;
coinex

فیلم Aladdin 2019 ؛ نسخه جدید انیمیشن علاءالدین کلاسیک دیزنی

فیلم علاءالدین 2019 فیلم/انیمیشنی است موزیکال و خانوادگی که بازسازی و اجرای جدید نسخه کلاسیک این کارتون (1992) به حساب می‌آید. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر زمان اکران،نمرات و بازیگران فیلم Aladdin 2019 به همراه گالری تصاویر، زمان اکران، یودجه ساخت و میزان فروش آن.

فرهنگ مشرق زمین به خصوص خاورمیانه فعلی، برای ساکنان مغرب زمین  جذابیت بسیاری داشته و داستان‌های مرموز این بخش از زمین دستمایه بسیاری از فیلم‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری شرکت‌های بزرگ فیلمسازی و استودیوهای آمریکایی شده است. انیمیشن و کارتون نیز در این جذابیت سهیم بوده و تعداد زیادی از کارتون‌های موفق و محبوب دیسنی با الهام از داستان‌های شرقی ساخته شده است. یکی از مشهورترین این انیمیشن‌ها که برای بسیاری از کودکان و نوجوانان دهه 1360 به نوعی نوستالژی محسوب می‌گردد، انیمیشن علاالدین بود.

انیمیشن علاالدین 1992 / 1371

این کارتون موفق و جذاب دیسنی (یا دیزنی) که مانند اکثر کارتون‌های دهه 1990 میلادی، سوژه‌ای برای طراحی یک بازی کامپیوتری با گرافیک و رنگ‌آمیزی زیبا در سبک پلتفورمر (Platformer) نیز گردید، بر اساس داستان‌ علاالدین و چراغ جادوی مجموعه هزار و یک شب ساخته شد.

این کارتون مدت زمانی برابر با 90 دقیقه داشت و کارگردانی آن نیز توسط زان کلمنتس (Ron Clements) انجام گردید. این انیمیشن که در رده بهترین انیمیشن‌های تاریخ نیز قرار گرفت، با بودحه‌ای در حدود 28 میلیون دلار (معادل 4.2 میلیارد تومان با دلار 150 تومانی اوایل دهه 1370 و نزدیک به 400 میلیارد تومان فعلی) به فروشی بیش از 500 میلیون دلار (75 میلیارد تومان قبلی/ 7000 میلیارد تومان فعلی) دست یافته و در رده پرفروش‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت.

صداپیشگان/دوبلورها

از حاضران و صداپیشگان این انیمیشن می‌توان به هنرمندان زیر اشاره کرد:

  • رابین ویلیامز فقید در نقش غول چراغ جادو
  • اسکات وینگر (Scott Weinger) در نقش علاالدین
  • لیندا لارکین (Linda Larkin) در نقش شاهدخت جزمین
  • جوناتان فریمن (Jonathan Freeman) در نقش جعفر

فیلم Aladdin 2019 ؛ بازی کارتون کلاسیک علاءالدین

با پیشرفت تکنولوژی و موفقیت نسبی آثار بازسازی شده نسخه‌های کلاسیک، استودیوهای ساخت کارتون نیز پا به این عرضه گذاشتند. سال 2019 نیز یکی از جذاب‌ترین سال‌ها برای طرفداران کارتون بوده و تعداد زیادی از آثار این ژانر راهی سینماها خواهد شد که در نوشته بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر برترین کارتون های سال به معرفی آنها پرداختیم. اما گذشته از قسمت‌های جدید کارتون‌هایی مانند داستان اسباب بازی 4، مربی اژدها (How to Train Your Dragon)، فروزن (Frozen) و …، چند کارتون قدیمی نیز با تکنیک و بازسازی جدید مانند شیر شاه (Lion King) و دامبو (Dumbo) بر پرده سینما‌ها قرار خواهند گرفت که همگی توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین فیلم های 2019 و پرفروش ترین فیلم های 2019 را نیز دارند. یکی از این نسخه‌های بازسازی شده جدید، فیلم Aladdin 2019 است.

فیلم Aladdin 2019 ؛ نسخه جدید بازسازی شده انیمیشن کلاسیک دیزنی
فیلم انیمیشن لایو اکشن جدید علاالدین 2019

فیلم علاءالدین جدید با تکنیک لایو اکشن (Live Action) یا شبیه سازی حرکت‌های شخصیت‌های کارتونی با استفاده از بازیگران طبیعی ساخته شده و کارگردانی آن توسط کارگردان مطرح انگلیسی، گای ریچی (Guy Ritchie) همسر خواننده بسیار موفق آمریکایی مدونا (Madonna صورت گرفته است. فیلمنامه نیز بر اساس شخصیت‌های هزار و یک شب نسخه کلاسیک و توسط شخص کارگردان به همراه جان آگوست (John August) نوشته شده است.

فیلم انیمیشن علاالدین 2019 که یک فیلم جداب خانوادگی نیز به حساب می‌آید، مدت زمانی برابر با 128 دقیقه داشته و بودجه ساخت آن نیز در حدود 185 میلیون دلار (معادل 2600 میلیارد تومان فعلی) اعلام شده که البته با توجه به فروش 500 میلیون دلاری نسخه سال 1992، به احتمال بسیار زیاد در رده فیلم‌های موفق سال قرار خواهد گرفت.

هنرپیشگان و صداپیشگان

مانند تمامی کارتون‌های و انیمیشن‌های موفق چند دهه گذشته، تیم دوبلاژ و صداگذاری فیلم Aladdin 2019 نیز مانند تیم بازیگران، متشکل از چهره‌های سرشناس هالیوود و صنعت سینما است. البته بر خلاف نسخه‌ها و انیمیشن‌های چند سال پیش، تیم بازیگری بیشتر بر استفاده از بازیگران با ریشه شرقی تکیه کرده است.

از نکات قابل توجه این فیلم می‌توان به حضور نوید نگهبان، هنرمند 50 ساله مشهدی ایرانی/آمریکایی اشاره کرد:

  • ویل اسمیت (Will Smith) در نقش غول چراغ جادو
  • منا مسعود در نقش علاالدین
  • نائومی اسکات در نقش شاهدخت جزمین
  • نوید نگهبان در نقش سلطان
  • مروان کنزاری در نقش جعفر
  • نسیم پدراد در نقش دالیا
  • بیلی مگنوسن (Billy Magnussen) در نقش شاهزاده آندرس
  • تالیا بلیر (Taliyah Blair) در نقش لیان
  • آبری لین (Aubrey Lin) در نقش اومی
  • امیر بوتروس در نقش جمال
  • نومان آکار در نقش حکیم
  • آلن تودیک (Alan Tudyk) در نقش لاگو

خلاصه داستان

علاالدین (با بازی منا مسعود) پسر بازیگوش و خلافکار ولی خوش قلب بوده که عاشق شاهدخت شهر آگرابا، جزمین (با بازی نائومی اسکات) دختر سلطان (با بازی نوید نگهبان) است. برای رسیدن به این عشق، جعفر (با بازی مروان کنزازی) وزیر بدذات سلطان، علاالدین را مجبور به یافتن چراغ جادویی می‌کند که غولی مهربان (با بازی ویل اسمیت) در آن به دام افتاده…

زمان اکران

بر اساس اطلاعات منتشر شده زمان اکران فیلم Aladdin 2019 در روز 24 ماه می (مصادف با 3 خرداد 1398) اعلام شده است.

میزان فروش فیلم علاءالدین 2019

کارتون/فیلم علاءالدین 2019 تاکنون به فروشی در حدود 355 میلیون دلار (معادل 4300 میلیارد تومان) در ایالات متحده، 700 میلیون دلار (معادل 8400 میلیارد تومان) در سایر نقاط جهان و 1 میلیارد و 50 میلیون دلار (معادل 12600 میلیارد تومان) در سرتاسر جهان دست یافته و در رده‌های برتر پرفروش ترین فیلم های 2019 قرار گرفته است.

فیلم علاءالدین 2019 در یک نگاه

نام لاتین Aladdin
نام فارسی علاءالدین
سال ساخت 2019
شرکت سازنده Walt Disney Pictures
بودجه ساخت 183 میلیون دلار (برآورد شده)
میزان فروش 1050 میلیون دلار
نمره IMDB 7.1
نمره Metacritic 54
مدت زمان 128 دقیقه
ژانر انیمیشن/لایو اکشن ترکیبی خانوادگی
کارگردان گای ریچی
تاریخ اکران 24 می 2019 / 3 خرداد 1398

گالری تصاویر انیمیشن Aladdin 2019

منبع: IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر