;
coinex

آشنایی با فناوری Ultra Black یا چشم پروانه (Moth Eye) تلویزیون‌های سامسونگ

شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید در تلویزیون‌های QLED خود برای بهبود شفافیت تصاویر بهره می‌برد در این نوشته مروری خواهیم داشت بر فناوری Ultra Black تلویزیون‌های سامسونگ یا چشم پروانه (Moth Eye) که کیفیت تصاویر را در نور محیطی زیاد نیز حفظ می‌کند.

سامسونگ چند سالی است که نام خود را به عنوان برترین و بهترین تولیدکننده صفحات نمایش و تلویزیون مطرح نموده و هرساله با ارائه تکنولوژی‌هایی مدرن و جدید، کیفیت تصاویر خروجی از نمایشگرهای خود را بهبود می‌بخشد که در نوشته “مروری بر برترین نوآوری های سامسونگ در صنعت تلویزیون در ۱۲ سال گذشتهبه آن پرداختیم. فناوری Ultra Black نیز آخرین و جدیدترین تکنولوژی این شرکت بوده که شفافیت و کیفیت تصاویر را برای افرادی که به هر دلیلی امکان مشاهده تلویزیون در فضای کاملا تاریک را نداشته، فراهم خواهد کرد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه GfK Omnibus در سال گذشته، تعداد محدودی از افراد در تاریکی مطلق و بدون وجود هیچگونه نور محیطی اضافی به تماشای تلویزیون می‌نشینند. براساس آمار این موسسه تنها 15 درصد از افراد در محیط تاریک استفاده کرده و مابقی 85 درصد در اتاق روشن و نور محیطی بالا از دستگاه‌های نمایشگر خود استفاده می‌کنند.

در دنیای تلویزیون، حالت ایده‎آل زمانی است که شما پیش از روشن کردن تلویزیون ابتدا همه چراغ‏ها را خاموش کرده، پرده‏ها را بکشید و محیط را کاملا تاریک کنید. اما در حالت عادی این کار معمولا شدنی نیست. اینجاست که شما برای بهتر دیده شدن تصویر تلویزیون مجبورید روشنایی آن را تا حد بسیار زیادی بالا برده و با نور محیط هماهنگ کنید. دقیقا همان کاری که متناسب با نور محیط برای دیدن تصویر صفحه گوشی یا تبلت خودمان انجام می‏دهیم.

آشنایی با فناوری Ultra Black تلویزیون‌های QLED سامسونگ

با توجه به همین مسئله سامسونگ با استفاده از فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) میزان روشنایی تلویزیون‏های خود را تا حد زیادی ارتقا داده است. میزان حداکثر روشنایی تلویزیون‏های QLED سامسونگ اکنون از 1500 نیت هم بالاتر رفته است و جالب اینکه با وجود این ارتقا، میزان مصرف انرژی این سری از تلویزیون‎ها بسیار کاهش پیدا کرده است.

فناوری Ultra Black

اما بالا بردن روشنایی تصویر به تنهایی نمی‎تواند این مشکل را حل کند زیرا انعکاس نور بیرونی روی صفحه تلویزیون هم تاثیر منفی خیلی زیادی روی دید شما می‏گذارد و اینجاست که فناوری Ultra Black سامسونگ وارد کار می‏شود. انعکاس نور چراغ سقفی یا نور خورشید که از پنجره می‏تابد، کیفیت دیده شدن تصویر را بسیار کاهش می‌دهد. به همین دلیل و با الهام از ساختار چشم پروانه، شرکت سامسونگ طراحی پنل‎ تلویزیون‎های خود را به شکلی بهینه‎سازی کرده است که تا حد بسیار زیادی میزان این انعکاس نور را کاهش می‏دهد.

آشنایی با فناوری Ultra Black تلویزیون‌های QLED سامسونگ

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن‌های 2019 ؛ مروری بر برتربن کارتون‌های سال جهان

لایه بیرونی چشم پروانه برآمدگی‎ها و شیارهای بسیار ریزی دارد که امکان جذب بهتر نور را فراهم کرده و باعث می‎شود حشرات مهاجم نتوانند بر اساس انعکاس نور از روی چشم پروانه، او را شناسایی و شکار کنند. پنل تلویزیون‏های QLED نیز اکنون با یک پوشش ظریف از برآمدگی‎های بسیار ریز پوشانده شده است. این طراحی می‏تواند نور خارجی را جذب و یا منحرف کرده و به این ترتیب میزان انعکاس نور خروجی از پنل را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

وقتی کنترل تلویزیون را بر می‏داریم که آن را روشن و برنامه دلخواه‏مان را تماشا کنیم، معمولا خیلی به فکر این نمی‏افتیم که قبل از شروع برنامه چراغ‏ها را خاموش کنیم. اما مطمئن باشید مشکلی نخواهید داشت زیرا کسانی مانند مهندسان سامسونگ هستند که روی روش تماشای تلویزیون توسط افراد مختلف تحقیق کرده و همیشه مرزهای فناوری را جابجا می‏کنند تا شما بهترین کیفیت تصویر را در اختیار داشته باشید.

نظر شما درباره فناوری Ultra Black یا چشم پروانه (Moth Eye) تلویزیون‌های سامسونگ چیست؟ آیا این تکنولوژی تجربه بهتری را در هنگام تماشای تلویزیون برای کاربران رقم خواهد زد؟

بیشتر بخوانید:

منبع: Samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر