;
coinex

بنز شاسی بلندت را در دیوار پیدا کن!

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در 2 دهه گذشته طرفداران بسیاری بین مشتریان پیدا کرده‌اند. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر مدل‌های مختلف بنز شاسی بلند یا کلاس GLK که در سایت دیوار وجود دارند.

چند سال قبل ماشین‌های شاسی بلند صرفا برای سفر و پیمودن جاده‌ها مناسب بودند. همه می‌دانستند که شاسی بلند ماشین بد قواره و بزرگی است که نه ظرافت، نه راحتی دارد. شاسی‌بلند‌ها فقط انتخاب اهالی سفر در کوه و بیابان بودند. کم کم این خودرو‌ها محبوب شدند و ناگهان شرکت‌های خودرو سازی لوکس نیز به صورت جدی دستی در این کلاس خودرویی بردند.

البته نتیجه برای برخی کمپانی‌ها چندان موفقیت آمیز نبود. آنها شاسی بلند‌های بی کیفیتی تولید کردند که از نظر کاربری نه در حد یک خودروی سدان بود و نه در حد یک خودروی شاسی بلند. در عوض برخی شرکت‌های خودرو سازی مانند بنز دقیقا تیر را به هدف زدند و مشتریان زیادی به دست آوردند. بنز توانست یک ساشی بلند بدقواره را تبدیل به محصولی خاص و با ظرافت کند. خرید بنز شاسی بلند حالا به جز دارایی، سبک سلیقه‌ی خاص را نیز به نمایش می‌گذارد. در این متن به بررسی محصول خوش قد و قامت بنز در کلاس GLK، مدل ۳۵۰ می‌پردازیم تا راهنمایی برای انتخاب درست شما باشیم.

ظاهر و باطن بنز شاسی بلند

GLK شاسی بلند جمع و جور و لوکسی است و از نظر سایز در رده‌ی خودروهای شاسی بلند متوسط قرار دارد. ظاهر خودرو کلاسیک مانده؛‌ اما در باطن چیزی از رقبا کم ندارد. از سال ۲۰۱۳ به بعد ظاهر این خودرو کاملا مدرن و زیبا شد. حالا این مدل از بنز با وقار، کلاسیک، اصیل، ساده و مدرن و البته بسیار دوست داشتنی است.

بنز شاسی بلندت را در دیوار پیدا کن!

هنر طراحان شرکت بنز در داخل کابین جلوه‌گری می‌کند. آنها هر چیزی که در داخل کابین قرار دارد را با توجه ارگونومی بدن انسان طراحی کرده‌اند. از این اثر هنری نه می‌توان چیزی کم کرد و نه می‌توان به آن چیزی افزود. ناگفته نماند که بعد از فیس لیفت ۲۰۱۳ کابین هم با کیفیت‌تر و زیباتر شد. از آخرین مدل این خودرو که سال ۲۰۱۸ رونمایی شد نمی‌توان هیچ ایرادی گرفت. بنز توانست دل سخت پسندترین خریداران را نیز به دست بیاورد.

فراتر از آپشن‌ها استاندارد

این خودرو علاوه بر استاندارهای معمول ویژگی‌های هیجان انگیز دیگری دارد. بنز GLK350 صندلی‌های تمام برقی، سانروف چند حالته، دریچه‌های تهویه‌ی اتوماتیک مجزا برای سرنشینان عقب، دی لایت، تنظیم کننده‌ی اتوماتیک ارتفاع نور، سیستم پایداری کنترل، سنسور باران، پدال تعویض دنده از فرمان و … دارد. البته مدل‌‌های وارداتی قدیمی ممکن است امکاناتی مانند صندلی تمام برقی و یا نویگیشن را نداشته باشند؛ پس اگر قصد خرید بنز شاسی بلند صفر را ندارید، از فروشنده درباره‌ی لیست کامل آپشن‌ها توضیح و راهنمایی بخواهید.

تست رانندگی

بنز GLK در اصطلاح تخصصی‌تر یک SUV است و نباید از آن انتظار سواری بسیار نرم را داشته باشید. این خودرو در تمام مسیرها فرمان‌بردار شماست و در هیچ جاده‌ای رانندگی خسته‌کننده‌ای نخواهد داشت. پیشرانه‌ی ۶ سیلندری ۳.۵ لیتری این خودرو در ۶.۵ ثانیه شما را از سرعت صفر به صد می‌رساند. موتور خودرو به صورت ترکیبی در تئوری ۸.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند، در عمل این مقدار به ۱۰ لیتر برای هر صد کیلومتر می‌رسد.

بنز شاسی بلندت را در دیوار پیدا کن!

از نیم تا یک میلیارد و نیم

سال تولید به شدت در قیمت خرید بنز شاسی بلند کارکرده تاثیر دارد و می‌تواند قیمت را از ۵۰۰ میلیون به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برعکس تغییر دهد. در یک آگهی از سایت خرید و فروش دیوار، بنز  GLK350 مدل ۲۰۱۱ با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد را یک میلیارد  و ۳۰۰ میلیون می‌فروشند در حالی که همین خودرو مدل سال ۲۰۰۶ با کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر تنها ۵۰۰ میلیون قیمت دارد. بین این دو بازه می‌توانید بنز مناسب خودتان را پیدا کنید.

منبع  : ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر