;
coinex

راهنمای خرید جاروبرقی خوب ؛ در خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

جاروبرقی از مهمترین وسایل موجود در هر خانه است. اگر به دنبال راهنمای خرید جاروبرقی می‌گردید سراغ مقاله درستی آمده‌اید. ادامه این نوشتار را با تکراتو همراه باشید.

از آنجایی که این دستگاه سریعترین و ساده‌ترین راه را برای تمیز کردن یک خانه ارائه می‌کند، مهم است محصولی را بخرید که تناسب درستی با خانه و نیازهای شما داشته باشد و علاوه بر این ترکیب خوبی از قدرت، تجهیزات و مانورپذیری را هم در اختیارتان بگذارد. در این قسمت سعی کرده‌ایم که راهنمایی‌هایی را برای تسهیل روند انتخاب یک جاروبرقی خوب به شما ارائه کنیم.

ابتدا باید انتخاب کنید که جاروبرقی مورد نظرتان از نوع کیسه دار است یا بدون کیسه، سپس باید در نظر بگیرید که آیا به دنبال یک جاروبرقی ایستاده هستید یا یک جاروبرقی سیلندردار. در این بین جاروبرقی هایی نیز وجود دارند که برای ارائه راحتی بیشتر بدون سیم ساخته شده‌اند. بیشتر این جاروبرقی ها قدرت مکش وکیوم کلینرهای کابلی را ندارند، ولی به کمک کارایی و سادگی خود این نقطه ضعف را جبران کرده‌اند. با ادامه این مقاله در تکراتو همراه باشید.

چگونه یک جاروبرقی خوب بخریم؟ ؛ راهنمای خرید بهترین جاروبرقی بازار

عدم استفاده از کابل برق در ساخت یک جاروبرقی باعث می‌شود که شما راحتتر بتوانید برخی از نواحی منزلتان را تمیز کنید، به همین دلیل اگر که یک جارو برقی کابلی خوب دارید بد نیست که برای تمیز کردن نقاط دور از دسترس منزلتان از یک جاروبرقی بدون سیم استفاده کنید.

پیشرفت فناوری باعث شده است که جارو برقی های بدون سیم بتوانند قابلیت‌های بیشتری را نسبت به جاروبرقی های کابلی ارائه کنند. این توسعه یکی از دلایلی است که باعث شده دایسون اعلام کند که دیگر جاروبرقی سیم دار نمی‌سازد. پیش از این در تکراتو بهترین جاروبرقی‌های ۲۰۱۹ جهان را معرفی کردیم،‌ اگر به سراغ گزینه‌های خوب می‌گردید مقاله زیر را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید: بهترین جارو برقی های 2019 : با گرد و خاک منزل خداحافظی کنید


آیا جاروبرقی ها به رفع آلرژی هم کمک می‌کنند؟

یک جاروبرقی می‌تواند با جذب عامل ایجاد کننده حساسیت در افزایش آسودگی افراد مبتلا به آلرژی مفید باشد، با این حال اگر جز این دسته از افراد هستید قبل از خرید یک محصول باید پارامترهایی را در نظر بگیرید. ابتدا باید دنبال محصولی باشید که به فیلتر HEPA مجهز باشد، زیرا این فیلتر باعث می‌شود که جاروبرقی بتواند ذرات کوچک را هم جذب کند و در نتیجه هرآنچه که باعث حساسیت شما می‌شود وارد مخزن یا کیسه جاروبرقی شود.

جاروبرقی

عامل دیگری که باید در یک راهنمای خرید جاروبرقی در نظر گرفت، به خالی کردن جاروبرقی مربوط می‌شود. وکیوم کلینرهای بدون کیسه کاربرد بسیار راحتی دارند، ولی زمانی که می‌خواهید آن‌ها را خالی کنید ممکن است که گرد و خاک از طریق جریان هوا به داخل خانه شما بازگردد.

از طرفی جاروبرقی های کیسه دار مکش کمتری نسبت به جاروبرقی های بدون کیسه دارند، اما از آنجایی که گرد و خاک را در داخل کیسه خود نگه می‌دارند و شما می‌توانید کیسه این محصولات را به طور کامل بدون خالی کردن دور بیندازید، به میزان زیادی در کاهش آلرژی شما موثر هستند.

راهنمای خرید جاروبرقی خوب؛ آیا قدرت جاروبرقی مهم است؟

جارو برقی ها برحسب میزان انرژی مصرفیشان رتبه بندی می‌شوند، اما محصولی که مصرف برق بیشتری دارد لزوما قدرت بیشتری ندارد. کارایی یک جاروبرقی و مقدار هوای مصرفی آن هم مهم است. برای دریافت درک بهتری از قدرت یک جاروبرقی به شاخص Airwatt آن توجه کنید، اگرچه که حتی این شاخص هم همه داستان را درباره قدرت یک محصول شرح نمی‌دهد. مهمترین عامل در تشخیص میزان قدرت یک جاروبرقی مقدار توانایی آن در جذب کثیفی‌ها است.

جاروبرقی تر چیست؟

مقاله راهنمای خرید جاروبرقی را با این نکته ادامه دهیم که چه تفاوتی بین یک جاروبرقی تر و یک جاروبرقی خشک وجود دارد؟ جاروبرقی تر علاوه بر گرد و خاک و کثیفی‌های خشک می‌تواند مایعات را هم جمع کند، بنابراین در تمیز کردن خانه نسبت به یک جاروبرقی خشک دستیار قدرتمندتری برای شما محسوب می‌شود.

برای مثال اگر یک بطری نوشیدنی از دست شما رها شده است، یک جاروبرقی تر می‌تواند راحت آن نوشیدنی را جذب کند. این جاروبرقی ها در باز کردن لوله خروجی مسدود شده یک ماشین لباس شویی و تمیز کردن سطوح و تجهیزات نم دار هم موثر هستند.

معمولا برای تبدیل کردن یک جاروبرقی خشک به یک جاروبرقی تر باید تغییراتی در دستگاه انجام شود و کیسه دستگاه جدا گردد تا جاروبرقی بتواند بدون آسیب دیدن مایعات را هم جذب کند، اگرچه که محصولاتی هم وجود دارند که به طور مخصوص برای جمع کردن مایعات ساخته شده‌اند و بدون دریافت تغییری ساختاری در جمع کردن کثیفی‌های خشک هم توانمند هستند.

جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه، کدام مدل بهتر است؟

شرکت دایسون جاروبرقی های بدون کیسه را محبوب کرد، ولی هر دو مدل مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین در راهنمای خرید جاروبرقی باید به این نکته اشاره کرد که مزیت اصلی جاروبرقی های بدون کیسه این است که نبود کیسه باعث می‌شود که قدرت مکش آن‌ها کم نشود یا افت مکش کمتری در هنگام پر شدنشان داشته باشند.

جاروبرقی

کارایی جاروبرقی های هر برندی متفاوت است و به کیفیت سیستم به کار رفته در هر محصول بستگی دارد، ولی در مجموع جاروبرقی های بدون کیسه قدرت مکش بیشتری نسبت به جاروبرقی های کیسه دار دارند.

مشکل اصلی جاروبرقی های بدون کیسه این است که اگر آن‌ها را با دقت خالی نکنید، گرد و خاک دوباره به داخل خانه شما باز می‌گردد. جارو برقی های کیسه دار از این نظر بسیار بهتر هستند، مخصوصا مدل‌هایی از آن‌ها که به سیستم عایق بندی داخلی مجهز شده‌اند. اگر آلرژی دارید، توصیه می‌کنیم که به دنبال جاروبرقی های کیسه دار باشید.

مزیت دیگر وکیوم کلینرهای بدون کیسه این است که نیازی نیست برای آن‌ها کیسه بخرید و از این طریق در بلند مدت پول پس انداز می‌کنید، اگرچه که لازم است فیلتر بیشتر این محصولات را هر ماه یک بار یا پس از مدت مشخصی تمیز کنید. تنها استثنا در این زمینه جاروبرقی های جدید دایسون هستند که بدون فیلتر ساخته می‌شوند.

جاروبرقی های ایستاده یا سیلندری؟

این که یک جارو برقی ایستاده بخرید یا یک جارو برقی سیلندری، به نوع سلیقه شما بستگی دارد. قرار دادن جاروبرقی های سیلندری در یک محیط یا کمد راحتتر است، ولی حمل و نقل آن‌ها دشواری‌های بیشتری دارد. این محصولات برای افرادی که کمردرد دارند هم گزینه‌های خوبی نیستند، زیرا برای برداشتن آن‌ها نیاز است که فرد خم شود.

در مقابل جاروبرقی های ایستاده خوب با راحتی بیشتری شما را در محیط منزلتان همراهی می‌کنند و به دلیل داشتن سَری‌های کاربردیتر توانایی بیشتری در تمیزسازی سطوح مختلف و دارای دسترسی محدود دارند. تمیز کردن ناحیه زیر یک مبل با یک جاروبرقی ایستاده سختتر است، ولی بعضی از این محصولات به نحوی طراحی شده‌اند که این مشکل را هم برطرف کنند.

راهنمای خرید جاروبرقی ؛ پارامترهای یک جاروبرقی خوب کدامند؟

برای تدوین یک مقاله در زمینه معرفی بهترین جاروبرقی های موجود در بازار ابتدا چند محصول برتر انتخاب و سپس تک تک آن‌ها به طور کامل با در نظر گیری پارامترهای خاصی مانند موارد زیر بررسی می‌شوند.

مانورپذیری: این عامل تعیین کننده میزان سهولت هدایت، کشیدن و هل دادن یک جاروبرقی است. در تعیین این پارامتر یک جاروبرقی روی فرش و طبقات سخت حرکت داده می‌شود و میزان تعادل و انعطاف پذیری آن به همراه کارایی سَری‌های آن روی سطوح مختلف بررسی می‌گردد.

میزان تمیزسازی فرش: برای تعیین این مورد پودر سفیدی روی یک فرش پاشیده می‌شود و سپس با جاروبرقی سه بار روی سطح پودر پاشیده شده کشیده می‌شود تا مشخص گردد که کارایی جاروبرقی چقدر است.

میزان تمیزسازی لبه‌ها: این پارامتر نشان می‌دهد که یک جاروبرقی تا چه حدی در تمیز کردن لبه‌های قرنیزهای خانه شما موثر است.

جاروبرقی

میزان تمیزسازی موی حیوانات خانگی: این پارامتر بیانگر این است که برای تمیز کردن یک دایره با قطر چهل سانتیمتر از موی شانه شده و خوابیده یک حیوان خانگی به کمک یک جاروبرقی، چقدر زمان لازم است و چند بار باید این ناحیه با یک جاروبرقی جارو شود تا تمیز گردد.

تمیزکردن پله‌ها: برای تعیین این پارامتر میزان سهولت تمیزسازی پله‌ها با استفاده از ابزارهای ارائه شده به همراه جاروبرقی بررسی می‌گردد. طول لوله خرطومی جدا شدنی و سهولت حمل جاروبرقی هم برای تعیین میزان این پارامتر بررسی می‌گردد.

صدا: برای تعیین این پارامتر میزان صدای وکیوم کلینر برحسب دسیبل در قسمت سَری دستگاه سنجیده می‌شود.

جهت معرفی بهترین جاروبرقی های ساخته شده در جهان تعداد تجهیزات هر جاروبرقی و کارایی آن‌ها نیز در کنار کارایی خود جاروبرقی مد نظر گرفته می‌شود. برای مثال بعضی از جاروبرقی ها برای تمیز کردن نواحی خاصی مفید هستند، در حالی که بعضی دیگر به ابزارهای بسیاری مجهز شده‌اند و از این طریق کارایی بیشتری را ارائه می‌کنند.

برای جاروبرقی های سیمی طول سیم و برای جاروبرقی های بدون سیم میانگین میزان عملکرد باتری با یک بار شارژ هم در نظر گرفته می‌شود. امیدواریم مقاله راهنمای خرید جاروبرقی مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: trustedreviews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر