;
coinex

گردهمایی تابستانه انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی شهر تهران

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی روز سه شنبه یازدهم تیرماه میزبان تعداد قابل توجهی از اعضا و فعالان این حوزه در هتل همای تهران بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران (کسب و کارهای اینترنتی)، در ابتدای این رویداد رضا الفت‌نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضو هیات مدیرۀ انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی با اشاره بر اهم مشکلات انجمن و اتحادیه، آنها را فراتر از تهدید بیان کرد و گفت:

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از سوی سازمان‌های نظارتی بشدت تحت فشار هستند چرا که برخی از این ارگان ها درصدد هستند با استفاده از فشار به اطلاعات کسب‌و‌کارها دسترسی داشته باشند.

در ادامه این گردهمایی شایان شلیله، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی از تهیه سند جامع مشکلات قانونی و چالش‌های اکوسیستم استارتاپی خبر داد و افزود:

چالش امروز کسب و کارهای آنلاین، جنگ سازمان‌ها و وزارت‌‌خانه‌های دولتی بر سر نظارت بر کسب‌وکارهای آنلاین است. تا چندسال گذشته دولت به فکر نظارت و قانون گذاری برای کسب و کارهای اینترنتی نبود ولی در حال حاضر تمام توجه سازمان‌های دولتی به نظارت بر کسب و کارهای آنلاین معطوف شده است. باید توجه داشت ذات کسب و کارهای آنلاین شفافیت است برای مثال اسنپ و تپسی در سال بجای یک بار چهار بار سوء پیشینۀ راننده را بررسی می­کنند، پس بیشتر از دولت خود آنان به خاطر حفظ اعتماد مشتریان نگران هستند. درخواست ما از دولت این است که چارچوب نظارت بر کسب‌وکارهای آنلاین را تعیین کند و نظارت بر این کسب و کارها را به بخش خصوصی واگذار کند. همچنین باید تعریف اکوسیستم استارتاپی از ساختارهای دولتی مشخص باشد.

شلیله در مورد کار صنفی توضیح داد: «هدف اصلی کار صنفی تعامل بیشتر برای اخذ امتیاز بیشتر برای کسب‌وکارها و صنف است. انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی بر منافع کارفرمایان تمرکز دارد. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی برای کمک به کسب‌کارهای آنلاین در حوزه مالیات در کمیسیون حل اختلاف حضور دارد و برای تامین منافع این کسب‌وکارها چانه زنی می‌کند. از تمام کسب‌وکارهای اینترنتی خواهش می‌کنیم تا مشکلاتشان را در حوزه مالیات با انجمن نصفی کسب‌وکارهای اینترنتی در میان بگذارند.»

او با اشاره بر طرح نوآفرین گفت:

در کار صنفی باید پذیرفت که برخلاف مشکلات کسب‌وکار خودمان، قادر به حل ریشه‌ای مشکلات دولت نیستیم. با این حال اتفاقات خوبی نظیر قبول دادستانی برای مسدود نکردن حساب‌های کسب‌وکارهای آنلاین و تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت رقم خورده است. طرح نوآفرین ده درصد از مشکلات را حل می‌­کند. باید از آن حمایت کرد هر چند متاسفانه دولت باید سگمنت های دیگر هم در این طرح در نظر می­‌گرفت.

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در مورد شفاف سازی مالی در این انجمن گفت: « گزارش مالی انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در راستای شفاف سازی به طور فصلی و سالیانه منتشر می‌شود. برای نمونه سود یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.»

در بخش بعدی دورهمی تابستانه انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی نوبت به اعضا و صاحب نظران رسید تا اهم دغدغه ها و مشکلاتشان را به صورت بی­واسطه با اعضای هیئت مدیره و دیگر حضار مطرح و پاسخ هایشان را دریافت کنند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر