;
coinex

نکاتی که قبل از مهاجرت و اقامت ترکیه باید بدانید!

در این بخش اطلاعات مهمی را برای زندگی در ترکیه که احتمالا کم تر از آن اطلاع داشته باشید را می گوییم. اطلاعاتی که در ادامه میخوانید از کتاب ترکی شو است که راهنمای جامعی برای اقامت ترکیه است.

برای دانلود کتاب ترکی شو میتوانید بر روی اقامت ترکیه – ترکی شو کلیک کنید.

مراقبت های بهداشتی در ترکیه

مراقبت های بهداشتی بیشتر از تصور شما دارای جنبه های فرهنگی زیادی می باشند. در حالی که فرآیند تشخیص ودرمان, علمی وتقریبا جهانی است، فرایند فرهنگی  بخاطر این مسئله مهم می باشد که آن درمانی که ارائه می شود از مکانی به مکان دیگر بطور چشمگیری متفاوت می باشد. به عنوان مثال ,معمولا سه راه برای توزیع دارو وجود دارد :دهانی ( مثل قرص) ,تزریق (مثل آمپول) و از طریق رکتال (با شیاف).  در ترکیه, روش قرص (دهانی)  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در سیستم دولتی , ما عمدتا برای چیزهای کوچک از پزشکان خانواده استفاده می کنیم. اگر فکر کنیم که پزشک لازم است، خودمان مستقیما  از طریق سیستم رزرو الکترونیکی بیمارستان با پزشکان قرار ملاقات را تنظیم می کنیم. به عبارت دیگر، اگر فکر کنم که کلیه هایم مشکل دارد قرار ملاقاتی با متخصص کلیه رزرو خواهم کرد.  بیشتر اوقات این سیستم بخوبی کار می کند.

برای کسانی که مشمول استفاده از سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی ما نیستند (مانند تمام اتباع خارجی که کار نمی کنند  و به سیستم تامین اجتماعی ما پولی پرداخت نمی کنند)، دسترسی به درمان های پزشکی از طریق پزشکان و کلینیک های خصوصی صورت خواهد گرفت اما ما هنوز هم انتخاب می کنیم کدام دکتر را به کدام تخصص ملاقات کنیم.

اتفاقا، بیمه سلامت در ترکیه ارزان می باشد.

بیمارستان در ترکیه

اگر شما در بیمارستان بستری بشوید مراقبت از شما به مراتب بیشتراز کشورهای دیگر خواهد بود.  از خانواده شما نیز انتظار می رود که لباس های قدیمی شما را بشویند و لباس تمیز برای شما فراهم کنند.آنها  اغلب به تغذیه و مراقبت شخصی شما اهمیت خواهند داد.  بیمارستان غذا را تهیه می کند اما ممکن است انتظار داشته باشند که خانواده نیز غذا تهیه کند و همچنین مطمئن بشوند که شما غذا را مصرف می کنید .اگر شخصی برای مراقبت و کمک به شما به بیمارستان مراجعه می کند ,بیمارستان  به آنها نیز غذا خواهد داد.

بانکداری در ترکیه

ترکیه تعداد زیادی بانک های خوب و قابل اعتماد دارد و آنها  مجموعه ای کامل از خدمات بانکی را ارائه می دهند. در حال حاضر تقریبا همه آنها مالکان خارجی دارند.

با این حال، احتمالا خدماتی که آنها ارائه می دهند نسبت به وطن خودتان گزینه های کمتری داشته باشد. به عنوان مثال، معمولا تنها یک نوع  سرمایه گذاری کلی  (سپرده) وجود دارد و بانک ها خدمات فرعی مانند بیمه را کمتر ارائه خواهند داد. بخش مربوط به بانکداری را ببینید.

موانع زبانی در ترکیه

تا همین اواخر,تعداد کمی از مردم ترکیه به زبان های خارجی صحبت می کردند. امروزه  این مسئله در حال بهتر شدن می باشد. بسیاری از افراد جوان تر به زبان انگلیسی و کمی هم به زبان های دیگر در حد تخصص  صحبت می کنند. هنوز هم زبان ( و یافتن مترجم مجرب)  یک مشکل به حساب می آید. بیشتر مردمی که به ترکیه می آیند قادرنیستند ساده ترین کارها هم انجام بدهد: مثل:خرید تجهیزات اداری و یا مبلمان خانگی ,اتصال به یک خط تلفن یا تامین آب و غیره.

برای یک تجارت، تصمیم گیری درمورد اینکه چگونه با این مسئله برخورد بشود  موضوعی است که  شما باید در نظر بگیرید.

اختلاف های فرهنگی در ترکیه

بسیاری از واضح ترین چالش های فرهنگی که درهنگام زندگی ,سفر,یا تجارت در ترکیه با آن مواجه خواهید شد ناشی از تنوع زیاد  درون کشور است. البته در هر کشوری تنوع وجود دارد ,اما تنوع در ترکیه  بیشتر از بقیه جاها  قابل  توجه می باشد.

نمونه های زیادی از این تنوع وجود دارند. اغلب آنها مشابه می باشند.

آمیخته ای از مردمان گوناگون

ترکیه سابقه طولانی در گوناگونی فرهنگ های مختلف دارد. هسته فرهنگ ها از فرهنگ های مختلف مدیترانه شرقی و آسیای مرکزی بخصوص تراس و آسیای صغیر وکمی هم فرهنگ اروپای شرقی و قزاقستان نشات گرفته شده است. پس از سال ها، این فرهنگ ها بطور تکراری باهم آمیخته شده اند ،‌برخی هم جدا شده اند و باز باهم آمیخته شده اند که در هرزمان باعث بروزاختلافاتی شده است.

این مولفه های فرهنگی در زمان فرمانروایی روم و یونان و مدیترانه شرقی بوجود آمده اند که امروزه چیزی که باقی مانده این است که ترکیه یک بازیکن اصلی بود. این فرهنگ ها در اوایل دوره مسیحیت باز شکل گرفتند که تا زمانی که اسلام در قرن های ۱۱ و ۱۲روی کار بیاید برروی ترکیه تاثیر گذاشت.

پس از ۳۰۰سال رقابت بین فرقه های مختلف اسلام ,عثمانی ها از سال ۱۴۵۳ تا زمان ایجاد دولت مدرن ترکیه در سال ۱۹۲۳ ترکیه را تحت سلطه خود درآوردند.  امپراتوری عثمانی در آن زمان ها، چندنژادی و چند مذهبی بود و در راس اسلام سنی قرار داشت  ، و رهبر غیر رسمی دنیای اسلام شد.

جمهوری ترکیه  توسط مصطفی کمال آتاتورک بوجود آمد و او ترکیه را به عنوان یک جامعه مدرن ,سکولار و جامعه متمرکز به غرب  دوباره تعریف کرد – با این وجود اینکه حدود ۹۹٪ از جمعیت آن مسلمان بود.

امروزه،  طبق گفته رجب طیب اردوغان، ترکیه دوباره در یک فاز گذار قرار دارد.  به عنوان یک دموکرات محافظه کار که ریشه های اسلام گرایی دارد به نظر می رسد که او در سال های اخیر در حال تلاش برای تغییر ترکیه بوده تا آن را به یک جامعه سکولار  و کمی لیبرال  تبدیل کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط زندگی و مهاجرت به کانادا نیز میتوانید کتاب کانادایی شو را دانلود کنید و مطالعه کنید. برای دانلود کتاب کانادایی شو میتوانید بر روی مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور های مختلف و کار در بلژیک و سایر کشور ها میتوانید به سایت کوچر مراجعه کنید.

منبع: www.koucher.com

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر