;
coinex

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

کیا K900 مدل 2019 یا کی 900 نمونه‌ایست در خودروهای کلاس بدنه سدان سایز بزرگ که عنوان لوکس‌ترین خودروی کره ای را نیز به دوش می‌کشد. در این نوشته به مرور تاریخچه و مشخصات فنی و امکانات و قیمت و رقبای آن خواهیم پرداخت.

خودروهای آسیایی به خصوص نمونه‌های ساخت کشور کره در چند دهه گذشته همیشه به عنوان نمونه‌هایی کوچک، ارزانقیمت و بسیار کم مصرف شناخته می‌شدند که قشر متوسط و کم درآمد را به عنوان بازار هدف خود نشانه گرفته بودند. اما در چند سال گذشته و با جذاب‌تر شدن بازار خودروهای لوکس و سایز بزرگ، این شرکت‌ها با طراحی و تولید خودروهای به اصطلاح لاکچری با مجموعه‌ای از مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات در کنار پیشرانه‌های قدرتمند، به رقابت با برندهای مطرحی مانند ب ام و، مرسدس بنز، آئودی، لینکلن و کادیلاک پرداخته‌اند.

اولین قدم این شرکت‌ها تاسیس زیرمجموعه لکسوس (Lexus) شرکت تویوتا بود که با عرضه در اواهر دهه 1980 میلادی، جایگاهی را برای خودرسازان آسیایی در بین برندهای لوکس ایحاد کرد. پس از آن شرکت‌های هوندا با برند آکورا (Acura)، نیسان با اینفینیتی و هیوندای با جنسیس (Genesis) پا به این عرضه گذاشتند. کیا K900 مدل 2019 یا کی 900 یکی از شاخص‌ترین این نمونه‌ها بوده که بدون درنظر گرفتن برند جنسیس، بزرگترین، لوکس‌ترین و گرانترین اتومبیل ساخت این کشور به حساب می‌آید.

تاریخچه و نسل های مختلف کیا K900/K9/کی ۹۰۰

اولین نسل کیا K9 در سال ۲۰۱۲ میلادی در کره جنوبی تولید شد. این خودرو که از پلتفرم مشترکی با هیوندای ایکوس (Equus که در برخی بازارها از جمله ایران با نام سنتنیال نیز شناخته می‌شود) و هیوندای جنسیس سود می‌برد، در اواخر سال 2012 با نام کیا Qouris راهی مارکت‌های معتبر دیگر نیز شده و به اولین خودروی سدان دیفرانسیل عقب (RWD) این شرکت در بازار ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

کیا K900 نسل اول از طراحی مدرن بدنه سود می برد و جلو پنجره آن که با نام Tiger Nose شناخته می‌شد، یکی از نکات برجسته آن بود. از دیگر امکاناتی که نسل اول این خودرو را به یک نمونه قابل توجه و درخور احترام برای طرفداران خودروهای لوکس با قیمت معقول (در حدود 50.000 دلار) تبدیل می‌کرد می‌توان به مواردی مانند سیستم‌های کمکی رانندگی از جمله سیستم نمایش نقاط کور (Blind Spot Detection) و سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلوی راننده یا هد آپ دیسپلی (Head Up Display یا HUD) اشاره کرد.

موتورهای قدرتمند ۶ سیلندر خورجینی ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۹۶ اسب بخار، ۶ سیلندر خورجینی ۳.۸ لیتری با قدرت ۳۲۹ اسب بخار و موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری با قدرت ۴۲۰ اسب بخار، توان کافی برای عملکرد اسپرت و قابل رقابت با مرسدس بنز کلاس E و ب ام و سری ۷ و سری ۵  را به این خودرو می داد.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 : لوکس ترین و گرانترین خودروی کره

نسل دوم این خودرو لوکس برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک سال ۲۰۱۸ به نمایش عمومی درآمد. این خودرو که توسط طراح مشهور پیتر شریر (Peter Schreyer) طراحی شده، نسبت به نسل قبلی اندکی کشیده‌تر و پهن‌تر بوده و افزایش فاصله دو محور آن نیز موجب به‌وجود آمدن فضای کافی برای سرنشینان عقب (که مهمترین فاکتور در خودروهای لوکس امروزی به حساب می‌آید) شده است.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

کیفیت موارد اولیه ساخته شده در داخل کابین نیز بسیار بالا بوده و توانایی رقابت با برندهای آلمانی و آمریکایی را به کیا K900 مدل 2019 می‌بخشد. نسل دوم این خودرو که در این نوشته به بررسی و مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت، از پلتفرم مشترکی با کیا استینگر (Kia Stinger) و جنسیس G90 سود برده و در کلاس ورودی خودروهای لوکس (Luxury Cars) قرار می‌گیرد.

نقاط قوت

  • کیفیت بالای مواد اولیه
  • طراحی داخلی لوکس
  • پیشرانه قدرتمند
  • امکانات مدرن نسبت به قیمت
  • وجود سیستم انقال قدرت به تمامی چرخ‌ها (AWD)

نقاط ضعف

  • عدم بهره‌گیری از طراحی بدنه اصیل و خاص
  • استفاده بیش از حد از سیستم‌های مدرن و تکنولوژی
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبای خوشنام‌تر

ابعاد و وزن

کیا K900 مدل 2019 همانطور که اشاره شد در رده خودروهای سدان لوکس سایز بزرگ قرار دارد. طول این خودرو در حدود ۵۱۲۰ میلیمتر، پهنای آن در حدود ۱۹۱۵ میلیمتر، ارتفاع آن در حدود ۱۴۹۰ میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با ۳۱۰۵ میلیمتر است. وزن این خودرو نیز در حدود ۲۱۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

به این ترتیب این خودرو می‌توان از لحاظ ابعاد در رده‌ای بالاتر از هیوندای آزرا 2019 با طولی در حدود ۴۹۳۰ میلیمتر و ب ام و سری ۵ با طولی در حدود ۴۹۳۶ میلیمتر و پایین‌تر از مرسدس بنز کلاس S با طولی در حدود ۵۱۴۱ میلیمتر و ب ام و سری 7 با طولی در حدود ۵۱۲۰ میلیمتر قرار خواهد گرفت.

طراحی ظاهری

هرچند طراحی کیا K900 مدل 2019 یک طراحی جدید بوده، اما نمای کلی تقریبا نزدیک به نسل قبلی بوده و تیم طراحی ریسک زیادی برای تغییر نمای کلی آن ننموده است.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

چراغ‌های جلویی نسبتا بزرگ، جلوپنجره مشبک بزرگ و خط سقف با زاویه‌ای کم موجب شده که نمای کلی در حد و اندازه‌های خودروهای لوکس کلاسیک باقی مانده و فضای کافی برای سرنشینان، به خصوص ساکنین بخش عقبی به وجود آید. چراغ‌های عقبی کوچک بوده و سپر و خروجی‌های اگزوز دوگانه ظاهری قدتمند به آن می‌بخشند.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

اما در مجموع طراحی ظاهری و بدنه کیا K900 آنچنان جذاب نبوده و با پیروزی از خط مشی خودروهای کلاسیک، اندکی برای خریداران کمتر از ۵۰ سال قدیمی و کسل کننده خواهد بود.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

طراحی داخلی

هرچقد که طراحی بدنه کیا K900 مدل 2019 خسته کننده و قدیمی است، اما داخل کابین با استفاده از فهرست بلند بالایی از تجهیزات مدرن و کمکی رانندگی و مواد اولیه با کیفیت بالا، فضایی لوکس و بسیار راحت را برای سرنشنان رقم خواهد زد.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

صفحه نمایش اصلی بسیار بزرگ 12.3 اینچی عریض، امکانات کاملی را در اختیار راننده و سرنشیان قرار داده و صندلی‌ها نیز با قابلیت تنظیم در 16 جهت مختلف، در کنار رنگ بندی‌های متنوع و استفاده از چرم و تزئینات چوبی، سطح بسیار بالایی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند.

سیستم صوتی فوق حرفه‌ای ۹۰۰ واتی شرکت لکسیکن (Lexicon) نیز به همراه ۱۷ بلندگوی مجزا، حس و حال یک کنسرت موسیقی را برای سرنشینان تداعی می‌کند. سیستم نورپردازی داخلی نیز با استفاده از سیستم روشنایی خودکار (روشن شدن دکمه ها به محض نزدیک شدن دست) در کنار خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع، جذابیت و راحتی کاملی را برای تمامی سرنشینان فراهم خواهد کرد.

داخل کابین نیز با توجه به طول 5 متری و فاصله دو محور ۳.۱ متری (در حدود  تنها ۹۰ سانتی‌متر کمتر از طول کلی کوییک سایپا) فضایی کاملا کافی را برای تمامی سرنشینان بدون توجه به قد در اختیار می گذارد. ابزارهای کنترلی مختلفی برای سرنشینان صندلی های عقبی نیز وجود دارد که در صورت انتخاب پکیج VIP (قرار گرفتن تنها 2 صندلی عریض در بخش عقبی) امکان کنترل تمامی سیستم های چند رسانه ای و تهویه مطبوع و گرم و سرد کردن صندلی ها نیز از طریق کنسول وسطی برای آنها فراهم می گردد.

در مجموع کابین کیا K900 همانطور که اشاره شد، یکی از نقاط قوت آن بوده و با توجه به انبوه تکنولوژی و ترکیب چرم و چوب، محیطی بسیار لوکس و قابل رقابتی با حریفان اروپایی را از خود به نمایش می گذارد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه‌های موجود برای کیا K900 مدل 2019 همگی از نمونه‌های موجود برای اتومبیل‌های کیا بوده که بسته بازار، در حجم‌های مختلف عرضه می‌گردند:

  1. موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی Lambda GDI
  2. موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری Tau GDI
  3. موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۳ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر Lambda T-GDI

موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۸ لیتری

این موتور تقریبا مشابه با نمونه استفاده شده در هیوندای جنسیس سدان و جنسیس G80 بوده که بدون استفاده از سیستم توربوشارژر و با حجم دقیق ۳.۷۷۸ سی سی و ۲۴ سوپاپ DOHC  و بلوک آلومینیومی ، توانایی تولید نیرویی در حدود ۳۱۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۹۳ پاوند بر فوت (معادل ۳۹۷ نیوتون متر) را دارد. نیروی تولید شده نیز توسط یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک مدرن به چرخ‌های عقبی منتقل می‌گردد.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره
موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری کیا K900

با استفاده از این موتور کیا K900 مدل 2019 در زمانی در حدود ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۴۹ مایل در ساعت (معادل ۲۴۰ کیلومتر در ساعت) را دارد. مصرف سوخت با توجه به ماهیت، ابعاد و نوع موتور نسبتا بالا بوده و این خودرو به طور متوسط در در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر سیکل ترکیبی (شهری/بزرگراهی) به ۱۱.۷ لیتر بنزین نیاز دارد.

موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری Tau GDI

این پیشرانه قدرتمندترین نمونه موجود برای کیا K900 مدل 2019 است. این موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری ۳۲ سوپاپه DOHC و سیستم D-CVVT به حجم دقیق ۵.۰۳۸ سی سی، توانایی تولید نیرویی برابر با ۴۲۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۸۳ پاوند بر فوت (معادل ۵۲۰ نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می گردد.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره
موتور ۸ سیلندر خورجینی کیا کی ۹۰۰ مدل ۲۰۱۹

عملکرد کیا K900 مدل 2019 با این موتور بسیار چذاب‌تر از موتور عادی بوده و آن را در عرض ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. حداکثر سرعت نیز مشابه بسیاری از خودروهای موجود در بازار به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده، اما توانایی دستیابی به سرعتی در حدود ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد. مصرف سوخت نیز با توجه به ابعاد و توانایی‌ها، طبیعتا بالا بوده و این خودروی لوکس کره ای برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر به صورت میانگین به بیش از ۱۳ لیتر بنزین نیاز دارد.

موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۳ لیتری توربو T-GDI

این پیشرانه موتور استاندارد کیا K900 مدل 2019 در بسیاری از بازارهای از جمله آمریکا است. این موتور ۶ سیلندر خورجینی ۲۴ سوپاپه DOHC با بلوک آلومینیومی، با حجم دقیق ۳۳۴۲ سی سی، نمونه موجود برای کیا استینگر بوده و با استفاده از سیستم توربوشارژر دوبل (Twin Turbo – تویین توربو) توانایی تولید نیرویی برابر با ۳۶۵ اسب بحار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۷۶ پاوند بر فوت (معادل ۵۱۰ نیوتون متر) را در بازه دور موتورهای ۱۳۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه دارد.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره
موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۳ لیتری توربو کیا کی ۹۰۰

نیروی تولیدی موتور نیز توسط همان جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد. علیرغم توانایی پایین‌تر این موتور و با توجه به سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، کیا K900 مدل سال 2019 با این موتور سریع‌ترین نمونه برای این خودرو بوده و در عرض تنها ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف سوخت نیز برای این توانایی و عملکرد منطقی بوده و کی 900 جدید برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت نزدیک به ۱۰ لیتر سوخت نیاز خواهد داشت.

تجهیرات و امکانات رفاهی و سرگرمی

به محض قرار گرفتن یک اتومبیل در جمع خودروهای لوکس، فهرست بلند بالایی از تجهیزات و امکانات رفاهی (یا به گویش رایج در ایران آپشن) به آن اضافه شده و کیا K900 نیز به عنوان لوکس ترین خودروی کره ای از این قاعده مستثنی نیست. برخی از امکانات موجود در کابین این خودرو عبارتند از:

  • آیینه‌های جانبی الکتریکی با قابلیت تنظیم نور و مجهز به گرمکن
  • ورود بدون نیاز به کلید به خودرو
  • باز شدن خودکار در صندوق عقب با ریموت کنترل
  • دکمه استارت خودرو
  • برف پاک کن ها خودکار
  • چراغ‌ها مجهز به لامپ‌های LED
  • رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی
  • صفحه نمایش رنگی فوق عریض ۱۲.۳ اینچی
  • نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف
  • سیستم صوتی ۹۰۰ واتی با ۱۷ بلندگوی مجزا ساخت شرکت لکسیکن
  • ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث
  • سیستم چند رسانه‌ای و کمکی UVO شرکت کیا با پشتیبانی از فرامین صوتی
  • سیستم شارژ بدون سیم گوشی
  • هدآپ دیسپلی
  • سیستم تهویه مطبوع سه گانه (Tri Zone Climate Control)
  • صندلی راننده با تنظیم الکتریکی در ۲۰ جهت مختلف
  • صندلی سرنشین کناری با تنظیم الکتریکی در ۱۶ جهت مختلف
  • صندلی‌های جلویی و غربیلک فرمان مخجه به گرمکن و سیستم تهویه
  • پوشش‌های چرم ناپا (Nappa) برای صندلی‌ها
  • تزئینات چوبی و کرومی در داخل کابین
  • سیستم تنظیم الکتریکی صندلی‌های عقبی در ۱۲ جهت مختلف
  • سیستم تهویه برای صندلی‌های عقبی
  • صفحه پشت آمپر تمام رنگی LED با سایز ۱۲.۳ اینچ
  • ساعت آنالوگ برند Morris Lacroix
  • نمایش نمای عقب خودرو در بخش پشت آمپر یا Rear View Monitor
  • تایرهای ساخت شرکت میشلن در سایز 245/45/19 در جلو و 275/40/19 در عقب

تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی

مانند تمامی خودروهای مدرن امروزی، سیستم‌های کمکی رانندگی و ایمنی متعددی نیز در کیا K900 مدل 2019 گنجانده شده است:

  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) هوشمند تطبیقی با قابلیت کاهش سرعت در پیچ ها
  • سیستم هوشمند ناوبری در اتوبان ها (HDA)
  • سیستم کمکی جلوگیری در برخورد از جلو (FCA)
  • سیستم سنجش هوشیاری راننده
  • سیستم لرزش غربیلک فرمان در صورت تشخیص عدم هوشیاری
  • سیستم کمکی ترمز در پیج‌ها (CBC)
  • سیستم نمایش کامل و هشدار نقاط کور خودرو
  • ترمز دستی الکتریکی
  • سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (LKA)
  • سیستم خروج ایمن (SEA) با قابلیت تشخیص خودروهای عبوری
  • دوربین کمکی ۳۶۰ درجه
  • ایربگ‌های جانبی در جلو و عقب و ایربک مخصوص زانوی راننده
بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره
کیسه های هوا

تجربه رانندگی و عملکرد

بر اساس نظریات داگ دی مورو (Doug DeMuro – سردبیر مجله Autotrader ایالات متحده) کیا K900 مدل 2019 خودروییست که پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود نموده است. عملکرد پیشرانه ۳.۳ لیتری توربو با توجه به توانایی کلی بیشتر نسبت به موتور V8 آن را به بهترین نمونه برای این خودرو تبدیل نموده؛ اما موتور ۳.۸ لیتری V6 برای جثه و وزن این خودرو اندکی ضعیف بوده و به طور نسبی آن را به یک خودرو کند (در مقایسه با بازه قیمتی و رقبای قدرتمند) تبدیل می‌کند.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

اما برای خودرویی که لقب لوکس ترین خودروی یک کشور را یدک می‌کشد، عملکرد فنی در درجه دوم اهمیت قرار داشته و نقطه قوت این خودرو، کابین بسیار راحت و مملو از امکانات رفاهی، سرگرمی، ایمنی و کمکی رانندگی آن است. صندلی‌های جلویی و به خصوص عقبی (علی الخصوص در مدل‌های مجهز به پمیج VIP)، فضایی بسیار راحت و جادار را برای سرنشینان رقم می‌زند. صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰ نیز به خوبی تمامی نیازهای رانندگان را برآورده خواهد کرد.

در مجموع، لوکس ترین خودروی کره ای فعلی بازار، هم سواری نرم و راحتی را ارائه داده هم در صورت تجهیز به موتور ۶ سیلندر توربو، عملکردی نزدیک به رقبای لاکچری خود دارد.

قیمت کیا K900 مدل 2019

قیمت کیا K900 مدل 2019 بسته به سطح تجهیزات و پیشرانه انتخابی رقمی مابین ۵۷.۰۰۰ دلار تا ۷۵.۰۰۰ دلار (در حدود ۶۸۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار با ارز ۱۲.۰۰۰ تومانی در زمان نگارش) است که البته به نسبت رقبای صاحب‌نام تر کلاس ورودی خودروهای لوکس (Entry Level Luxury Carts) اندکی بیشتر است.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

اما شیوه فروش آن در آمریکا به گونه‌ای بوده که با توجه به حداقل حقوق در حدود ۱۵۰۰ دلاری ماهانه در ایالات متحده، به یک کارمند متوسط با درآمد در حدود ۳.۰۰۰ دلار در ماه (در حدود ۳۵ میلیون تومان) با پرداخت ماهانه کمتر از ۹۰۰ دلار (در حدود ۱۰ میلیون تومان) توانایی خرید آن را در اقساط کاملا بدون بهره کمتر از 6 ساله خواهد داشت.

قیمت کیا K900 در ایران؟

کیا K900 مدل 2019 مثل بسیاری دیگر از خودروهای روز دنیا در بازار ایران حضور ندارد. اما در صورت ورود و با توجه به قیمت ۱ میلیارد تومانی هیوندای آزرا 2019 با قیمت ۳۳.۰۰۰ دلار، با رقمی بیش از ۲ میلیارد تومانی در اختیار نزدیکان و آقازاده هایی با ژن خوب قرار می گرفت.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

رقبا

رقبای کیا K900 مدل 2019 در بازار خودروهای لوکس قعلی عبارتند از:

  • ب ام و سری 5 با قیمت پایه در حدود ۵۶.۰۰۰ دلار
  • کادیلاک CT6 با قیمت پایه ای در حدود ۵۲.۰۰۰ دلار
  • مرسدس بنز کلاس E با قیمت پایه ای در حدود ۵۴.۰۰۰ دلار
  • لینکلن کنتیننتال با قیمت پایه ای در حدود ۴۸.۰۰۰ دلار
  • ولوو S90 با قیمت پایه ای در حدود ۵۰.۰۰۰ دلار
  • آئودی A6 با قیمت پایه ای در حدود ۵۵.۰۰۰ دلار

سخن آخر

در مجموع کیا K900 مدل 2019 با توجه به حجم گسترده امکانات رفاهی و سرگرمی، توانایی قرار گرفتن به عنوان یک گزینه مناسب برای کسانی که توجه زیادی به برند خودرو ندارد، خواهد بود. طبیعتا مدل های مجهز به موتور 3.3 توربو با توجه به عملکرد مشابه با خودروهای اسپرت، گزینه جذاب تری برای سنین پایین تر بوده و توانایی به چالش کشیدن بسیاری از خودروهای موجود در جاده را خواهد داشت.

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که یک شهروند آمریکایی با درآمد متوسط ۲۵۰۰ دلار در ماه، توانایی خرید کیا K900 مدل 2019 به عنوان یک خودروی لوکس را با حقوق ۲ سال خود خواهد داشت. اما یک ایرانی با درآمد ماهیانه ۱۰ میلیون تومان (که البته بیش از ۳ برابر میانگین درآمد ۸۰ درصد از افراد جامعه است) برای خرید کیا سراتو 2019 به عنوان ارزان ترین خودروی شرکت کیا با قیمت پایه ۱۹.۰۰۰ دلار/۲۲۸ میلیون تومان به زمانی بیش از ۲ برابر نیاز دارد. اینجاست که تفاوت سیاست های نادرست دولت در مقایسه با قدرت های اقتصادی و موفق جهان آشکار می گردد.

مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 در یک نگاه

V6 3.8 V6 3.3 Turbo V8 5.0
حجم موتور (سی‌سی) ۳۷۷۸ ۳۳۴۲ ۵۰۳۸
تعداد سیلندر ۶ خورجینی ۶ خورجینی توربو ۸ خورجینی
تعداد سوپاپ ۲۴ DOHC ۲۴ DOHC ۳۲ DOHC
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلو چهار چرخ چرخ‌های جلو
گیربکس ۸ اتوماتیک ۸ اتوماتیک ۸ اتوماتیک
قدرت (اسب بخار) ۳۱۱ ۳۶۵ ۴۲۰
گشتاور (نیوتون متر) ۳۹۷ ۵۱۰ ۵۲۰
شتاب 0 تا 100 ۷.۵ ۴.۹ ۵.۱
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ۱۰ لیتر ۱۳ لیتر
طول ۵۱۲۰ ۵۱۲۰ ۵۱۲۰
عرض ۱۹۱۵ ۱۹۱۵ ۱۹۱۵
ارتفاع ۱۴۹۰ ۱۴۹۰ ۱۴۹۰
فاصله دو محور ۳۱۰۵ ۳۱۰۵ ۳۱۰۵
وزن (تن) ۲.۱ ۲.۱ 2.2
سایز تایر (جلو) ۱۹/۴۵/۲۴۵ ۱۹/۴۵/۲۴۵ ۱۹/۴۵/۲۴۵
سایز تایر (عقب) ۱۹/۴۰/۲۷۵ ۱۹/۴۰/۲۷۵ ۱۹/۴۰/۲۷۵
قیمت (دلار) ۵۷.۰۰۰ ۶۴.۰۰۰ ۷۴.۰۰۰

گالری تصاویر کیا K900/K9/کی 900

منابع:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر