربین عقب دوگانه (24MP + 2MP) خودنمایی خواهد کرد.

اگز شیائومی این گوشی را در اروپا عرضه کند، احتمالا یکی از ارزان ترین گوشی های 5G در بازار 2019 خواهد بود.

سونی اکسپریا XZ4

سونی در سال 2019 به احتمال بسیار زیاد یکی از بهترین گوشی های 5G را خواهد ساخت. پس از آنکه شرکتهای OnePlus و Huawei تأیید کردند که بر روی موبایل های 5G کار می کنند، سونی نیز از نوآوری مهندسان بخش موبایل خود در سال 2019 پرده برداشت.

پیش از این شایعاتی در خصوص پرچمدار 2019 سونی شنیده بودیم. اگر قرار باشد سونی اولین گوشی 5G را عرضه کند، به طور بالقوه با یک باتری خودنمایی می‌کند که می تواند یک هفته کامل دوام بیاورد، به نظر می رسد که این شرکت ژاپنی قبل از پایان فوریه سال 2019، آن را معرفی خواهد کرد.

آیفون های 2019

احتمالا در بین بهترین گوشی های 5G در سال 2019 نام آیفون های اپل نیز دیده خواهد شد. بهترین آیفون های 2019 می‌توانند در بین بهترین گوشی های هوشمند 5 جی نیز قرار بگیرند، هر چند که آخرین گزارش ها نشان می ‌هد که ظاهرا به علت مشکلاتی که بین Apple با Qualcomm، به وجود آمده است، شاید اپل آیفون های جدید خود را با ویژگی 5G معرفی نکند.

چرا که با این وجود، این شرکت باید مودم های 5 جی خود را از اینتل تهیه کند و به نظر نمی‌رسد که این مودم ها تا سال 2020 در دسترس باشند.

ممکن است استراتژی اپل این باشد که اولین گوشی 5 جی خود را در سال 2019 معرفی نکند و یکسال بعد زمانی که این صنعت تا حدودی مسایل مربوط تکنولوژی 5g را حل و فصل کرده است، محصولات خود را وارد بازار کند. باید دید که کوپرتینویی ها چه سیاستی را دنبال خواهند کرد.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: t3

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خب نوکیا خار داره نوکیا 8.3 که از همه اینا سر تر و فایو جی هست نگفتین شما چی میدونین از گوشی بدرد شما همین گوشی های اپل و سامسونگ و.. توف مال درمالشون میخوره

    پاسخ