;
coinex

معرفی انیمیشن فروزن 2 / Frozen II دیسنی؛ پرفروش ترین فیلم هفته با فروش 350 میلیون دلار

فیلم انیمیشن فروزن 2 یا Frozen II ، موفق به فروشی در حدود 350 میلیون دلار در هفته اول اکران خود شد و در جمع پرفروش ترین فیلم های سینمایی هفته قرار گرفت. در این نوشته ضمن آشنایی، مروری خواهیم داشت بر تیم سازنده و تاریخ اکران و میزان فروش و دانلود تریلر این کارتون جدید شرکت دیسنی.

فیلم های انیمیشن یا کارتون طرفداران بسیاری بین عامه مردم دارند. برخی از این فیلم ها نیز با فروش بسیار بالا موفق به قرار گرفتن در فهرست بهترین و پرفروش ترین های سال می شوند. به عنوان مثال می توان به نمونه هایی مانند شگفت انگیزان 2 اشاره کرد که علاوه بر قرار گرفتن در جمع بهترین انیمیشن های 2018 موفق به حضور در جمع بهترین فیلم های 2018 و پرفروش ترین فیلم های 2018 نیز شد.

فیلم های سال 2019 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انیمیشن های جدید مانند نسخه بازسازی شده شیر شاه، علاءالدین و قسمت جدید سری داستان اسباب بازی (Toy Story 4) در جمع بهترین فیلم های 2019 و پرفروش ترین فیلم های 2019 شدند. یکی دیگر از انیمیشن هایی که به تازگی اکران شده، قسمت جدید فروزن است. این انیمیشن که یکی از بهترین کارتون های 2019 نیز به حساب می آید، به تازگی راهی سینماهای جهان شده و امید زیادی به تکرار موفقیت قسمت اول دارد.

فروزن / Frozen

در سال 2013 شرکت والت دیسنی انیمیشنی به نام فروزن را منتشر کرد. این انیمیشن که بر اساس داستان ملکه یخی یا The Snow Queen هانس کریستین اندرسن (Hans Christina Andersen) نویسنده مشهور دانمارکی متولد سال 1805 میلادی  و متوفی سال 1875 میلادی ساخته شده بود، موفق به فروشی در حدود 1.3 میلیارد دلار (در حدود 4000 میلیارد تومان با ارز 3.000 تومانی سال 92 و در حدود 16900 میلیارد تومان با ارز 13.000 تومانی فعلی) شد و به یکی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل شد.

پوستر فیلم Frozen سال 2013
پوستر فیلم Frozen سال 2013

این انیمیشن 1 ساعت و 42 دقیقه ای، توسط کریس باک (Chris Buck) و جنیفر لی (Jennifer Lee) ساخته شده بود و علاوه بر فروش بالا، با کسب نمرات 7.5 از 10 از کاربران IMDB و 74 از 100 از منتقدین به یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان تبدیل شد. این کارتون با تکیه بر داستان جذاب و کودک محور خود در جمع خاطرات فراموش نشدنی متولدین نیمه دوم دهه 80 شمسی نیز قرار گرفت.

صداپیشگان

تیم دوبله این انیمشن نیز مانند بسیاری از کارتون های موفق چند سال گذشته، از بازیگران و هنرپیشگان نام آور و مشهور سینمای جهان تشکیل شده بود:

  • ایدینا منزل (Idina Menzel) در نقش ملکه السا
  • کریستن بل (Kristen Bell) در نقش پرنسس آنا
  • جوناتان گراف (Jonathan Groff) در نقش کریستوف
  • جاش گد (Josh Gad) در نقش اولاف
  • سانتینو فونتانا (Santino Fontana) در نقش هانس
  • آلن تودیک (Alan Tudyk) در نقش دوک

خلاصه داستان

السا (با صدای ایدینا منزل) که به تازگی ملکه شده، به طور ناگهانی و با استفاده نادرست از قدرت خود، همه چیز را به یخ تبدیل کرده و قلمرو خود را با نفرینی در زمستانی بی پایان فرو می برد. اما خواهر او پرنسس آنا (با صدای کریستن بل) به همراه یک مرد جوان به نام کریستوف (با صدای جوناتان گراف)، یک آدم برفی با نام اولاف (با صدای جاش گد) و یک گوزن قطبی به نام اسون (Sven)، به دنبال او رفته تا این نفرین را باطل کنند…

میزان فروش و بودجه ساخت

این انیمیشن که با بودجه ای در حدود 150 میلیون دلار ساخته شده بود، با فروشی در حدود 466 میلیون دلار در آمریکای شمالی و فروش جهانی 1.3 میلیارد دلار، به یکی از بهترین و موفق ترین آثار سال و تاریخ سینمای انیمیشن جهان تبدیل شد.

انیمیشن فروزن 2 / Frozen II

پس از موفقیت بسیار قسمت اول در سال 2013، شرکت والت دیسنی در سال 2015 تصمیم به ساخت یک فیلم جدید بلند سینمایی برای ادامه نمود. این فیلم انیمیشن که فروزن 2 / Frozen II نام داشت در اواخر سال 2019 میلادی راهی سینماهای جهان شد.

پوستر انیمیشن فروزن 2 در سال 2019
پوستر انیمیشن فروزن 2 در سال 2019

این انیمیشن که مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 43 دقیقه داشته، توسط کارگردانان بخش اول، کریس باک و جنیفر لی و با تهیه کنندگی پیتر دل وچو (Peter Del Vecho) ساخته شده است. فیلمنامه نیز توسط جنیفر لی، بر اساس داستانی از تیم کارگردانی، مارک اسمیث (Marc Smith)، کریستن اندرسن لوپز (Kristen Andersen Lopez – سازنده ترانه Let It Go کارتون فروزن 1 و Remember Me کارتون Coco ، یکی از بهترین انیمیشن های 2017) و رابرت لوپز (Robert Lopez) به رشته تحریر درآمده و یکی از بهترین انیمیشن های 2019 و بهترین فیلم های 2019 به حساب می آید.

معرفی انیمیشن فروزن 2 / Frozen II دیسنی ؛ پرفروش ترین فیلم سینمایی هفته آمریکا
از چپ به راست: کریس باک، جاش گد، جنیفر لی، پیتر دل وچو

صداپیشگان

در انیمیشن فروزن 2 تیم اصلی دوبله را هنرمندان بخش اول به عهده داشته و بر اساس خط داستانی جدید، شخصیت های جدیدی نیز به آن افزوده شده اند. صداپیشگان حاضر در این فیلم عبارتند از:

  • کریستن بل در نقش پرنسس آنا
  • ایدینا مندز در نقش ملکه السا
  • جاش گد در نقش اولاف
  • جوناتان گراف در نقش کریستوف
  • استرلینگ براون (Sterling K. Brown) در نقش ستوان ماتیاس
  • اوان راشل وود (Evan Rachel Wood) در نقش ملکه ایدونا (مادر السا و آنا)
  • آلفرد مولینا (Alfred Molina) در نقش شاه آگنار (پدر السا و آنا)
  • مارتا پلیمپتون (Martha Plimpton) در نقش یلنا (Yelana)
  • راشل متیوز (Rachel Matthews) در نقش هانی مارن (Honeymaren)
  • جیسون ریتر (Jason Ritter) در نقش رایدر (برادر هانی مارن)
  • جرمی سیستو (Jeremy Sisto) در نقش شاه رونرد (پدربزرگ السا و آنا)
  • کیاران هایندز (Ciaran Hinds) در نقش پبی (Pabbie – رهبر ترول ها)

ترانه ها / موسیقی متن

یکی از دلایل اصلی موفقیت و ماندگاری فروزن 1 را می توان در ترانه Let it Go دانست که توسط خواننده مشهور آمریکایی، دمی لوواتو (Demi Lovato) اجرا شد.

معرفی انیمیشن فروزن 2 / Frozen II دیسنی ؛ پرفروش ترین فیلم سینمایی هفته آمریکا
دمی لوواتو و ترانه Let it Go در انیمیشن فروزن

با توجه به این موفقیت، ساخت موسیقی انیمیشن فروزن 2 نیز به سازندگان توانه بخش اول، کریستن اندرسن و رابرت لوپز (زوج آهنگساز آمریکایی) سپرده شده است. ساند ترک اصلی این کارتون را نیز می توان آهنگ Into The Unknown قلمداد کرد که توسط ایدینا منزل و آرورا (Aurora Aksnes – هنرمند نروژی که سابقه اجرا در مراسم اهدای جایزه صلح نوبل سال 2015 را نیز در کارنامه خود دارد) اجرا شده و در جمع نامزدهای گلدن گلوب 2020 و برندگان امریکن موزیک اواردز 2019 و نامزدهای گرمی 2020 قرار گرفته است.

موسیقی متن کارتون فروزن 2 نیز توسط کریستوف بک (Christophe Beck) آهنگساز کانادایی ساخته شده که تجربه ساخت موسیقی برای فیلم هایی مانند سری مرد مورچه ای (Ant-Man در سال 2015 و Ant-Man and The Wasp در سال 2018)، خماری یا Hangover در سال 2009 و کارتون گارفیلد در سال 2004 و سریال بافی قاتل خون آشام ها (Buffy The Vampire Slayer) را در کارنامه خود دارد.

خلاصه داستان

داستان انیمیشن فروزن 2 چند سال پس از ماجراهای قسمت اول بوده و در این بخش، السا، آنا، کریتوف، اولاف و اسون، محل زندگی خود را ترک کرده و برای پیدا کردن منشا قدرت های السا سوی جنگلی همیشه پاییز می روند تا بتوانند آرندل (Arendelle – قلمرو السا) را از دشمنان جدید حفظ کنند…

تاریخ اکران

این کارتون به صورت محدود در روز 7 نوامبر 2019 (مصادف با 16 آذر 98) در سالن دالبی هالیوود به نمایش درآمد، اما تاریخ اکران انیمیشن فروزن 2 مطابق اعلام قبلی در روز 22 نوابر 2019 (مصادف با جمعه 1 آذر 98) بود.

بودجه ساخت

هرچند تا کنون بودجه ساخت کارتون Frozen 2 به طور رسمی اعلام نشده، اما به نظر می رسد که این انیمیشن هزینه ای در حدود 200 میلیون دلار را به سازندگان خود تحمیل نموده که با توجه به فروش 100 میلیون دلاری روز اول به راحتی توانایی پوشش بودجه ساخت خود را خواهد داشت..

میزان فروش

انیمیشن Frozen 2 با فروشی در حدود 127 میلیون دلار (1500 میلیارد تومان) در اکران آخر هفته در ایالات متحده و فروش جهانی 350 میلیون دلار (4200 میلیارد تومان) علاوه بر قرار گرفتن در صدر جدول فروش فیلم های در حال اکران آمریکا، قطعا یکی از بهترین انیمیشن های 2019 نیز خواهد بود. این کارتون جذاب تاکنون در 4 هفته اکران به فروشی در حدود 366 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 1 میلیارد و 33 میلیون دلار در اکران جهانی دست یافته است.

معرفی انیمیشن فروزن 2 / Frozen II دیسنی ؛ پرفروش ترین فیلم سینمایی هفته آمریکا

یکی از دلایل فروش بالای انیمیشن فروزن 2 را می توان در اکران همزمان دوبله هندی آن با صداپیشگی پریانکا چوپرا (Priyanka Chopra) در نقش السا و پارینیتی چوپرا (Parineeti Chopra) در نقش آنا دانست.

دانلود تریلر کارتون فروزن 2

برای دانلود تریلر انیمیشن فروزن 2 نیز می توان به لینک های زیر مراجعه کنید:

  1. دانلود تریلر انیمیشن Frozen 2 (شماره 1)
  2. دانلود تریلر انیمیشن Frozen 2 (شماره 2)

انیمیشن Frozen 2 در یک نگاه

نام انگلیسی Frozen II
نام فارسی فروزن 2 یا منجمد 2
ژانر انیمیشن خانوادگی
درجه سنی PG (تماشای کودکان با نظارت والدین)
مدت زمان 1 ساعت 43 دقیقه
تاریخ اکران 22 نوامبر 2019 / 1 آذر 98
کارگردان ·         کریس باک

·         جنیفر لی

فیلمنامه ·         جنیفر لی

·         مارک اسمیث

·         کریستن اندرسون لوپز

·         رابرت لوپز

صداپیشگان ·         کریستن بل

·         ایدینا مندز

·         جاش گد

·         جوناتان گراف

·         استرلینگ براون

·         اوان راشل وود

·         آلفرد مولینا

·         مارتا پلیمپتون

·         راشل متیوز

·         جیسون ریتر

·         جرمی سیستو

·         کیاران هایندز

موسیقی متن کریستوف بک
ترانه ها ·         کریستن اندرسون لوپز

·         رابرت لوپز

بودجه ساخت 200 میلیون دلار (تخمینی)
تعداد هفته اکران 8 هفته
میزان فروش ایالات متحده آمریکا 466 میلیون دلار
میزان فروش جهانی 1 میلیارد و 403 میلیون دلار

گالری تصاویر کارتون فروزن 2

 

منبع:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر