;
coinex

شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی

باروبندیل را جمع کرده و همه چیز را برای رفتن به سفر آماده کرده‌ایم، اما گاهی به دلایل مختلف مجبور به تغییر برنامه و موکول کردن سفر به زمان دیگر می‌شویم. در اینصورت مراحل کنسل کردن بلیط هواپیما را پیش‌روی خود خواهیم داشت. اطلاع از قوانین و شرایط کنسلی راه را ساده‌تر و دغدغه‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

به گزارش تکراتو بنا به اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک خرید بلیط هواپیما از اقدامات مهمی است که قبل از سفر باید انجام دهیم؛ اما بعد از خرید بلیط به هر دلیلی ممکن است برنامه سفر عوض شده و ما مجبور به کنسل کردن بلیط هواپیما شویم. از این رو بهتر است قبل از نهایی کردن خرید بلیط هواپیما از قوانین و شرایط کنسلی بلیط اطلاع داشته باشید. در این مطلب آژانس هواپیمایی ستاره ونک به سؤالات شما در خصوص نحوه کنسل کردن بلیط هواپیما و شرایط آن پاسخ می‌دهد.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما با توجه به شرکت هواپیمایی و نوع بلیط خریداری شده تعیین می‌شود. به عنوان مثال قوانین کنسلی بلیط لوفت هانزا با هواپیمایی ترکیش متفاوت می‌باشد؛ بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی و حضوری قوانین پرواز را مطالعه کرده و یا از کارشناس فروش خود بخواهید شرایط کنسلی را برایتان توضیح دهد.

کنسل کردن بلیط هواپیما داخلی

بلیط‌ هواپیمای داخلی به دو نوع بلیط چارتری و سیستمی تقسیم‌بندی می‌شود. نرخ بلیط‌های چارتر معمولاً ارزان‌تر از سیستم است اما این بلیط‌ها غیرقابل کنسلی هستند و درصورتی که مسافر از بلیط خود استفاده نکند، مبلغ پرداخت شده به طور کامل سوخت می‌شود؛ اما اگر پرواز از طرف ایرلاین لغو شود، پرواز جایگزین معرفی شده و یا مبلغ به صورت کامل به مسافر عودت داده می‌شود.

بلیط هواپیمای سیستمی گرانتر از چارتر است اما اختیارات بیشتری را برای کنسلی و تغییر تاریخ به مسافران می‌دهد. بلیط سیستمی را با پرداخت مبلغ جریمه می‌توان کنسل کرد. میزان جریمه کسر شده از بلیط در هر ایرلاین متفاوت است اما در حالت کلی دو عامل زمان پرواز و کلاس پروازی میزان پرداخت جریمه را مشخص می‌کنند. هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر شویم میزان پرداخت جریمه نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید قوانین کنسلی بلیط هواپیمایی داخلی را در سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونک قسمت قوانین و مقررات مشاهده کنید.

کنسل کردن بلیط هواپیما خارجی

بلیط‌های خارجی نیز همانند بلیط‌های داخلی نوع سیستمی و چارتر دارند. بلیط‌های چارتر بسته به قانون آژانس چارتر کننده در برخی از مسیرها غیرقابل کنسلی هستند و در برخی دیگر با کسر مبلغی از بلیط می‌توان آن‌ها را کنسل کرد؛ اما بلیط‌های سیستم شرایط کاملاً متفاوت دارند و هر ایرلاین قوانین کنسلی مخصوص به خود را دارد.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما خارجی در وب‌سایت‌های آن‌ها قابل مشاهده است. همچنین در صورت خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت ستاره ونک می‌توانید قبل از خرید نهایی، شرایط کنسلی بلیط خود را مشاهده کنید. در صورت خرید حضوری نیز کارشناسان فروش بلیط هواپیما در ستاره ونک شرایط کنسلی بلیط هواپیما را به طور کامل برایتان توضیح خواهند داد.

آیا کنسل کردن بلیط هواپیما به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است؟

اگر بلیط هواپیما خود را به صورت آنلاین خریداری کرده‎اید، می‌توانید آن را به صورت آنلاین نیز کنسل کنید. برای این کار می‌توانید به سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما مراجعه کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و شماره بلیط را در قسمت مشخص شده وارد کرده و بلیط هواپیما را کنسل کنید. پس از کنسل کردن بلیط مبلغ با کسر جریمه‎‌های مشخص شده به حساب شما بازگردانده می‌شود و یا می‌توانید آن را جهت خریدهای بعدی در کیف پول حساب کاربری خود نگه دارید.

در چه صورتی پروازها بدون جریمه کنسل می‌شوند؟

در برخی از مواقع پرواز نه از طرف مسافر، بلکه به دلایل مختلف از سوی ایرلاین کنسل می‌شود. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت تأخیر، ابطال و یا تعجیل در پرواز به عهده شرکت هواپیمایی مربوطه می‌باشد. در صورت تأخیر و یا تعجیل پروازهای داخلی بیش از 3 ساعت، مسافر می‌تواند پرواز را کنسل کرده و مبلغ پرداخت شده را بدون کسر جریمه دریافت کند.

این قانون در پروازهای خارجی با توجه به نوع ایرلاین متفاوت است؛ اما به طور کلی در صورتی کنسلی پرواز از طرف شرکت هواپیمایی یا پرواز جایگزین معرفی شده و یا مبلغ به صورت کامل به مسافر عودت داده می‌شود.

کنسلی بلیط‌های دو طرفه (رفت و برگشت)

در اغلب مسیرهای خارجی بلیط به صورت رفت و برگشت صادر می‌شود. در این مواقع به هر دلیلی ممکن است مسافر تاریخ پرواز برگشت خود را کنسل کرده و زمان برگشت را جلوتر یا عقب‌تر بیندازد. در اینصورت کنسل کردن پرواز برگشت یا تغییر تاریخ آن مستلزم پرداخت جریمه از طرف مسافر خواهد بود. همچنین در بلیط‌های رفت و برگشت اگر مسافر از پرواز رفت خود استفاده نکند، پرواز برگشت هم بدون بازگشت مبلغ کنسل خواهد شد.

نکات مهم:

  • پس از کنسل کردن بلیط، زمان برگشت مبلغ در بلیط‌های داخلی و خارجی و شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است.
  • در صورت که مسافر بخواهد ساعت و تاریخ بلیط خود را در مسیر خاص تغییر دهد، ممکن است مجبور به پرداخت مبلغی اضافه‌تر گردد. چرا که در برخی از مواقع تغییر تاریخ با تغییر کلاس پروازی همراه خواهد بود.

شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی | آژانس هواپیمایی ستاره ونک

شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک مراجعه کرده و یا با شماره 88880000-021 تماس بگیرید.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر