;
coinex

شاسی بلند به صرفه و مطمئن چینی در دیوار؛ بررسی و مشخصات فنی بی وای دی S7

بی وای دی S7 خودرویی است در کلاس بدنه کراس اوور محصول شرکت BYD چین که در این نوشته به مرور مشخصات فنی، امکانات و قیمت آن خواهیم پرداخت.

در سال‌های قبل بازار خودروی ایران با حضور خودروهای چینی بی‌کیفیت روبه‌رو شد؛ اما زمانی که شرکت کارمانیا خودروی BYD  را وارد ایران کرد، اوضاع کمی تغییر کرد. کارمانیا تابستان سال جاری بی وای دی S7 را در بازار ایران معرفی کرد. پیش از این مدل بی وای دی S6 معرفی شده بود. در یک مقایسه‌ی کلی باید گفت بی وای دی S7 شباهت‌های بسیاری به مدل قبلی دارد، اما از S6 لوکس‌تر و قوی‌تر است.  این کراس اوور بزرگترین خودرویی است که در این کلاس خودرویی تولید شده است. با این نوشتار از سایت دیوار همراه باشید تا بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری در خرید خودرو داشته باشید.

بی وای دی اس 7 ؛ خودرویی که خوب معرفی نشد

اگر با ظاهر محصولات لکسوس مانوس باشید، این مدل از کمپانی بی وای دی شما را لکسوس RX خواهند انداخت. داخل کابین به هر چیزی که از نظر رفاهی نیاز داشته باشید، تعبیه شده است. از این خودرو در حد خودرویی متوسط با امکانات رفاهی خوب انتظار داشته باشید. خرید بی وای دی S7  به عنوان یک خودروی داخل شهری می‌تواند تصمیم خوشحال کننده‌ای باشد؛‌ اما به صرف شاسی بلند بودن آن برای سفرهای آفرود روی آن حساب نکنید. صادقانه بگوییم نباید توقع خودرویی لوکس را داشته باشید، زیرا تعاریف خودروی لوکس در دنیا متفاوت هستند، اما در ایران بی وای دی از بسیاری از خودروهای رقیبش پیشی گرفته است.

شاسی بلند به صرفه و مطمئن چینی در دیوار؛ بررسی و مشخصات فنی بی وای دی S7

داخل کابین ساده و کاربردی تهیه شده است. می‌توانید از دور خودرو را روشن کنید، با دوربین ۳۶۰ پشت و دور ماشین را ببینید یا با دوربین ثبت وقایع همه چیز را چک کنید، فشار لاستیک‌ها را چک کنید، هوای داخل ماشین را تصفیه کنید، صندلی‌ها را به صورت برقی تنظیم کنید یا گرم‌کن و سردکن آنها را روشن کنید. در مجموع این خودرو با این امکانات در بین محصولات چینی بازار ایران یک شاهکار محسوب می‌شود. متاسفانه کارمانیا به حد کافی برای فروش بی وای دی S7  در ایران تبلیغ نکرد و آن را به خوبی به مخاطبان معرفی نکرد.  لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی این اتومبیل بلند و بالاست. برای مثال کیسه هوا برای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، ایمولایزر، استارت دکمه‌ای، سیستم‌های ترمز BOS، HDC، ESP،  ABS  و CSS  ایمنی این خودروی چینی را تامین خواهند کرد.

بررسی و مشخصات فنی بی وای دی S7

قلب این مهمان چینی، زمانی که شروع به تپیدن می‌کند ۲۰۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور به ۳۲۰ نیوتون متر می‌رسد. وزن بی وای دی S7  است. پس این قلب نسبتا پر توان نمی‌تواند خودرو را مانند یک اتومبیل اسپورت تند و تیز به حرکت دربیاورد، اما برای این کلاس خودرویی مناسب است. بعلاوه که در بین رقبایی مانند چری تیگو 7 عملکرد بهتری نشان داد. ۹.۵ ثانیه طول می‌کشد تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. مطابق ادعای کمپانی سازنده، برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی به ۷.۵ لیتر بنزین نیاز دارید.

قیمت خرید و فروش در بازار فعلی

قبل از هر چیزی باید بدانید که بازار فروش بی وای دی S7  در حال حاضر چندان دلچسب نیست. علت نیز همان تبلیغات ضعیف و عدم اعتماد مردم به محصولات چینی است. بسیاری اعتقاد دارند که خودروی چینی یک بار مصرف است و نباید مدل های دست دوم و کارکرده‌ی آن را خرید، اما با توجه به تست‌هایی که این خودرو در سایر کشورها پس داده است، می‌توان به آن اعتماد کرد.

شاسی بلند به صرفه و مطمئن چینی در دیوار؛ بررسی و مشخصات فنی بی وای دی S7

حال باید دید که آیا با توجه به شرایط جاده‌های کشورمان در ایران نیز می‌توانیم به این خودرو اعتماد کنیم یا خیر. شاید به راحتی نتوانید یک بی وای دی S7 دست دوم برای خرید پیدا کنید، اما اگر موفق شوید مسلما مدل کم کارکردی پیدا خواهید کرد. حدود قیمت برای این خودرو بالای ۲۰۰ میلیون است.

مشخصات فنی بی وای دی S7 در یک نگاه

حجم موتور (سی سی) 2000
تعداد سیلندر 4 توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 203
گشتاور (نیوتون. متر.) 320
تعداد سوپاپ 16
گیربکس 6 اتوماتیک DCT
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلو
مصرف سوخت  (شهر) 10.5
مصرف سوخت (بزرگراه)
مصرف سوخت (ترکیبی) 7.5
تولید CO۲ در هرکیلومتر (گرم.)
ظرفیت باک (لیتر.) 72
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت 9
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 190
طول (میلیمتر) 4835
پهنا (میلیمتر) 1855
ارتفاع (میلیمتر) 1720
فاصله دو محور (میلیمتر) 2730
ارتفاع از زمین (میلیمتر) 180
وزن (کیلوگرم) 1750
حجم محفظه بار (لیتر) 365
سایر تایر (جلو) 235/55/18
سایر تایر (عقب) 235/55/18
قیمت در ایران (میلیون تومان) 200

 

منبع  : ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر